• linn78

December Bebis 2010 :)

ondar skrev 2010-11-24 15:46:32 följande:
    Jag har vänner som har köpt massvis på tyska Ebay, kan fråga dem om info om ingen annan kan hjälpa dig:), bara nämn vad du funderar på så fixar jag det:)
    En klätterställning till katten, katzenkratzbaum har jag iaf hittat att det heterFlört. Det finns många fina jättebilliga... Jag ska iväg och hämta en kise till sonen ikväll så jag tänkte att det kunde vara en bra julklapp till senaste tillskottet i familjen.
    -Hur vet jag att det är en seriös säljare?
    -Hur går betalning till?
    -Hur vet jag att dom skickar till Sverige?
    -Något annat jag bör tänka på?
    Jag kan ju som sagt ingen tyska mer än det man kan lista ut så det är lite knivigt...=) Jättesnällt om du kan få reda på lite detaljer.. Ta det lugnt bara, det behöver inte vara gjort idag!!
  • linn78
    Emynem skrev 2010-11-24 15:47:26 följande:
    använd babelfish och översätt så gjorde jag :D
    har du köpt därifrån? Och det fungerade bra eller? Ska kolla babelfish, jag har bara översatt lite enstaka ord med google för att få en idé om vad det står=)
  • linn78
    ondar skrev 2010-11-24 16:18:21 följande:
    Den här köpte de förresten, av samma säljare och det gick jättefint:)

cgi.ebay.de/KBD006-Kratzbaum-Katzenkratzbaum-...

Tack så mycket för hjälpen!
    Emynem skrev 2010-11-24 16:20:01 följande:
    Ja, jag köpte en kattklätterställning för ca 3 månader sen. jago24online eller något liknande hette användaren.
    Det är ett/en företag/butik som är seriösa. Så dom vågade jag köpa av efter att fått de rekomenderade från andra som handlat via ebay.

Jag fick ett jätte stort klösträd för 1100kr med hemkörning till dörren!

Det är två meter brett och går hela vägen upp till taket! Haha, betydligt billigare än i Sverige!

Låter bra, då ska jag kolla ut en fin ikväll=)
  • linn78

Ondar: Vad skönt att ni kom överens idag!

Jag var nästan säker på att få åka in idag, det kom lite slempropp och så fick jag en massa mensvärk. Jag hann tom ringa gubben och säga till honom att vara lite beredd på jobbet idag. Sist satte allt igång när slemproppen släppte, 3 timmar senare klarade jag inte smärtan längre och vi fick åka in. Sen tog det visseligen lååång tid inne på fl men då hade jag iaf EDA som hjälpte. Nu moler det i magen bara men jag hoppas att det kan köra igång . Hade varit perfekt nu inför helgen=)

• linn78

Alltså, jag åkte aldrig in idag, jag sitter bara hemma och väntar på att det ska göra mer ont=)

Det var förra fl, jag var öppen 3-4 cm när jag kom in vid 7:30. Fick prova lustgas men den märkte jag ingen skillnad med, hade väl fel teknik där i smärtdimman;-/ Så jag fick eda satt ganska tidigt tror jag (ingen koll på tiden)  för mina värkar stoppade liksom inte upp utan var en enda lång utdragen värk med olika grader av smärta.

• linn78
    Emelle skrev 2010-11-25 19:42:34 följande:
    Inte bara jag med fräscha flytningar då...

Mina tidigare barn är också fixerade vid v.37 ca, men nu i tråden verkar ju alla utom min lilla vara redo och fastsatt
    Min lille var helt rörlig för en vecka sen (37+0) Huvudet ner iaf men bm sa till mej att jag ska ringa in och berätta att han är rörlig för fl om vattnet går.
  • linn78

Godmorgon tjejer. Igår kväll gick mitt vatten. Det började så fint med ett sipprande men i bilen på väg till fl flyttade sig lillfisen (han hade ju inte fixerat sig) och då forsade det ut. Usk som tog emot oss skrattade och sa: -Man kan iaf inte missa att ditt vatten gått!! Då var jag våt både fram på magen och upp på ryggenFörvånad trots sonens supereffektiva nattblöja...Glad Men inga värkar kom igång så vi valde själv att åka hem och sova och nu ska vi in på kontroll på spec.mödravården runt 9-tiden. Vi skulle stannat kvar för det har snöat fruktansvärt inatt så det blir inte roligt att köra till Lund nu... Men nu dröjer det inte så länge förrän bebis kommer iaf!

Ingen som hört från NhjärtaD? 

