• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Haligh
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-07 14:30:13 följande:
    Det kommer attkännas mycket konstigt men så jävla härligt att man slipper magen och bara har honom som känns så konstigt.

Juste haha fick MÅNGA kommentarer av min stora mage bm hon bara du e så liten men din mage är så stor hur känns det atta ha stora barn i magen du som inte e så stor alls.
    Och sen sjuksköterskan samma sak och läkaren och narkosläkaren men närkosläkaren han ba det var du som får stora barn va   ja bara jepp haha
    När vi gick ut så sa bm skönt att du nu blir av mage magen och så kommer en annan bm och säger till andra bm ja hon har så stor mage
    Men hon e ju inte stor själv.

ÅÅh många beröm hihi
    Imorgon är det dags, det måste kännas helt fantastiskt!! Stort lycka till!!

Gick och jobbade idag iaf, men smet hem efter halva dagen (studiedag)... Blödandet har inte blivit värre utan det är som det brukar (dvs rosa...) nu, men jag har jäkligt mkt sammandragningar. Men jag har ju haft det i flera månader så jag vet liksom inte om det är värre eller om det bara är för att allt är så stort i magen, Man såg tydligt dem på CTG:n i går kväll men det verkade ju inte oroa personalen så då är det väl lugnt antar jag! Så vansinnigt trött hela tiden, inatt klev jag upp halv fem och satte mig och jobbade, kunde inte sova. Och så är det nästan varje natt, och jag har skitsvårt att gå och lägga mig på eftermiddagarna också. SUck, bara 3 arbetsdagar kvar sen ska jag bara ta det lugnt!!!
  • 3 barns mamma84
    Haligh skrev 2010-12-07 15:12:37 följande:
    Imorgon är det dags, det måste kännas helt fantastiskt!! Stort lycka till!!

Gick och jobbade idag iaf, men smet hem efter halva dagen (studiedag)... Blödandet har inte blivit värre utan det är som det brukar (dvs rosa...) nu, men jag har jäkligt mkt sammandragningar. Men jag har ju haft det i flera månader så jag vet liksom inte om det är värre eller om det bara är för att allt är så stort i magen, Man såg tydligt dem på CTG:n i går kväll men det verkade ju inte oroa personalen så då är det väl lugnt antar jag! Så vansinnigt trött hela tiden, inatt klev jag upp halv fem och satte mig och jobbade, kunde inte sova. Och så är det nästan varje natt, och jag har skitsvårt att gå och lägga mig på eftermiddagarna också. SUck, bara 3 arbetsdagar kvar sen ska jag bara ta det lugnt!!!
    Så om 3 dagar är du typ sjukskriven / mammaledig ?
    åh hoppas det blir bättre herregud jag skulle oroa sönder mig om jag skulle börja blöda.
    DU måste ta det lugnt säg till dem att nu e du ju gravid och du blöder då o då och har ont att DU måste vara hemma och ta det lugnt du MÅSTE tänka på dig och bebisen inte ett jävla jobb.
    Krammar om dig hårt !!
    {#emotions_dlg.flower}

Åh ja imon ja herregud idag måste jag fixa klart MIN väska till bb hihi icg sen bara njuta av sista magen inte sista sista utan denna hehe
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Haligh
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-07 15:31:52 följande:
    Så om 3 dagar är du typ sjukskriven / mammaledig ?
    åh hoppas det blir bättre herregud jag skulle oroa sönder mig om jag skulle börja blöda.
    DU måste ta det lugnt säg till dem att nu e du ju gravid och du blöder då o då och har ont att DU måste vara hemma och ta det lugnt du MÅSTE tänka på dig och bebisen inte ett jävla jobb.
    Krammar om dig hårt !!
    {#emotions_dlg.flower}

