Inlägg från: thegoddess |Visa alla inlägg
  • thegoddess

December Bebis 2010 :)

22a dec så hon blir 17 veckor på ons. 4 mån kontroll på tis ska bli spännande.
    Oj sedär.. Lite läskigt ändå. Vad hände så det blev tidigare?

Har en tornado i spjälsängen. Låter som bara den. Går inte sova. Hon fick sen mat kl 1 och nu kan jag inte somna om.

• thegoddess

I våran liggarn finns ryggstöd att fälla upp. Men är lite sugen på prova sitt delen. Har ju köpt parasoll och det funkar inte med liggdelen.

Usch har världens skit natt igen. 2 timmars sömn sammanlagt. Hon har inte gnällt med bökat runt och låtit. Dratt ut nappen 300 gånger. Sen gick det inte somna om och så vaknade hon igen och la henne i armhålan och nappen ut typ var 5e min. Funderar på försöka ta bort skiten men känns omöjligt med :(

• thegoddess

Jag är oxå på ge att ge upp många gånger.
    Detta eviga dra ut napp vid alla sovningar och på natten. Slänger skit napparna snart!!!!
    gråter några skvättar då och då när inget funkar och man knappt får sova.

Fick veta idag på BVC att runt 4 mån börjar dom drömma mycket, kan förklara varför Ronja rör s

• thegoddess

Jävla iphone.,,
    Fortsätter : förklarar kanske varför hon rör sig och är lite orolig på nätterna.

Väger nu 6400 och 61,5 cm

• thegoddess

Jag får alltid söva med.
    Somnar 19-20
    Mat 1-2
    Sover till 5-6
    Mat 7 sover till 8
    Under dagen äter hon 11,15,19
    Sover mellan 30-1 timma och är aldrig vaken mer ön 1,5 timma

Nu under utvecklingsfasen skulle man hålla rutiner och inte ändra genom att sova borta eller ge dom för mycket intryck. Då sover dom bättre. Tex hälsa gärna på nån vän men inte 5 på en dag. Sista timman innan nattsömn ska man försöka trappa ner. Tex bad eller lugnare aktivitet sjunga läsa. Varav mycket av anledning till att tv inte är bra. Blir snurr i huvudet med allt dom ser

• thegoddess
    thegoddess skrev 2011-04-19 15:19:53 följande:
    Jag får alltid söva med.
    Somnar 19-20
    Mat 1-2
    Sover till 5-6
    Mat 7 sover till 8
    Under dagen äter hon 11,15,19
    Sover mellan 30-1 timma och är aldrig vaken mer ön 1,5 timma

Nu under utvecklingsfasen skulle man hålla rutiner och inte ändra genom att sova borta eller ge dom för mycket intryck. Då sover dom bättre. Tex hälsa gärna på nån vän men inte 5 på en dag. Sista timman innan nattsömn ska man försöka trappa ner. Tex bad eller lugnare aktivitet sjunga läsa. Varav mycket av anledning till att tv inte är bra. Blir snurr i huvudet med allt dom ser
    alltså inte alltid jag får sova utan jag får söva ronja hehe hon somnar inte direkt självmant. sen sover hon ju korta perioder så det blir många sövningar

jag la mig i våran säng med ronja kvart i 2 så somnade jag med 30 min. sen vaknade jag å tänkte jag liger kvar här till hon vaknar. hon sover än. snart 3 timmar!!! detta händer aldrig. jag har fått henne sova 3 timmar en gång och då bar jag runt å gungade bäst jag kunde för att se hur länge det gick hehe
  • thegoddess

Moma: låter jobbigt det där. Har själv gått in i väggen och haft utmattningsdeppression innan. Har alltid tagit hand om andra före mig själv.

Du kan väl sjukskriva dig så din sambo kan vara hemma han med ett par veckor. Prata med nån skadar ju inte. Tror alla har sina nere dagar. Jag har mina när jag inte får sova. Min sambo får hjälpa mig på nätterna på vardagarna nu för han åker ju på "semester" till jobbet. Jag jobbar ju hemma så varför ska ha få vara utvilad och inte jag.

• thegoddess

Har du kollat på nätet om utbetalning är gjord? Annars får du ringa dom

• thegoddess

4 mån kontrollen för Ronja
    vägde nu 6460 och 61.5 lång... gått upp 700 g på en månad. vi har börjat gå in på strl 68 nu. kul att börja använda lite nytt.

ronja har ju vart inne i utvecklingsfas språng 4 nu ett par veckor. hoppas det är på väg att gå över nu för hon sov bättre i natt. fast hon krånglade och gnällde under dagen. vägrat sova nästan.

Ronja älskar banangröten men jag tycker inte hon blir speciellt mätt så hon står sig..kanske ska försöka få i henne dubbel port.
    smörgåsrånen är mycket poppis. ger hellre dom än majskrokar för dom är så kladdiga. plus att rånen har mer syfte
    börjat gå in på potatis idag. lite sådär men några små munnar gick ner.
     tycker det är kul men smakisar. liten bit av dagen går ju. är ju ibland svårt att underhålla henne hela dagen hehe

• thegoddess

på våran balkong är det 34 grader i solen och 25 i skuggan
    klagar inte!! måste köpa parasoll till lillan där bara

Svar på tråden December Bebis 2010 :)