Inlägg från: thegoddess |Visa alla inlägg
  • thegoddess

December Bebis 2010 :)

Kaskad Spyor här med.. Lättast med ers. När man är ute på stan eller så men samtidigt jobbigast med Spyor då. Brukar bli 2-3 stora och några små. Gröt går väl vispa till med det är ju ett jäkla kladdande med händer i munnen och tar tid.

Tog du välling rätt av utan problem med mage eller nåt? Ska finnas nåt som man kan blanda i ers. Som blir som gelé när det nåt magen. Min BVC tant skulle återkomma med mer info. Ronja går upp i vikt så ingen fara med henne det är ju jag som är Såå trött på torkandet och bytandet. Soffan har åkt på ett par fläckar med :( vi köpte ett dyrt skydd till våran nya säng med. Det kostade 1800 men sängen var en investering så det fick det va värt.

• thegoddess

Sov hos mina päron i natt och Ronja sov i resesäng i eget rum från 20-04:20. Då vaknade jag att hon låg och pratade. Hon fick lite mat och sov med mamma till 6. Sen fick hon morgonmysa hos mormor och morfar.
    Nu ikväll satt jag bredvid sängen och satte i napp 700 gånger och hon bara log åt mig. Busfisen!!! Till slut sa jag god natt med glad röst och gick ut. Och hon somnade själv.

• thegoddess

Är det mors dag idag?? Hmm har missat detta isf

Gud vad Ronja sovit duktigt nu när vi vart hos mina föräldrar sen i tors. Inte vaknat före 4 på natten. I morse vaknade hon halv 5 Sov från halv 9.

Men krånglas mer och mer med maten. Hon vägrar äta om hon inte får när hon precis vaknat. gröt nej, ers nej!!! Inte nåt passar. Grinat hela morgonen. E nog magen. Igår var hon jätte hård. Sen vill hon inte ha napp helt plötsligt. Idag har hon blivit arg när jag gett det och efter många om och men somnat utan. Undrar om hon längtar efter sin far hihi

• thegoddess

Funkar bedövningssalvan på tandköttet? Det äts inte och nappen är jätte dum, hon har så ont nu stackarn,
    Alvedon supp har hon fått

• thegoddess

Min karl knäade i sommras men jag tillhör dom som inte vill vara i rampljuset och stora pampiga event. Funderar på resa iväg och gifta oss. sambon ställer upp på allt, jag vill inte ha möhippa. Fyller 30 i år och vill inte ha fest. Hör ni vilken tråkmåns!!! Haha

• thegoddess

Åhh inget kul att vara ute med tandsprickande bebis.. Skulle hälsa på mina fotbollstjejer i det goa vädret. Men det tyckte inte hon. Tog en timma att somna i vagnen så tråkigt fick gå därifrån och somnade till slut. Nu ska vi vara med på styrelsemöte

• thegoddess

spädbarn skall inte smörjas in det är kemikalier i som inte är bra för just spädbarn undr cA 1 ÅR
    skugga och heltäckande kläder solhatt

• thegoddess
    Momalicious skrev 2011-05-11 21:04:50 följande:
    Jag får panik, Elliot skriker hysteriskt och inget hjälper!!! Hållit på en timme nu, är precis som hans kolikperiod.
    sån var ronja med.. tänder på g här. an ta en månad innan dom kikar ut men det verkar gå upp å ner för nu e det ok
  • thegoddess
    Momalicious skrev 2011-05-12 00:30:04 följande:
    Han var inte övertrött, då hade det funkat att gunga med honom i fåtöljen. Är inne på akuten nu och väntar på läkare. Vill bara sova känner jag. Han blev rätt lugn när vi nästan var framme, såklart. Men som 1177 sa, hellre en gång för mycket än en för lite.
    jag var inne igår med ronja med för säkerhets skull. hon har dratt sig över örat så tänkte jag kollar då tydligen öroninflammation kan misstas med tänderna. men det såg så fint ut så. e nog nån trötthets grej att hon drar sig över örat.
    hoppas att han är bätre nu då. ibland kan dom ju skrika som tokar av en bamsefis. men int så länge kanske
  • thegoddess

inte heller sugen på en bebis till snart.. så jobbigt jag har haft det med ryggen.. puuhh ronja ska vara minst 1 år innan vi ens funderar på saken. vill inte ha 2 blöjbarn heller. hon ska kunna gå och kunna göra vissa saker själv.
    en kompis fick en till nu när dottern var 2 år. känns ganska ok men hon har haft det tufft med en trotsig 2 åring med hehe

men grattis om ni vill detta ! hur fasen har ni råd med fler?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)