• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • luvpillow

Nån annan som testat "Färdknäppen"?? .. här händer inget i alla fall? Blev ännu lugnare efter än innan med förvärkar o allt.. haha!

• Karttikeya
    ludicrous skrev 2010-12-07 11:10:49 följande:
    Jag är så less på det här nu!!
    Sambon jobbar över varje dag, flera timmar, kommer hem runt sju typ på kvällen så jag får sköta precis allt. För när han kommer hem har han inte hunnit äta på hela dagen så då måste det finnas mat klar. Jag sover inte bra på nätterna och jag e sjukt trött på allt på dagarna.
    Hur mycket jag än gör så klagas det och jag har missat nått. Igår vart det tjaffs för jag inte hade köpt en jävla chipspåse till sambon, men att jag hade köpt blöjor. Däremot ser han inte att allt från helgen är undanplockat (hade kalas, = presentpapper, kartonger o leksaker överallt), jag har tvättat tre tvättar, handlat och varit ute med hunden ett antal gånger. Men det duger tydligen inte, för jag hade inte köpt chips.

Jag orkar inte mer. Jag funderar på att flytta hem till mamma iaf veckan ut med dottern, så jag får lite avlastning och att någon kan ta hand om mig för en gångs skull, för jag behöver faktiskt också bli omhändertagen ibland! :'(
    Men fräs ifrån, sådär kan du ju inte ha det! Visst, han jobbar över och har sig. Men måste han göra det? Är det tvunget att han gör det just nu? Karlars logik brukar inte vara den bästa, men vill han ha chips får han nog köpa dom själv, det hade jag sagt. Det är ju inte meningen att du ska brytas ner totalt innan han fattar..
  • Karttikeya

Vaknade av att mitt vänsterben nästan var domnat idag, underbart! Och jag ser ju såklart ut som en elefant.. Är dessutom svullen över ögonlocken och överläppen, fatta så sexig jag känner mig! idag blir det inte många knop......

• LokesMammi
    ludicrous skrev 2010-12-07 11:10:49 följande:
    Jag är så less på det här nu!!
    Sambon jobbar över varje dag, flera timmar, kommer hem runt sju typ på kvällen så jag får sköta precis allt. För när han kommer hem har han inte hunnit äta på hela dagen så då måste det finnas mat klar. Jag sover inte bra på nätterna och jag e sjukt trött på allt på dagarna.
    Hur mycket jag än gör så klagas det och jag har missat nått. Igår vart det tjaffs för jag inte hade köpt en jävla chipspåse till sambon, men att jag hade köpt blöjor. Däremot ser han inte att allt från helgen är undanplockat (hade kalas, = presentpapper, kartonger o leksaker överallt), jag har tvättat tre tvättar, handlat och varit ute med hunden ett antal gånger. Men det duger tydligen inte, för jag hade inte köpt chips.

Jag orkar inte mer. Jag funderar på att flytta hem till mamma iaf veckan ut med dottern, så jag får lite avlastning och att någon kan ta hand om mig för en gångs skull, för jag behöver faktiskt också bli omhändertagen ibland! :'(
    Men så han gör! Även fast han jobbar över o du går hemma kan han inte begära att du ska göra ALLT. Du är höggravid o ska snart ploppa ut en bebis o inte han! Han kan åka förbi affären själv efter jobbet o köpa sin chips påse. Jag har som regel här att inte äta skräpsaker på en vardag! Drömmer
    Min sambo blir sur på mig för att jag gör tio saker samtidigt o inte ligger still i soffan o vilar, men han kan inte sköta hemmet. Det kan jag bli sur på.  Hur ska jag kunna koppla av när jag ser vad som behöver göras o han sitter framför datan! :/ Killar Demon
    Bebis 16/1-11
  • sasty
    luvpillow skrev 2010-12-07 11:13:47 följande:
    Nån annan som testat "Färdknäppen"?? .. här händer inget i alla fall? Blev ännu lugnare efter än innan med förvärkar o allt.. haha!
    det här med färdknäppen..
    Jaa, haha det är nog bara en myt... 
    har försökt aktivt varje dag och min sambo undrar nog vad som är fel på mig..
    har inte velat eller nått under hela graviditeten..

