• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Emynem

Jag har också har massor med förvärkar de senaste dagarna, men de leder ju ingenstans... :/
    Igår sprang jag i trappor, storstädade huset och vi färdknäppade i morse men ingen bebis!!!

Däremot så började jag blöda efter sexet, men det är väl för att slemhinnorna är känsliga men blev liite orolig iaf. Aldrig kul att se blod, men nu har det iaf slutat :)

Det är nog bara till att acceptera att bebisen kommer när bebisen vill, finns nog inget man som moder kan göra i det här fallet tyvärr...

Inom några veckor så är dom iaf här! Man får se det så, sen så kommer dom aldrig mer att vara inne i våra magar, och tro mig det kommer stunder då man faktiskt saknar det så försök att njuta av den sista tiden även fast längtan är så stor!

Kramar till er alla! 

• 3 barns mamma84
    Willes mamma HEJJA HEJJA HEJJA hoppas nu att det sätter igång ordentligt JEPPIIIII

Lallan: Skrev fel igår såklart det var av båda man blir ju inte bättre av att bli av med gravid magen då gravidminnen är fortfarande kaos haha

Älskarnova:Stort mega grattis då har vi födelsedag till våra grabbar samma dag

ludi: ååh jag vet hur du känner snart så inte lång tid kvar nu hoppas det sätter igång lite innan bara så du slipper mer smärta och bråk med magen att det känns så är nog snart snart dags.

Är helt slut har varit uppe hmm ca 4 ggr och gett honom mat och sen ska man oxå tänka på hur man ska ta sig upp ur sängen.
    Inte lätt men har inte tagit smärtstillande sen kl 19 tiden igår då vi åt middag.
    Få se men nu har iaf magen gått till rätta fick ju bajstabletter nu e magen på topen igen yess känns skönt.
    Lill mannen ligger i vår säng och sover söt
    Nu ska jag äta sen skriva blogg om födeseberättelse och lägga in nykläckta bilder på gullungen
    Säger till sen när allt e klart
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • Mysmamma70

Mfjg - förvärkarna är orgelbundna, i latensfasen är de väl oftast regelbundna, men det finns säkert undantag

• Emynem

Just ja, glömde skriva att riktiga värkar behöver inte alls kännas öppe i livmodern.
    För mig var det aldrig så, jag kände några få i ryggen som strålade fram i tjejmagen och senare när värkarna
    blev starkare så satt allt i tjejmagen.
    Alltså inget i ryggen eller högt i magen så hur värkarna känns är nog väldigt individuellt.

:) 

• MFJG

Ja det att det ilade uppe i ryggen också har försvunnit. Men jag har förvärkar som kommer med allt mellan 5 - 7 -9 min mellanrum. Börjar som ett tryck neråt på tappen och sen får jag ont i ryggen och fram över tjejmagen. Men det är säkert falsk larm precis som alla andra gånger. Uttröttande är det iaf. Vågar knappt hoppas. Men såhär regelbundet och känts såhär har dem inte gjort innan. Plus att jag varit på toa avsevärt många fler gånger än vad jag brukar. + slempropp som släpper (har gjort i mer än en vecka)..Men jag är helt slut i kroppen..

Speciellt efter natten..först pinvärken efter färdknäpp som sen övergick i det jag även har nu. PUH!
    Tur sonen sover lunchvila vid 12..Då ska jag också sova! =)

Sist hade jag en fruktansvärt lång latensfas...Hur är de för omföderskor? Blir den kortare då med? När är det man ska kontakta förlossningen som omföderska? Handlar mer om styrkan på värkarna än minuterna mellan eller?

• Mysmamma70

Har du provat att lindra smärtorna med vetekudde, dusch, bad eller Alvedon?

• Mysmamma70

Jag hade mkt kortare latensfas med tvåan, men den blev lång igen sen med trean, men det kan ha berott på induktionen :p

• Willes Mamma 08

GO morron tjejer...haha! Varit uppe ett tag dock, vaknade vid halv 5 av att de kom mer slempropp...o molvärk!
    Kunde somna om sen igen, kl 8 kom de ännu mer slem...lixom hur mycket ska man få ut egentligen??

Sambon o ja färdknäppa i går,men fick inte ens någon SD, som ja fick sist!

Däremot har jag hela tiden molvärk o tryck nerår....SD/förvärk? men de gör inte direkt ont!
    Ja blir så tokig på det här nu så ja vet inte vad................lust o ringa in till förlossnignen för en koll om ja öppnat mig något,men de skulle ja säkert inte få o sen pinsamt om man inte gjort de, för de tror ja inte!
    Kan ja inte få riktiga värkar nu...vet inte vad all denna molvärk osv ska betyda!!???

Mamma till William 080419 ♥
  • MFJG
    Cissi7006 skrev 2010-12-11 10:20:56 följande:
    Har du provat att lindra smärtorna med vetekudde, dusch, bad eller Alvedon?
    Allt utom alvedon och vetekudden lindrade lite iaf inatt..Så jag kunde somna. Men jag drömde att jag va ute och skulle göra något med en kompis men fick stanna i drömmen hela tiden för att magen gjorde ont ;)
    Ska ta en dusch när sonen somnat..Men så ont har jag inte..Inte så jag skulle behöva åka in..
    Men sen hade jag inte så ont sist när vi kom in heller och då va jag öppen 4 cm.  

Mest det att jag inte vill börja hoppas för mycket..Men kommer han innan tisdag följer vi det statistiska mönstret att andra barnet kommer 2-3 dagar tidigare än första ;) 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)