• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-12-03 14:24:16 följande:

Nej vissa läkemedel tar man nog för givet att det inte ska vara någon fara. Visste inte detta om en vanlig nässpray heller förrän nu. Däremot är jag lite "skadad" så jag kollar alltid på fass innan jag tar något. *kram*

Momalicious skrev 2010-12-03 13:23:51 följande:
    Jag städade häromdagen. Orkade mer än jag gjort på typ hela graviditeten, dock kunde jag inte gå dagen efter men ändå! Idag behöver det dock städas igen. Jäkla kattungar som typ producerar damm.

ALLTSÅ NU GÅR MITT BÄCKEN SÖNDER, AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ! Gråter

Hahaha, javisst orkar jag städa! Men inte fan är det värt det efteråt ens, uhh! Då är jag hellre bråkig och "tvingar" min karl att göra det. Faktum är att han hjälper mig med det mesta så jag ska verkligen inte klaga, men just städningen tror jag att vi kvinnor har ett skarpare öga för.. Han kanske tänker "oj, det behöver dammsugas", jag tänker :"Nu ska jag dammsuga för det behövs". Så en liten spark i röva är vad min karl behöver. Att jag känner mig värdelös och allmänt klen är en annan sak. Hellre det än att bli MER värdelös och klen, hoho.

Jamen precis. Min sambo är dessutom inte lika noggrann som jag. Jag tycker inte det är någon idé att städa halvdant och typ skita i att dammsuga i hörnen så att säga. Och då måste jag typ påminna honom om olika saker hela tiden, typ "glöm inte att damma där. glöm inte att dammsuga under sängarna." osv. Eller när han gör saker i fel ordning. Typ torkar av borden EFTER han dammsugit. Haha. Ja, inte lätt dethär. Men jag försöker lära mig. Får tjata på honom lite för att det ska bli bra bara :)
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • malinsmurfan
    Emelle skrev 2010-12-03 09:20:59 följande:
    Hej!!

Jävla bredbandsbolaget för ju så jag är utan internet stup i kvarten så jag struntar inte i er medvetet...

Ensammamma- Stort grattis!!

Moma- Jag lider ju av huvudvärk + illamående hela tiden. Panodil och vila och vatten var receptet från läkaren i måndags...

Jag var hos BM igår. Allt ser bra ut, fortfarande rörligt huvud men så kan det vara tills förlossningen iom att jag förr så många barn innann.
    Hinnsvepning om mindre än en vecka nu. *LÄNGTAR* Hoppas bara så innerligt att jag öppnat mig lite och att tappen är med på notterna så det gör någon nytta. Ska även få akupunktur nålar för att dra igång det, men är tveksam om det funkar...tror ni det??
    Jag är ju partisk i frågan men jag anser att kinesisk akupunktur fungerar att starta förlossning med, jag har behandlat flera med det och i kina använder det de på flera kliniker när igångsättning är beställt.
  • sasty
    ludicrous skrev 2010-12-03 14:09:56 följande:
    Välkommen :) När är du beräknad?

Jag blir sååå trött på sjukvården!! Igår fick jag åka till akuten med mitt ben och det var rosfeber o jag fick antibiotika (heracillin). De ritade ut var svullnaden var och jag fick order om att höra av mig till VC om det svullnade mer än 1 cm utanför. Redan igår kväll hade det svullnat mer men jag väntade till imorse för att se, och jo, visst var det massa mer svullet. Kontaktade min VC och fick en tid och där tyckte dom jag var knäpp kändes det som,o  som att dom på akuten varit knäppa som gett mig Heracillin ist för Kåvepenin... CRP låg igår på 29 tror jag och idag på 41, så infektion har jag ju men ska tydligen inte bry mig. På akuten sa dom att det var bra om jag höll igång lite, på VC sa dom till mig o ligga still med benet högt. FAN  vad trött jag blir på sånt!!!
    Jag är beräknad den 30/12..
    men vill ha ut honom nu nu nu..
    trött på all smärta och dess like man har med allt.

när är du själv beräknad? :)
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-12-03 14:33:20 följande:
    Jamen precis. Min sambo är dessutom inte lika noggrann som jag. Jag tycker inte det är någon idé att städa halvdant och typ skita i att dammsuga i hörnen så att säga. Och då måste jag typ påminna honom om olika saker hela tiden, typ "glöm inte att damma där. glöm inte att dammsuga under sängarna." osv. Eller när han gör saker i fel ordning. Typ torkar av borden EFTER han dammsugit. Haha. Ja, inte lätt dethär. Men jag försöker lära mig. Får tjata på honom lite för att det ska bli bra bara :)
    Nej och gud vad jobbig man känner sig när man bara tjatar om hur saker ska göras, haha.. Man vill ju inte riskera att få tillbaka "men gör det själv då!".. Drömmer

Jag brukar linda in det lite.. "Älskling, det skulle underlätta jättemycket för mig om du ville dammsuga idag, även under möbler och sådant som jag inte kommer åt just nu". Drömmer
  • ludicrous
    Karttikeya skrev 2010-12-03 14:28:56 följande:
    Och jag tycker du ska ta det lugnt med foten i högläge när du vilar, men att det är bra att röra sig också Flört Att röra sig underlättar läkningen pga att du bibehåller en god cirkulation och högläge vid vila gör att du minskar svullnad och rodnad, i princip. Sen ska du ju inte springa runt som en yr höna, men att bli helt sängliggande rekommenderar inte jag, eller någon annan hoppas jag!