men keep going...

myt eller sannning... haha ja?  det är frågan
  • LokesMammi
    luvpillow skrev 2010-12-07 11:13:47 följande:
    Vad är det? Skrattande
    Bebis 16/1-11
  • sasty
    LokesMammi skrev 2010-12-07 11:36:56 följande:
    Vad är det? Skrattande
    färdknäppen =  ha massa sex så lille livet vill komma fram..
    ska tydligen finnas nått i orgasmen/sperman som gör att tappen mjukas upp..
    även från kvinnans del då hon får orgasm...

kommer fram de svaret om man googlar..
  • ludicrous
    LokesMammi skrev 2010-12-07 11:30:18 följande:
    Men så han gör! Även fast han jobbar över o du går hemma kan han inte begära att du ska göra ALLT. Du är höggravid o ska snart ploppa ut en bebis o inte han! Han kan åka förbi affären själv efter jobbet o köpa sin chips påse. Jag har som regel här att inte äta skräpsaker på en vardag! Drömmer
    Min sambo blir sur på mig för att jag gör tio saker samtidigt o inte ligger still i soffan o vilar, men han kan inte sköta hemmet. Det kan jag bli sur på.  Hur ska jag kunna koppla av när jag ser vad som behöver göras o han sitter framför datan! :/ Killar Demon
    jo, men jag har inte fått mina pengar från fk denna månad o så ska det köpas julklappar o presenter, så vi har inte mkt pengar nu, då tyckte jag att just chips å sånt e sånt man kan skippa för att snåla lite.. men då börja han härja om att ungen inte kommer än så blöjor nehövs inte men han ville ha chips till hans tv-kväll.... Är i 36+2 o bebis kan ploppa när som, o jag försökte förklara att jag inte vill att allt ska starta o jag känna att jag inte e klar.
    Han säger att jag inte behöver göra vissa saker, som att skotta, ändå gnäller han. o vill jag ha en kram på morgonen innan han går grymtar han över det för han har inte tid. 
    Jag försöker o försöker för han ska vara nöjd men det går tydligen inte :(
  • ludicrous
    Karttikeya skrev 2010-12-07 11:27:59 följande:
    Men fräs ifrån, sådär kan du ju inte ha det! Visst, han jobbar över och har sig. Men måste han göra det? Är det tvunget att han gör det just nu? Karlars logik brukar inte vara den bästa, men vill han ha chips får han nog köpa dom själv, det hade jag sagt. Det är ju inte meningen att du ska brytas ner totalt innan han fattar..
    Jo han måste ju det. dom har gjort om massa på hans jobb, han jobbar på posten, men det funkar inte riktigt så alla jobbar över, och julkorten har fan inte ens kommit än. Jag vet att efter den 16de december o fram till jul ser jag honom knappast, så hur fan ska det bli nu, när det är så innan julkorten...
    Jag orkar inte tjaffsa mer för vi kommer ingenstans med det. jag flyttar ett tag istället så får han se hur bortskämd han är. Jag går upp och gör frukost åt honom som han kan ta med, går ut, skottar fram bilen o skrapar rutorna så han kan komma iväg snabbt. Ser till att allt e fixat här hemma och har maten klar och värmd när han kliver innanför dörren..
    Dottern lägger sig efter barnprogrammen på kvällen, så han träffar henne kanske 30 min högst varje dag, å dom 30 min klagar han över att han inte kan få ha det lugnt när han kommer hem i från jobbet.
  • LokesMammi
    sasty skrev 2010-12-07 11:40:10 följande:
    färdknäppen =  ha massa sex så lille livet vill komma fram..
    ska tydligen finnas nått i orgasmen/sperman som gör att tappen mjukas upp..
    även från kvinnans del då hon får orgasm...

kommer fram de svaret om man googlar..
    Ah, ok! =) Jag får inget alls nu för tiden. :(
     Eftersom jag är beräknad till januari, kanske jag ska undvika den aktiviteten under december så den inte tittar ut för tidigt! =)
    Men jag har hört att det är en myt. Det bästa man kan göra är att vila o vara still......
    Bebis 16/1-11
Svar på tråden December Bebis 2010 :)