Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

December Bebis 2010 :)

Hjälp, kan nån ge råd! 
    Agnes är jätte förkyld och täppt, så hon totalvägrar att amma.. Bara galskriker...Hon äter från flaska om jag pumpar ut och ger via den.. vad tycker ni? ska jag göra så eller försöka träla med bröstet?? Är liksom som att när hon ammar så får hon ingen luft..med flaskan går det bättre för det liksom rinner lättare från den utan att hon behöver anstränga sig..
    Hon var så här förra gången hon var snorig också..Men då tog hon ändå bröstet men åt inte lika länge..nu får jag henne inte ens till bröstet.. Jag blir så frustrerad och ledsen Rynkar på näsan Vet att det inte är mitt fel och att det beror på förkylningen , men ändå så gör det ont i mitt hjärta när hon inte vill/kan äta från mig..
  • LillSnurr82

På natten funkar ammningen jätte bra men hon är väl knappt vaken då så beror på väl på det.

• LillSnurr82

Här har det vart solsken och 19+ grader hela dagen Solig Så själv har jag spenderat nästan hela dagen i stallet.. myspys.. Skrattande Resten av dagen/kvällen kommer jag befinna mig i soffan framför tv:n

• LillSnurr82

Nej dom stängde kl 18.00 i dag är söndag.. får försöka fixa i morgon

• LillSnurr82
    thegoddess skrev 2011-04-10 19:24:23 följande:
    droppa bröstmjölk i näsan så länge eller gör egen koksalt
    Jo jag gjorde det nu innan hon somna Skrattande
    Mysmamma70 skrev 2011-04-10 20:09:09 följande:
    Ibland kan ju bebisarna föredra flaskan när man börjat med det, eftersom det är lättare att suga och de blir snabbare mätta.
    Fast hon har ju fått både bröst och flaska sen 3 veckors ålder och aldrig varit några problem förrens en gång innan och då var hon också förkyld/täppt. Men den gången var det enklare att få henne till bröstet för hon var mindre och inte alls lika täppt. Hon tar bröstet som vanligt på natten också..

Hon har dessutom alltid föredragit bröstet som mjölken inte kommer så fort ur, alltså hon har alltid velat suga/kämpa för maten. Mitt ena bröst forsar det nämligen mjölk ut så hon behöver knappt suga för att det ska rinna ur det och det gillar hon absolut inte.
  • LillSnurr82
    Mysmamma70 skrev 2011-04-10 21:13:29 följande:
    Om hon är förkyld så är det kanske jobbigare för henne att suga. Hoppas det lättar med näsdropparna!
    jo precis vad jag tror, men så jobbigt när det inte funkar och se henne så ledsen Rynkar på näsan
    Men får hoppas det blir bättre med näsdroppar, tog lite bröstmjölk nu innan hon somna.. hoppas att hon sover gott ett par timmar nu
  • LillSnurr82

Agnes fick gröt och en flaska mammamjölk(eftersom hon är täppt och inte vill ammas dagtid) i går vid 20-tiden sen somna hon som en stock och sov till kl 1.30(aldrig hänt förut, brukar vakna en gång där i mellan vid 22-23-tiden) då gick det bra att ammas..sen somna hon om efter blöjbyte och sov till kl 4.00 även då gick det bra att ammas (tror det går på natten för då hinner hon liksom inte vakna till, utan det går på automatik) somna om igen efter ny blöja..sen vakna hon kl 6.30..men då vakna hon helt och ville inte alls ammas.. låg och vred och vände på sig fram till kl 8.30, då var hon nog för hungrig så då tog hon tutten och amma. Sen kunde hon inte somna om, så då gick vi upp kl 9.00 och åt gröt.. även den slank ner, så hon var nog hungrig. Skrattande

Nu somna hon på soffan, då pappa ligger i sovrummet och sover (han jobba natt, sluta kl 7.00 i morse) och vi vill inte störa han.
    Själv ska jag vid 12 träna ett pass zumba.. Så ska nog pumpa ut lite mjölk i fall hon blir hungrig medans jag är borta..

• LillSnurr82
    AnnaCL skrev 2011-04-11 15:04:25 följande:
    Hej på er. Fortsätter att läsa här varje dag.

En fråga: Låter era småttisar mycket? Elsa har börjat skrikprata och gör detta hela tiden. Hon är inte ledsen men man blir ju så sjukt trött i öronen och i huvudet. Hon verkar tycka att det känns skönt att göra starka ljud.
    Agnes är också en pratkvarn och gärna i höga toner.. Tror dom tycker der är kul att utforska rösten , tror det är nu dom typ kommit på att dom har en egen röst som kan göra olika ljud..
  • LillSnurr82

Här spelar det ingen roll om det är jag eller min sambo( eller nån annan som nattar), bägge funkar bra.. Om hon inte vill ha mat vill säga, men är jag inte hemma brukar jag alltid lämna en flaska mammamjölk i kylen.

Hon har ingen snuttefilt eller liknande som kan lugna? Kanske är mer grejen av trygghet i din doft hon slappnar av av..så en en "snutte" som luktar mamma(mat) kanske? Agnes har en (två) snuttefilt/nalle som hon snufsar/snuttar på, den är viktigare än både napp och vem som nattar..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)