Åh ja imon ja herregud idag måste jag fixa klart MIN väska till bb hihi icg sen bara njuta av sista magen inte sista sista utan denna hehe
    Vad gullig du är<3  ja det mammaledigt, två veckor innan BF så jag hoppas jag får vila lite iaf! Mina kollegor tittade konstigt på mig när jag berättade att jag suttit på fl i går "du tycker inte att du borde vara hemma och vila istället för att sitta här då?", borde nog ha gått den här veckan kanske. Men jag har verkligen mått så bra och sanningen är att man är lite sniken med att börja ta av fp-dagarna för tidigt, vi lärare har ju ingen semester att ta ut... berättade på fl igår att jag jobbade fortfarande och de sa inget heller om att jag borde va hemma och vila, men mitt problem är nog att jag ska vara så stursk och inte beklaga mig, barnmorskan tittade på mig när jag stolpade fram i korridoren och sa "men herregud vad fort du går, gravida brukar ju gå i myrsteg" men sp har jag ju inga foglossningsproblem heller.

Ja urk kanske sjukanmäler mig sista dagarna och bara går dit för att städa undan och gå igenom med min vikarie, det har vi inte ens hunnit gjort än! För bebis och jag själv är tusan mycket viktigare än att eleverna ska hinna få sina uppsatser rättade innan fröken slutar, så är det ju

Vad spännande det blir imorgon! Antar att du är kvar några dagar men får rapportera sen såklart
  • Momalicious

Jag sitter i bilen på parkeringen hos BM, äter chips och väntar på min sambo. Haha. Endast när man är gravid är det okej.

• AnnaCL
    Momalicious skrev 2010-12-07 16:20:33 följande:
    Jag sitter i bilen på parkeringen hos BM, äter chips och väntar på min sambo. Haha. Endast när man är gravid är det okej.
    Hahaha, underbart!
    Jag har varit ledig hela dagen och inte ens orkat klä på mig eller diska. Och maken får handla påväg hem, jag skäms inte ens.
  • Willes Mamma 08
    MammaVeronica skrev 2010-12-07 13:25:06 följande:
    Inte jag, har skrivit in mig på listan, men finns inte me ;)
    ondar skrev 2010-12-07 14:11:16 följande:
    Nähä;). Jag råkar bara inte stå med på bflistan men jag har BF idag;D
    ah ok Vi gjorde en ny lista för inte så länge sen. Men va nog många som missade den kanske?!
    Vi får göra en ny sen när alla bebisar tittar ut:) På när allas bebisar fyller år:)
    Mamma till William 080419 ♥
  • Emelle
    ondar skrev 2010-12-07 14:56:18 följande:
    Vi verkar vara många som är sjuka. En kompis till mig skrev igår att hennes BM sagt att man ofta blir förkyld osv innan förlossningen sätter igång för att bebis laddar och då tar från ens immunförsvar. Men man ska väl inte få upp hoppet:P
    Det hoppet lever jag på nu då, för fy vad tråkigt det är att vara sjuk. Lite bättre om man tror det kommer något gott ur det ju!
    ludicrous skrev 2010-12-07 14:55:21 följande:
    Stefanie - jo det skulle vara skönt, men jag har ingen som kan ta vår hund, så det blir till att stanna hemma istället. Sambon har ringt några gånger idag men jag har låtit bli att svara. Skrev tillslut ett sms till honom "jag föder inte barn" så slapp han tänka på det iaf. Då ringde han upp medan jag stog i dagishallen, å det var vad jag sa "hej jag står i hallen på dagis och hör dåligt". Jaha sa han o la på, så det här kommer bli en sjukt jobbig kväll som antagligen kommer bli så att jag gråter och han säger att jag inte lyssnar. Jag vill inte prata med honom o jag vill inte träffa honom just nu...
    Sorry alltså, men jag har ju levt med en man som likande din.
    Aldrig ett handtag och absolut inte frivilligt! Aldrig "hur mår du?", "Ligg du, jag gör det" osv...
    Man blir sjuk i huvudet tillslut. En jävla martyr och helt utbränd.
    Så ser man bara de små korta stunderna dom väl gör något braoch glömmer då allt andra.
    JAg blir så frusterad när jag läser det du skriver.
    Men alltså, sätt hårt mot hårt.
    Sånna killar ändrar OFTAST inte på sig. Tyvärr.
    Visst, kanske din är annorlunda, men annars får du nog bestämma dig för att leva lite "på hans villkor" och för en del är det ju ok, att acceptera honom och inte kräva mer. För mig vart det (efter jättemånga år) helt ohållbart och nu i backspegeln så ångrar jag att jag inte tog mitt beslut tidigare!

