• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Willes Mamma 08
    Momalicious skrev 2010-12-07 07:31:34 följande:
    Ja jag ska till BM idag så ska höra om hon kan kolla vattenmängden. :) förmodligen tog väl bara utrymmet slut därinne men lika bra att kolla.

Jösses vad det snöat i natt, 15 cm till! Ser ut som förra vintern haha. Det är ju vackert iaf! :) nu ska jag sova vidare.
    Skönt om du får kolla upp dig! Man blir ju så himla orolig när de inte är som de brukar där inne Men får hoppas på att din bebis bara har de trångt o vill säga HEJ mamma
    Mamma till William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08
    Stefanie skrev 2010-12-06 22:53:23 följande:
    Förresten. Jag bombar er för att jag inte vill berätta för en massa folk jag känner förrän jag vet att det verkligen händer grejer. Ni är liksom min ventil!

Toppen Känns som ja gör detsamma ibland! Men e ju skit bra att man kan skriva om allt möjligt här osv! Har ingen direkt jag kan fråga om sånt ja undrar,hihi! Eller vill kanske fråga
  • AnnaCL
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-07 10:20:08 följande:
    jag hade massor me sammandragningar o förvärkar i v 36-37. Men sen inte ett skit lite sammandragningar då o då,men inte alls lika onda.

Åh...spännande ni som hade värkar i natt!!! hur har de gått för er??

Ni som  haft vattenavgång...har ni haft några känningar innan?? eller har de bara plopp kommit en flod?

Äckelvarning:
    Har blivit sååååååååååååååå dassig i magen de 2 sista dagarna nu, fiser verkligen ruttna ägg  flera gånger om dagen o har typ lite diarre liknande toabesök! Trodde de va nåe ja ätit,men då borde de ju inte fortsätta så länge.
    Nån mer?? Kan de vara ett tecken??
    Jag tror att det kan vara ett tecken, vi håller tummarna för det i alla fall.

På tal om äckelvarning, alltså hur fräscht är det med flytningar som rinner ut på lakanet på mornarna? Hoppas nästan att det är en del av slemproppen. <men det verkar ju som om det är fler som har mycket flytningar nu på slutet. Kräks
  • sasty
    jag hade massor me sammandragningar o förvärkar i v 36-37. Men sen inte ett skit lite sammandragningar då o då,men inte alls lika onda.

Ni som  haft vattenavgång...har ni haft några känningar innan?? eller har de bara plopp kommit en flod?

Äckelvarning:
    Har blivit sååååååååååååååå dassig i magen de 2 sista dagarna nu, fiser verkligen ruttna ägg  flera gånger om dagen o har typ lite diarre liknande toabesök! Trodde de va nåe ja ätit,men då borde de ju inte fortsätta så länge.
    Det är döstörigt, med alla sammandragningar.. förvärkar..
    Man vill bara att det ska hända, samtidigt som man vill han ska gå klart tiden..
    Men vad skönt att någon annan har haft likadant..

it hurts as hell..
  • Willes Mamma 08
    AnnaCL skrev 2010-12-07 10:28:19 följande:

På tal om äckelvarning, alltså hur fräscht är det med flytningar som rinner ut på lakanet på mornarna? Hoppas nästan att det är en del av slemproppen. <men det verkar ju som om det är fler som har mycket flytningar nu på slutet. Kräks
    ja de låter bra Frågan e bara hur länge de "tecknet" kan hålla på innan bebis tittar ut,hihi!

usch ja, flytningar e hemskt.....ibland bara känner man hur de rinner till o man tror man har kissat på sig, då e de bara flytning,hehe!

tror du din slemmis gått?
  • MFJG
    Småstadsbönan skrev 2010-12-07 09:41:07 följande:
    Usch vad jag har sovit dåligt i natt somnade sent och sednan så vaknade minstingen tidigt, men det blir att bädda ner sig i soffan dag i dag. 1 vecka kavr nu börjar bli nervös. 
    Då har vi haft liknande nätter! Min busonge får hörntänder och Minibus i magen har pressat blåsa hela natten lång. Lite förvärkar på det och vi har en coctail a la sömnlös!

Äckelvarning:
     Dassig mage hade jag 4 dagar innan sonen kom. Dagen han kom gick jag 5 gånger på toaletten innan klockan var 15.00 på dagen. Jag är också gasig och nödig. Men när jag väl försöker går det knappt. Inte hård i magen men jag tror han därinne pressar på mina tarmar..

• Willes Mamma 08
    MFJG skrev 2010-12-07 10:56:23 följande:
    Då har vi haft liknande nätter! Min busonge får hörntänder och Minibus i magen har pressat blåsa hela natten lång. Lite förvärkar på det och vi har en coctail a la sömnlös!

Äckelvarning:
     Dassig mage hade jag 4 dagar innan sonen kom. Dagen han kom gick jag 5 gånger på toaletten innan klockan var 15.00 på dagen. Jag är också gasig och nödig. Men när jag väl försöker går det knappt. Inte hård i magen men jag tror han därinne pressar på mina tarmar..

låter bra Då får vi hålla tummarna att bäsarna vill ut nu
  • Willes Mamma 08

Ne nu börjar ja bli riktigt nyfiken vad Delfi gör??

Ok att man inte jämnt kan sitta på fl,hihi! Men hon brukar skriva i varje fall nån gång om dagen,hihi! Men inte nu?!

• AnnaCL
    AnnaCL skrev 2010-12-07 10:28:19 följande:

Willes Mamma 08 skrev 2010-12-07 10:50:47 följande:
    ja de låter bra Frågan e bara hur länge de "tecknet" kan hålla på innan bebis tittar ut,hihi!

usch ja, flytningar e hemskt.....ibland bara känner man hur de rinner till o man tror man har kissat på sig, då e de bara flytning,hehe!

tror du din slemmis gått?
    JAg tror egentligen inte att slemmisen farit utan att detta är enorma flytningar, Men jag kan ju hoppas i alla fall:)
  • ludicrous

Jag är så less på det här nu!!
    Sambon jobbar över varje dag, flera timmar, kommer hem runt sju typ på kvällen så jag får sköta precis allt. För när han kommer hem har han inte hunnit äta på hela dagen så då måste det finnas mat klar. Jag sover inte bra på nätterna och jag e sjukt trött på allt på dagarna.
    Hur mycket jag än gör så klagas det och jag har missat nått. Igår vart det tjaffs för jag inte hade köpt en jävla chipspåse till sambon, men att jag hade köpt blöjor. Däremot ser han inte att allt från helgen är undanplockat (hade kalas, = presentpapper, kartonger o leksaker överallt), jag har tvättat tre tvättar, handlat och varit ute med hunden ett antal gånger. Men det duger tydligen inte, för jag hade inte köpt chips.

Jag orkar inte mer. Jag funderar på att flytta hem till mamma iaf veckan ut med dottern, så jag får lite avlastning och att någon kan ta hand om mig för en gångs skull, för jag behöver faktiskt också bli omhändertagen ibland! :'(

Svar på tråden December Bebis 2010 :)