• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Stoce
    ensammamma skrev 2010-05-03 20:19:06 följande:
    jag tror inte de e någon fara med fostret. alla har inte symtomer under graviditeten.. man kan ha mindre ömma bröst jag har mindre ömma.. Men jag e ännu gravid jag tror t.om med läkarn hörde fostrets hjärtljud när han lyssnade på magen... Med vanligt stetoskop tror jag de heter....
    Ja, grejjen är den att jag har haft otroligt ömma bröst, har knappt kunnat röra armarna på sidorna för att det gjort så ont. Nu är det mera bröstvårtorna som gör lite ont ibland "bara"...
  • ensammamma
    Stoce skrev 2010-05-03 20:30:16 följande:
    Ja, grejjen är den att jag har haft otroligt ömma bröst, har knappt kunnat röra armarna på sidorna för att det gjort så ont. Nu är det mera bröstvårtorna som gör lite ont ibland "bara"...
    Oki men de e ingen fara mina bröstvårtor gör lite onda när man tar på dom... Men har en son som vill ha handen där när han ska sova.. eller när han e sjuk
  • ÄlskarMina

Dagen har bestått i sjukhusbesök för hela slanten. Började ju imorse med att ringa BM och sen Vårdcentralen. Därifrån blev jag skickad till medicinakuten för misstänkt lungemboli (propp i lungan), massa prover och tester-ekg m.m. togs. De började prata om röntgen som inte är ofarligt för bebis och jag blev såklart orolig. men det hela slutade med att de uteslöt propp och jag blev skickad till gynakuten och där fick göra ett Ultraljud-ja alltså på magen! det funkar alltså i v.9+0 som jag är i idag. Hjärtat tickar fortfarande och mamma som var med blev så glad hon med! Fick recept på fragminsprutor som jag nu hämtat ut-25st för dryga 850spänn. Ska ta en varje morgon i magen och nu på torsdag är det dags för inskrivningen. Nu kan jag gå dit med ett lugn och skriva in mig. Så härligt allt löste sig! {#lang_emotions_sunny}