Hur ska du orka sen, men huset, hunden 2 små barn (+ hans barn som du väl tar rätt mycket) och inte så mycket egen tid??

Kämpa på om du verkligen vill vara med honom, men räkna inte med att han ändras, DU måste i så fall antagligen ändra dina "krav".
    Du är så ung, slösa inte tid på någon som inte är värd det. Var RÄDD OM DIG!!

KRAM
  • Willes Mamma 08
    Emelle skrev 2010-12-07 16:36:53 följande:
    Sorry alltså, men jag har ju levt med en man som likande din.
    Aldrig ett handtag och absolut inte frivilligt! Aldrig "hur mår du?", "Ligg du, jag gör det" osv...
    Man blir sjuk i huvudet tillslut. En jävla martyr och helt utbränd.
    Så ser man bara de små korta stunderna dom väl gör något braoch glömmer då allt andra.
    JAg blir så frusterad när jag läser det du skriver.
    Men alltså, sätt hårt mot hårt.
    Sånna killar ändrar OFTAST inte på sig. Tyvärr.
    Visst, kanske din är annorlunda, men annars får du nog bestämma dig för att leva lite "på hans villkor" och för en del är det ju ok, att acceptera honom och inte kräva mer. För mig vart det (efter jättemånga år) helt ohållbart och nu i backspegeln så ångrar jag att jag inte tog mitt beslut tidigare!

Hur ska du orka sen, men huset, hunden 2 små barn (+ hans barn som du väl tar rätt mycket) och inte så mycket egen tid??

Kämpa på om du verkligen vill vara med honom, men räkna inte med att han ändras, DU måste i så fall antagligen ändra dina "krav".
    Du är så ung, slösa inte tid på någon som inte är värd det. Var RÄDD OM DIG!!

KRAM
    Fina ord Hjärta 
    Mamma till William 080419 ♥
  • Mysmamma70

Emelle -sanna ord. Jag har oxå levt med en sån man. Tyvärr går det inte att ändra på andra, precis som du skriver, utan bara på sig själv. Så för att leva med en sådan man måste man acceptera det och lära dig förhålla sig till det och förhoppningsvis finns det goda sidor dom överväger.

För mig var det en nyttig lärdom vilka egenskaper jag inte vill ha hos en man och den underbara man som jag nu lever med, bildar familj med och ska gifta mig med är raka motsatsen. Han gör allt nu när jag är sängliggande pga mitt höga blodtryck.

Och när jag klagar över att inte kunna hjälpa till säger han kärleksfullt "det är du som gör det största jobbet just nu"

Tråkigt för dig, Ludi, att behöva ha det så här just nu när dy behöver samla kraft istället!

• ludicrous

Tack för era ord tjejer!! Jag har ju stått här sen vi plussade, eller ja ännu tidigare iof. Just nu känner jag att jag likagärna kunnat göra detta själv, så som det verkade bli från början, och jag undrar varför jag kämpar så för att hålla ihop oss ibland. Ibland är han jättegullig, o just nu är det mkt på jobbet för honom och han verkar inte fatta att det egentligen kan hända när som att vi får barn, men jo, jag undrar vad i helvete vi ( jag) gett oss (mig) in på. Detta ska ju vara världens lyckligaste tid, men jag får mer o mer ångest för hur allt blir sen.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)