• linn78

usch, detta är så långtråkigt och trist!! Här händer absolut inget och alla bara är snurriga och skickar mej hit och dit...
       In på koll på specmödravården i morse, där satte värkarna igång medan jag satt i väntrummet. Blev undersökt och var öppen 3 cm, tappen nästan utplånad. Dom ringde ner till förlossningen som naturligtvis hade fullt!! Ledigt om ca 2 timmar.
      Vi gick och åt och sen fick vi sitta i tv-rummet på 44:an (pre/postnatalen) i ca 1 timme tills där var ett rum ledigt på FL. In där, bytte om till sjukhuskläder och blev undersökt igen. Då var jag helt plötsligt bara öppen 1 cmSkrikandes. Barnmorskan sa att det var väldigt lätt att känna fel men att hon hade rätt med sin 1 cm. Fy vad arg och besviken jag blev!!! Hon sa dessutom att hon helst inte vill ge mej EDA senare i FL för hon ville att denna gång skulle gå snabbare än med sonen! Bestämmer inte jag det???!! Jag fick antibiotika mot infektion, den skulle tas 3 tabl x 3 ggr, så kl 15 satte jag i mej 3 piller. Det visade sig sen att det var 1 tabl x 3. Så jag fick en trippeldos alltså, tur det inte var någon värre medicin!!!
       Och sen kom läkaren och sa att jag hade inget värkarbete som betydde något så jag fick flyttas till 44:an igen för FL hade inget rum till mej. 
       Så här ligger jag nu, med väldigt sporadiska värkar. Händer inget under natten så sätter dom igång mej imorgon bitti... 

• linn78

Liten fl-berättelse: 

Ja, ingenting hände, knappt några värkar öht hela em/kväll. Kl 22:30 började jag få rejäl mensvärk, gick då på toa för att göra nr 2 för det brukar hjälpa. Hjälpte inte! Jag gick ut i korridoren och fick där alvedon av bm för att se om det var fuskvärkar och så skickade hon mej i duschen. Väl i duschen släppte det lite och det var så himla skömt med riktigt varmt vatten på mage och rygg.
       Precis när jag tänkte gå ut från duschen kom den en ny fruktansvärd mensvärk. Jag fick ringa efter personal för jag klarade knappt av att stå, så dom fick hjälpa till att torka och klä på mej. Inga sammandragningar, bara mensvärk så dom satte ett ctg för att se om den gjorde några utslag. Jag kunde inte ligga ner pga smärtan utan stod vid sängänden med sambon tryckande HÅRT i svanken på mej, det var det enda som hjälpte lite.
        Ctg blev taget medans jag stod där och allt var bra med bebis men som sagt, knappt några SD. Jag fick hjälp upp i sängen för en koll. Jag ville lägga mej på golvet men det var tydligen inte så poppisTungan ute. BM konstaterade att jag var öppen 5-6 cm och ner på FL åkte jag direkt.
        Med några stopp på vägen då jag var tvungen att slänga mej på knä framför rullstolen för att öht överleva värkarna så kom jag in på mitt rum på FL. Jag sa till direkt att jag ville ha EDA innan det var försent och det var ok, dom skulle bara sätta en nål i armen först. Så BM sätter nål medans jag ligger brölande på knä på golvet och försöker ta mej igenom den fruktansvärda mensvärken. 
       Med anestesie-läkaren på väg tvingar dom mej upp i sängen igen för en koll fast jag ihärdigt försöker övertyga dom om att golvet är en toppen-platsSkrattande. Dom vinner och kontrollen visar att jag är öppen 9 cm. Jaha, där försvann den EDA:n. När jag ligger där känner jag plötsligt att värken ändras och att jag känner mej bajsnödig istället. Då fattar jag att krystvärkarna har kommit och allt blir genast bättre. Ont på ett annat sätt och jag ser att det faktiskt finns ett slut på detta h-vete.
       15 min krystvärkar och en toppen BM som hjälper mej krysta på rätt sätt, ut kommer lillebror helt perfekt kl 00:14, 3370gr, 49 cm. Lik storebror men ändå inte.<3
       Allt som allt tog alltså själva förlossningen bara ca 1,5 timme när det väl satte igång. Såhär i efterhand kan jag nog säga att den var helt ok, jag önskar bara att jag hunnit få någon smärtlindring förutom lustgas (som jag inte märkte hjälpte). Jag sprack inget och blödde minimalt (ca 300ml).

• linn78
    Cissi7006 skrev 2010-11-29 21:11:57 följande:
    Linn - var det du oxå som skulle föda i Lund? Vi har varit där oxå ikväll då BM skickade mig vidare med mitt höga BT.

Hoppas du hinner byta bm innan det ärdags!

Ctg var fint och trycket sjönk, men mitt sfmått har stått stilla och en stressad läkare gjorde ett ul och tyckte lillan var liten med tanke på att jag brukar få fyrakgs. Dessutom låg hon 8 % + på Tul i v 32. Så vi ska göra ett nytt Tul.
    Ja, i Lund är vi. Tack och lov fick vi en annan underbar bm. Det känns skönt eftersom jag inte gillade någon av dom 2 andr vi hann träffa... När har du fått tid till TUL?

Stefanie: Ledsen att höra om din morfar. Blir han frisk av strålningen eller bara bättre?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)