• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Mysmamma70
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-10 19:57:18 följande:
    Fy vilken historia, e ju så man blir tårögd! Vilka idioter de finns! Verkligen skönt att ni klarade er oskadda!
    Håller med... {#emotions_dlg.flower}
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • ludicrous
    Fy fan för rattfyllon :( Det finns idioter till allt. Har åkt med folk som kör sådär jätteidiotiskt och bortförklarar det med "jag kan det här". Ja, man kan vara en kanonförare, men möter man nån som kör full spelar det ingen jävla roll hur duktig man själv är :(

Googlade Hepatos (gravidklåda) för att se om det nu var nått farligt, men så jäkla farligt är det inte egentligen ju, det är ju mer att det kan ge en förtidig förlossning eller nått? O med tre veckor kvar är det inte så jätteförtidigt ju.
    Men faaaaaan vad allt kliar nu!!
    Pappa doktor sa att det kan bero på heracillinet, men att det kan ju vara levervärdena som heracillinet påverkat. Han tyckte iaf att jag skulle ringa på måndag o höra med MVC för o se om dom kan ta prover om det inte blivit bättre. Jag är helt röd på armar o mage nu av allt kliande. Ryggen kommer jag ju inte åt ;D

Sammandragningar ikväll, utan någon smärta typ. Mannen e ju iväg o dricker o spelar tv-spel (tänk att dom aldrig blir mer än 12  år... :P ) men jag bad faktiskt att han inte skulle dricka för mkt om han nu behöver komma hem för bebis kommer, fy så jobbigt att behöva börja tänka så. Han sa att han skulle ta det lugnt men skratta lite o sa " haha va fan, du får ju ha lustgas ju, vi kan ju ha världens partaj på förlossningen då :P "
  • ondar
    ludicrous skrev 2010-12-10 20:08:11 följande:
    Googlade Hepatos (gravidklåda) för att se om det nu var nått farligt, men så jäkla farligt är det inte egentligen ju, det är ju mer att det kan ge en förtidig förlossning eller nått? O med tre veckor kvar är det inte så jätteförtidigt ju.
    Men faaaaaan vad allt kliar nu!!
    Pappa doktor sa att det kan bero på heracillinet, men att det kan ju vara levervärdena som heracillinet påverkat. Han tyckte iaf att jag skulle ringa på måndag o höra med MVC för o se om dom kan ta prover om det inte blivit bättre. Jag är helt röd på armar o mage nu av allt kliande. Ryggen kommer jag ju inte åt ;D
    Jaså ska man kolla upp klåda? jag har inte ens nämnt min klåda för BM för jag trodde det var helt normalt att klia sönder sig under graviditeten:S. Hehe jaja, jag har ju gått över tiden redan så det lär ju iaf inte sätta igång något hos mig:P. Antar att det går över när ungen e ute?
  • ludicrous
    ondar skrev 2010-12-10 20:12:15 följande:
    Jaså ska man kolla upp klåda? jag har inte ens nämnt min klåda för BM för jag trodde det var helt normalt att klia sönder sig under graviditeten:S. Hehe jaja, jag har ju gått över tiden redan så det lär ju iaf inte sätta igång något hos mig:P. Antar att det går över när ungen e ute?
    Haha ja det finns något som heter gravidklåda, det är tydligen nått med levervärdena. Prata du med din BM. det är ju sjukt jobbigt att klia så mkt!!!!!
  • ondar
    ludicrous skrev 2010-12-10 20:14:09 följande:
    Haha ja det finns något som heter gravidklåda, det är tydligen nått med levervärdena. Prata du med din BM. det är ju sjukt jobbigt att klia så mkt!!!!!
    Hehe okej=) Har inte bebis kommit den 15 när jag isf ska dit igen så ska jag defintivt nämna det. Ja fy, det är verkligen ingen dans på rosor, stör den redan nästan obefintliga nattsömnen:/. Tack för infon:)
  • 3 barns mamma84

Lallan:
    Deär olagligt att ha så söta pojkar som har där på bilden och i verkligheten fy på dig
    Stort mega grattisTungan ute

Willes mamma:
    Det kommer det kommer jag lovar dig att gå över tiden glöm det snart har du värkar och då har du din SÖTA bebis hos digHjärta

Snart har ni ALLA era små bebisar hos er dagarna går fort jag lovar ..
    Nu ligger min pojk o sover i sin vagga och ja amming jag behöver HJÄLP jag har kommit fram till att jag vill ge ett försök med honom.
    Ger också ersättning såklart NAN 1 men jag hade honom på böstet idag och han tar fint men ibland känns det
    aj aj aj men vad ska jag göra har försökt nu hmm 2 ggr och ja mjölk kommer inte
    Ska jag ge upp ??

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Momalicious

Grattis till alla nya bebisar! :)

Maria Larsson skrev 2010-12-10 19:25:54 följande:
    Haligh: Tack för ditt svar!

