• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Stefanie
    Karttikeya skrev 2010-12-07 18:38:24 följande:
    Då är vi två! Får alltid det av någon anledning när jag är sjuk och aj vad ont det gör. Fast jag har varit sjuk och hoppas verkligen inte jag blir det igen  Förvånad

Har börjat få lite öh.. "sendrag" i ljumskar och nederdelen av magen, när jag reser mig och går. Även när jag vänder mig hastigt i sängen eller sträcker ut benen. Känns ungefär som träningsvärk. Någon som känner samma sak? Tungan ute
    Jag tror att den där känslan ä en form av lätta rörelserelaterade sammandragningar (helt mitt eget påhitt). Jag har haft så sedan i somras men fick ganska snabbt in tekniken att resa mig långsamt och på rätt sätt så att alla ligament, senor, muskler och vad det kan vara hinner med. 

Delfi:
    Grattis! {#emotions_dlg.flower} Hoppas att allt gick bra och att ni mår bra trots att det blev akutsnitt.

• ludicrous

Delifi- grattis!!

Ååh, nu börjar det knäppa i magen oxå :( har hört att det kan knäppa till när vattnet går, så självklart stannar hela jag upp när det knäpper o jag bara väntar på att det ska börja rinna, fast jag vet egentligen mkt väl att det antagligen e bebis leder... Var likadant när jag väntade Nova. Har lite förvärkar av konstig karaktär ikväll. Skulle ju va just snyggt om det drog igång nu när sambon varken e hemma eller pratar med mig..

• Stefanie

Jag kom förresten upp ur badet nyss. Har legat där i två timmar och kollat på min favoritserie på datorn med tända ljus. Gjorde hårinpackning, skrubbade kroppen där jag kom åt och har till och med nästan lyckats fila fötterna lite. Och rakat mig överallt där jag ogillar hår. Blev stolt för att jag "lyckades" så bra och visade sambon som försökte berömma mig men började skratta när han såg hur mycket jag har missat. Jag kan ju inte se hur misslyckat det blev så jag är nöjd ändå!

Nu ska jag se om jag orkar diska lite och sväng ihop någon mat. Har blivit bortskämd av sambon hela dagen och känner att jag behöver göra någonting om jag ska kunna sova i natt. Vi sov ju ganska sent idag och jag har bara suttit rätt upp och ner hela eftermiddagen... 

• Haligh
    delifi2 skrev 2010-12-07 18:38:29 följande:
    har köåpt em ny mobil så jag har inte lärt ,mig den. fick oi söndags akuut kejsarsniitt för hon låg fel, började med värkar.  skriver mer sen när jag kan se vad jag skriver
    ÅåååååHH!! Jättegrattis!!
  • Småstadsbönan

Delifi: Grattis!!!!{#emotions_dlg.flower}

2barnsmamman: Vad härligt att din man får vara hos dig med bebis så slipper du att vara orolig att svärmor skall ara där och ta över.

Idag är en riktig piss dag får inte ta mer smärtlindring och har så ont så jag vet inte vad jag skall göra Funderar på att ringa förlossningen för att få prata med en läkare men jag tror bara att dom lägger in mig igen då och vet inte om jag vill det. 

• Willes Mamma 08

2 barnsmamman: LyCKA till nu i morron! Gud så pirrig jag är för din skull! Helt otroligt att nu äntligen ska du få se ditt lilla troll där inne! Mys!!!!! Vilken tid ska du göra snittet?  kram kram

Mamma till William 080419 ♥
  • wildahallon
    Stefanie skrev 2010-12-07 20:20:16 följande:
    Jag kom förresten upp ur badet nyss. Har legat där i två timmar och kollat på min favoritserie på datorn med tända ljus. Gjorde hårinpackning, skrubbade kroppen där jag kom åt och har till och med nästan lyckats fila fötterna lite. Och rakat mig överallt där jag ogillar hår. Blev stolt för att jag "lyckades" så bra och visade sambon som försökte berömma mig men började skratta när han såg hur mycket jag har missat. Jag kan ju inte se hur misslyckat det blev så jag är nöjd ändå!

Nu ska jag se om jag orkar diska lite och sväng ihop någon mat. Har blivit bortskämd av sambon hela dagen och känner att jag behöver göra någonting om jag ska kunna sova i natt. Vi sov ju ganska sent idag och jag har bara suttit rätt upp och ner hela eftermiddagen... 
    Vet du hur avundsjuk jag blev nu? Jag vill också ha badkar! :(
    Försökte raka pussyn nyss, gick.... inte. ;) haha. men benen vart lena! ;D
  • Mysmamma70
    wildahallon skrev 2010-12-07 21:31:18 följande:
    Badkar kan man inte leva utan, speciellt inte nu

Når du ner att raka dina ben - vilken lyx, hahaha

Här har det varit förvärkar hela dagen och kvällen, hade jag varit förstföderska hade jag trott att något var på G, men nu är jag fullt inställd på att gå tiden ut - 18 dagar till!

Men jag hoppas de gör lite nytta iallafall
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • LokesMammi
    Stefanie skrev 2010-12-07 20:20:16 följande:

Va härligt! Ska också ta en spa dag nån dag här hemma. Så underbart. Lyckades raka benen häromdan och även på annat ställe. Kändes bra iaf när jag kände efter. Flört Dax o ta hand om sig själv nu innan pyret tittar ut. Skulle vilja gå på fotvård, men har inte råd. Får se hur det blir efter jul! Glad
    Bebis 16/1-11
  • Stefanie
    wildahallon skrev 2010-12-07 21:31:18 följande:
    Det är verkligen jätteskönt med badkar, glad att vi har det nu.
    Cissi7006 skrev 2010-12-07 21:40:44 följande:
    Badkar kan man inte leva utan, speciellt inte nu

Når du ner att raka dina ben - vilken lyx, hahaha

Här har det varit förvärkar hela dagen och kvällen, hade jag varit förstföderska hade jag trott att något var på G, men nu är jag fullt inställd på att gå tiden ut - 18 dagar till!

Men jag hoppas de gör lite nytta iallafall
    Jag lyckas raka benen även om det gör ont och är svårt att andas när man gör det. Och man måste ha tålamod, det är inte som förut när man rakade sig på en minut i duschen. Idag var det rktigt svårt, framför allt vänster ben av någon anledning. Undersidan av vänster ben...

Svar på tråden December Bebis 2010 :)