• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • 3 barns mamma84

Hmm såg visst att många var nya haha välkommna till bebis och mag och slem och vatten och värk tråden

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-07 14:20:22 följande:
    Juste andra underbara regler haha i sverige när amadeus kom ut gick man ut och klädde och vägde och jag låg upp uppvaket ca 3-4 timmar och kom ner på BB
    Men här när elias kommer ut så blir han bytt och vägd och torkad i samma rum som jag och sen sitter sambon med elias med MIG till man tar mig ner till BB med sambon och elias
    UNDERBART !!!!
    Å va härligt Hjärta. Tänk imorrn vid den här tiden håller du honom i din famn:) äntligen!
  • 3 barns mamma84
    ondar skrev 2010-12-07 14:22:58 följande:
    Å va härligt Hjärta. Tänk imorrn vid den här tiden håller du honom i din famn:) äntligen!
    Det kommer attkännas mycket konstigt men så jävla härligt att man slipper magen och bara har honom som känns så konstigt.

Juste haha fick MÅNGA kommentarer av min stora mage bm hon bara du e så liten men din mage är så stor hur känns det atta ha stora barn i magen du som inte e så stor alls.
    Och sen sjuksköterskan samma sak och läkaren och narkosläkaren men närkosläkaren han ba det var du som får stora barn va   ja bara jepp haha
    När vi gick ut så sa bm skönt att du nu blir av mage magen och så kommer en annan bm och säger till andra bm ja hon har så stor mage
    Men hon e ju inte stor själv.

ÅÅh många beröm hihi
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • ludicrous
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-07 12:49:31 följande:
    Men usch gumman, så jobbigt o ha de så:( Ok att karlar ibland e lite tröga Min kan me va de,men då säger ja fan till han på skarpen.
    Jag brukar alltid städa här hemma, han lagar mat. Men nu orkar ja inte damsuga då ja får så ont,så ja får säga till han,att nu måste du damsuga,då kan kan bli skit sur o säga att men sluta tjata! Hahaha!
    Ne men ja ska inte klaga, han gör verkligen faktiskt typ allt för mig. Men man kanske e extra käsnlig som gravid o verkligen vill bli omhändertagen

Men förstår dig,måste va sjukt jobbigt. Men sluta upp o ha maten varm när han kommer hem o skrapa bil med,hihi så får vi se hur kul han tycker de e
    Jo visst att karlar kan va tröga, men min är nått extraordinärt.. att säga till på skarpen går inte om jag inte vill starta tredje världskriget, tyvärr :(
    Han e ju borta från ca kl 7 till 18-19 på kvällen så det e klart han inte kan städa eller laga maten, men nått skulle han kunna göra, typ frivilligt gå en tur med hunden på kvällen, utan att jag ber honom, eller kanske fråga hur jag mår.
    Funderar helt ärligt på att dra. Bli nått omhändertagen kommer jag aldrig bli, det vet jag, men som sagt bara om han skulle fråga hur jag mådde, vad jag orkade och att nån gång få höra "ligg du, jag tar det här"... det är endast snöskottning som han säger att jag inte ska göra..
  • AnnaCL

Ja grattis till alla bebisar som titat uit och lycka till , till alla er som är på gång nu.

Jag är så sjukt trött, har legat i sängen tills nu! Jag är chockad. Har inte haft tid för det innan då jag jobbat. KÄnns som om jag kan sova hur mycket som helst. Mycket som i början av graviditeten. K´änns lyxigt att få vila!

• ondar
    AnnaCL skrev 2010-12-07 14:44:44 följande:
    Ja grattis till alla bebisar som titat uit och lycka till , till alla er som är på gång nu.

Jag är så sjukt trött, har legat i sängen tills nu! Jag är chockad. Har inte haft tid för det innan då jag jobbat. KÄnns som om jag kan sova hur mycket som helst. Mycket som i början av graviditeten. K´änns lyxigt att få vila!
    Du förtjänar verkligen att få vila så som du stått i under graviditeten, är verkligen imponerad av dig {#emotions_dlg.flower}
  • Stefanie

Skönt att hör att allt gick bra 2 barnsmamma!

Jobbigt med din sambo ludicrous. Jag kan tycka att min sambo kunde göra lite mer än han gör ibland, men det är mest små grejer det handlar om.
    Jag tycker absolut att du ska åka till din mamma någon vecka, få komma bort från hemmet och påminna honom om hur situationen ser ut. Du är värd lite vila! 

Jag åt upp min gröt och gick och lade mig igen. Sov tills nu (solen går ner snart och jag har inte ens klätt på mig...).
    Är alldeles svullen i halsen och tjock i huvudet och sitter och bannar mig själv för att jag inte kommit iväg och tagit det där vaccinet... 
    Jag har ingen feber och det har nog inte brutit ut ordentligt. Om jag har tur klarar jag mig från att bli värre, det brukar kunna vara så när min lymfkörtlar svullnar att kroppen klarar av att göra sig av med skiten. Håller tummarna. 

• ludicrous

Stefanie - jo det skulle vara skönt, men jag har ingen som kan ta vår hund, så det blir till att stanna hemma istället. Sambon har ringt några gånger idag men jag har låtit bli att svara. Skrev tillslut ett sms till honom "jag föder inte barn" så slapp han tänka på det iaf. Då ringde han upp medan jag stog i dagishallen, å det var vad jag sa "hej jag står i hallen på dagis och hör dåligt". Jaha sa han o la på, så det här kommer bli en sjukt jobbig kväll som antagligen kommer bli så att jag gråter och han säger att jag inte lyssnar. Jag vill inte prata med honom o jag vill inte träffa honom just nu...

• ondar
    Stefanie skrev 2010-12-07 14:49:44 följande:
    Är alldeles svullen i halsen och tjock i huvudet och sitter och bannar mig själv för att jag inte kommit iväg och tagit det där vaccinet... 
    Jag har ingen feber och det har nog inte brutit ut ordentligt. Om jag har tur klarar jag mig från att bli värre, det brukar kunna vara så när min lymfkörtlar svullnar att kroppen klarar av att göra sig av med skiten. Håller tummarna. 
    Vi verkar vara många som är sjuka. En kompis till mig skrev igår att hennes BM sagt att man ofta blir förkyld osv innan förlossningen sätter igång för att bebis laddar och då tar från ens immunförsvar. Men man ska väl inte få upp hoppet:P
  • AnnaCL
    ondar skrev 2010-12-07 14:46:30 följande:
    Du förtjänar verkligen att få vila så som du stått i under graviditeten, är verkligen imponerad av dig {#emotions_dlg.flower}
    Tack. Dock har jag haft egenintresse i det då jag vill bli klar med min AT-tjänst vilket jag verkar kunna bli nu. Skönt att inet behöva göra en massa dagar under föräödraledigheten, det har drivit mig. Hade jag inte haft detta att jobba för hade jag dragit ner på jobbet för längesedan. Det är härligt att vara hemma känner jag nu!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)