Jag tycker det är bra att dom gav dig Heracillin! Kåvepenin är ju ett bredspektra som KAN hjälpa dig med just din infektion, Heracillin är inte ett bredspektra och riktar istället in sig på bakterier typiska för rosfeber. Sen att ditt CRP inte är skyhögt rent infektionsmässigt tycker jag inte har med antibiotikat att göra, man vill väl få bukt på infektionen.. Skrikandes
    Tack! Ja man blir ju tokig på allt, sen har ju jag svårt att låta bli att göra saker, jag blir knäpp när jag inte kan röra mig! Det läkaren tyckte om anitbiotikan var väl att hon inte visste varför heracillin skulle hjälpa mot just det och hon prata staflykocker/streptokocker. Men jag betalade fan 188 kr för heracillinet och tänker då inte slänga dom ;D
  • sasty
    MFJG skrev 2010-12-03 13:58:04 följande:
    Jag bor i Malmö =)
    vad kul med fler i Malmö !
    När är du beräknad ?
  • ondar

Blev tillfrågad förut om när bebis är beräknad. Kändes grymt konstigt o svara "På tisdag", hehe bara fyra dagar kvar:). Ska bli intressant och se hur många dagar kvar det faktiskt är. Jag o min svägerska tippar på att den kommer den 20december haha, Pappan blev helt förskräckt över att det kan va så långt kvar. Dessutom vill han kunna jobba på mellandagsrean så vi får väl hoppas att jag o bebis mår bra så han kan få göra det och istället är hemma med oss i januari Hjärta.

Var hos barnmorskan igår 39+1 och sfmåttet var 37, hjärtljuden 144 och bebis låg RÄTT:) duktiga bebis! Dock inte fixerad såklart men det kräver jag inte, känns skönt bara att den börjar finna sig i sitt öde;).
    Jag har gått upp 12kg sen inskrivningen och som det ser ut ligger de 12kg på mage och bröst för jag har inte ökat nån annanstans:P. Inte konstigt att man känner sig framtung:).
    Ont har jag så det räcker o blir över men snart snart är det färdigt, oavsett om bebis går långt över tiden så blir det iaf den här månaden:). Bara en sån sak Skrattande

• Karttikeya
    ludicrous skrev 2010-12-03 14:38:23 följande:
    Tack! Ja man blir ju tokig på allt, sen har ju jag svårt att låta bli att göra saker, jag blir knäpp när jag inte kan röra mig! Det läkaren tyckte om anitbiotikan var väl att hon inte visste varför heracillin skulle hjälpa mot just det och hon prata staflykocker/streptokocker. Men jag betalade fan 188 kr för heracillinet och tänker då inte slänga dom ;D
    Nej jag har läst på och Kåvepenin är tydligen förstahandsvalet man gör *slår sig själv på fingrarna* Men heracillin är ett "hårdare" penicillin så du kan nog vara lugn ändå Tungan ute Antar att hon inte ändrade till kåvepenin ändå på VC?

Nej rör dig du med måtta, men det är klart att du ska försöka ta det lite lugnare än vanligt, du är trots allt höggravid och har en infektion i kroppen Flört
  • ludicrous
    sasty skrev 2010-12-03 14:37:34 följande:
    Jag är beräknad den 30/12..
    men vill ha ut honom nu nu nu..
    trött på all smärta och dess like man har med allt.

när är du själv beräknad? :)
    Jag är beräknad till första januari 2011 :) Enligt sista mens var det också typ 30/12, så jag hänger kvar här i tråden :) Vet du att det blir en pojk? Vi har inte kollat kön. 
    Kan känna likadant ibland, att nu får det vara klart, men så är ju tydligen bebis lite liten, så den får nog stanna o växa på sig lite :)
  • sasty
    ludicrous skrev 2010-12-03 14:45:48 följande:
    Jag är beräknad till första januari 2011 :) Enligt sista mens var det också typ 30/12, så jag hänger kvar här i tråden :) Vet du att det blir en pojk? Vi har inte kollat kön. 
    Kan känna likadant ibland, att nu får det vara klart, men så är ju tydligen bebis lite liten, så den får nog stanna o växa på sig lite :)
    Vi kollade upp vilket kön, vi var så himla nyfikna :)
    självklart är det ju bäst med att låta honom ligga så länge tills han själv känner det är dags.
    Men ibland kan ju egot ta över och längtan :)

kanske ni får dra in precis innan tolvslaget och få en första liten -11 bebis :)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)