Jag känner inte något direkt tryck nedåt. Jag har varit väldigt förskonad mot allt under graviditeten, men det har jag i och försig tagit igen med råge på annat sätt.
    I v10 blev jag påkörd bakifrån på E6an. Bilen blev till ett dragspel då den Alkoliserade idioten utan körkort körde in i mig två gånger så att jag for över omkörningsfilen och in i mitträcket innan det tog stopp. Samma dag hade vi varit på vaginalt ultraljud, då vi var rädda för misfall (vilket nog bara var livmodern som vidgade sig) Så enda tanken jag hade i huvudet när bilen snurrade runt var att nu förlorar sambon oss båda två. Nu dör vi.
    Jag jobbade heltid fram till 25e sep då rygg och nacke sa ifrån med besked. Det blev inget mer jobb för mig, utan sjukgymnasik i varmvattensbassäng och små korta promenader.
    All vila har gjort gott och tror även bebis njutit av det. Men så lång väntan blir när man inte går till jobbet varje dag... 14 dagar kvar till BF... hoppas vara mamma innan jul, annars kan han få stanna kvar i magen till nyårs dan.
    MEN FY! Usch blir riktigt ledsen när jag läser sånt, man tänker ju på hur illa det kunde gått! Så skönt att ni klarade er såpass bra. Hoppas idioten får ett ordentligt straff!

BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-10 20:53:18 följande:
    Lallan:
    Deär olagligt att ha så söta pojkar som har där på bilden och i verkligheten fy på dig
    Stort mega grattisTungan ute

Willes mamma:
    Det kommer det kommer jag lovar dig att gå över tiden glöm det snart har du värkar och då har du din SÖTA bebis hos digHjärta

Snart har ni ALLA era små bebisar hos er dagarna går fort jag lovar ..
    Nu ligger min pojk o sover i sin vagga och ja amming jag behöver HJÄLP jag har kommit fram till att jag vill ge ett försök med honom.
    Ger också ersättning såklart NAN 1 men jag hade honom på böstet idag och han tar fint men ibland känns det
    aj aj aj men vad ska jag göra har försökt nu hmm 2 ggr och ja mjölk kommer inte
    Ska jag ge upp ??
    Fick du inte hjälp med amningen på BB?? De kollar väl så mjölken runnit till?? För o få upp din produktion så kan du ju testa med o pumpa.
    Du bestämmer ju själv om du vill ge upp eller inte....e ju så himla induviduellt vad man känner och orkar!
    Men vill du amma så ska du ju testa i varje fall!
    Hoppas de går bra!
    Mamma till William 080419 ♥
  • Momalicious

Att jag inte mördade gubbfan i affären idag alltså. Skrikandes Min foglossning är så illa att jag knappt kan gå så jag haltar fram. Det står en man och kvinna (gubbe och tant) och blockerar vägen så jag säger vänligt "ursäkta mig" och då säger gubbjäkeln "ja det är visst bäst vi aktar oss, för här kommer det bred last". Tanten bara garvade. JAHA MEN SÅ JÄVLA KUL DÅ. 
    Han tyckte säkert att det var kul och att jag skulle skratta men istället stannade jag till och gav honom en mördarblick varpå han tvärt slutade skratta. Om jag kommit på nåt bra att säga hade jag gjort det.

Okej om någon jag känt hade sagt så på ett trevligt sätt men att en okänt människa säger nåt sånt, det är inte okej. Usch vad arg jag var. Är liksom tvungen att stödja mig på sambon för att kunna gå någorlunda. MORR.

Nåja. Nu ser jag på Idol-finalen och väntar på att sambon ska komma hem från ett julbord. Är lite irriterad över att han inte svarar i telefon, tänk om nåt händer och han är tvungen att komma hem och hämta mig liksom? Nu har jag visserligen min mamma nära som kan köra, men vafan, han får ju tänka lite

Hoppas alla har en trevlig fredagskväll.

BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • 3 barns mamma84
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-10 21:01:55 följande:
    Fick du inte hjälp med amningen på BB?? De kollar väl så mjölken runnit till?? För o få upp din produktion så kan du ju testa med o pumpa.
    Du bestämmer ju själv om du vill ge upp eller inte....e ju så himla induviduellt vad man känner och orkar!
    Men vill du amma så ska du ju testa i varje fall!
    Hoppas de går bra!
    Min ide var ju som jag sa till bm innan han kom att jag inte ville amma.
    Detta skrev jag och sa till bm i bb att jag inte ville hon frågade mig och jag ville ta en spryta till att mjölken inte skulle komma men jag sa nej och sa att jag inte får någon mjölk iaf och om jag känner att okej jag ger ett försök hemma så ser ajg hur det går.
    Så idag povade jag sambon frågade mig han såg på mig att jag ville men jag e rädd för att jag inte kan och att det gör ont.

MEN det kommer inget det läcker inte häller det är som vanligt
    Jag vill amma e så jävla avis på er som kan !!! jag vill OXÅ
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden December Bebis 2010 :)