·¨`*·.¸¸.*Nova juni-04, Pyret dec-10*.¸¸.·*¨`·
  • MajMamman08
    Stoce skrev 2010-05-03 20:16:23 följande:
    Exakt så var det för mig, men hjärtat slog då jag var tillbaka en vecka senare. Gyn förklarade det med att det tar olika tid för ägget att fastna och att det varierar en del i början då det är svårt att mäta de små liven. Med mitt missfall så hade jag mest troligt en ofostrig graviditet, men har läst att det är väldigt ovanligt. Då såg vi aldrig någon fostersäck heller... allt blir moderkaka. Har ni sett en fostersäck så ska det nog inte vara någon fara alls. Hoppas detta lugnade dig, kram!
    ja,jag måste räkna på detta lite noggrannare,blir som sagt tokig! men skönt att de inte stämmer för flera....o hoppas på att de e normalt=) HOn sa ju allt såg fint ut....
  • MajMamman08
    ÄlskarNova skrev 2010-05-03 20:46:34 följande:
    Dagen har bestått i sjukhusbesök för hela slanten. Började ju imorse med att ringa BM och sen Vårdcentralen. Därifrån blev jag skickad till medicinakuten för misstänkt lungemboli (propp i lungan), massa prover och tester-ekg m.m. togs. De började prata om röntgen som inte är ofarligt för bebis och jag blev såklart orolig. men det hela slutade med att de uteslöt propp och jag blev skickad till gynakuten och där fick göra ett Ultraljud-ja alltså på magen! det funkar alltså i v.9+0 som jag är i idag. Hjärtat tickar fortfarande och mamma som var med blev så glad hon med! Fick recept på fragminsprutor som jag nu hämtat ut-25st för dryga 850spänn. Ska ta en varje morgon i magen och nu på torsdag är det dags för inskrivningen. Nu kan jag gå dit med ett lugn och skriva in mig. Så härligt allt löste sig! 
    Oj vilken resa du varit med om idag!!! Gud sån tur de gick år de rätta hållet o allt löste sig!! Och härligt o se bebisen=) Såg man mycket i v9 på ett UL?? Men jobbigt med sprutorna,hur länge ska du ta dem??
    Grattis igen
  • Emelle
    ÄlskarNova skrev 2010-05-03 20:46:34 följande:
    Dagen har bestått i sjukhusbesök för hela slanten. Började ju imorse med att ringa BM och sen Vårdcentralen. Därifrån blev jag skickad till medicinakuten för misstänkt lungemboli (propp i lungan), massa prover och tester-ekg m.m. togs. De började prata om röntgen som inte är ofarligt för bebis och jag blev såklart orolig. men det hela slutade med att de uteslöt propp och jag blev skickad till gynakuten och där fick göra ett Ultraljud-ja alltså på magen! det funkar alltså i v.9+0 som jag är i idag. Hjärtat tickar fortfarande och mamma som var med blev så glad hon med! Fick recept på fragminsprutor som jag nu hämtat ut-25st för dryga 850spänn. Ska ta en varje morgon i magen och nu på torsdag är det dags för inskrivningen. Nu kan jag gå dit med ett lugn och skriva in mig. Så härligt allt löste sig! 
    Har tänkt på dig. Så SKÖNT att det har varit en bra dag trots allt för dig och bebis.
    KRAM till dig!
  • MalakiW
    Emelle skrev 2010-05-03 16:49:47 följande:
    HEJ!!!Gissa om vi är överklyckiga och skapligt lättade!!Finaste bebisen i perfekt strl och med ett så tydligt hjärta att vi såg det själva innan läkaren hann säga något. Kan säga att det föll en och annan glädje tår!!!Är sååå LYCKLIG!!Nu har vi skickat bilder till blivande mor/far föräldrar och våra närmsta vänner och syskon. Alla är så glada.Vilken fin dag!!!

Men se där! Vad var det vi sa! Grattis nu vännen!!!
  • MalakiW
    s89 skrev 2010-05-03 17:51:44 följande:
    Åååh grattis!! Underbart. Vet hur den känslan är. Fick själv se ett tickande hjärta idag..
    GRATTIS!!
  • MalakiW
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-03 19:09:04 följande:
    men ni har sätt två ?hehe lillen ville inte vara med på bild men grattis iaf
    Lill* var kanske lite blyg ;D. Grattis till tickande hjärta! ;D
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-05-03 20:00:36 följande:
    oj nu blev ja orolig!! Enligt henne så va ja i v 6+4 och bebis 7mm. Gud tänk om de inte va bra dåe?? varför va den så liten??? kanske inte mätte riktigt? va ju svårt sa hon när de va så små!!! hjälp!!!!Och om jag skulle va i v 6+4 stämmer inte då jag hade ÄL.  är så förvirrad!!! visst några dagar hit i dit,men man blir ju nojjig!!!
    Ja men min var ju alltså 1½ mm större än din då och jag är då 2 dagar efter vad du var då så det är väl helt bra el? Dom växer ju fort nu de här veckorna.
    Vet du exakt när du hade din ÄL? Jag vet ju precis eftersom vi testade med ÄL stickor och då kan vi gå exakt efter det som läkaen sa. Sen spealr det ju roll på x antal dagar iallafall då man aldrig kan veta hur lång tid det tar för ägget att fästa. Därför kunde hon ju inte säga exakt ännu om jag är mer 6+3 än 6+6 som jag är enligt ÄL för det är så svårt att se precis när det handlar om så små mått. I v 13 sa hon att det är det mest exakta. Lättare att se exakt då än vid RUL.

Hur mycket skiljer det från vad du trodde och det läkaren mätte, är det mer än en vecka?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)