December Bebis 2010 :)
Är det någon av er som gått psykoprofylax-kurs?
Trots att jag fött tre barn har jag aldrig gått nån, så jag tänkte det var på tiden nu - har precis anmält mig och mannen, ska bli spännande  

Är det någon av er som gått psykoprofylax-kurs?
Trots att jag fött tre barn har jag aldrig gått nån, så jag tänkte det var på tiden nu - har precis anmält mig och mannen, ska bli spännande  

Och jag har för ovanlighetens skull gott om pengar - har ju levt på FP i ett år och var nu inne och jobbade heltid ett par månader, och det var lyxigt att få lön!  

Jag har fått epidural under alla mina tre förlossningar, det har verkligen hjälpt fantastiskt bra då man blir utmattad när man har så långa förlossningar som jag har haft - med undantag för tvåan då epiduralen knappt hann verka förrän han var ute (från öppen 4 cm till född på 1 timme)  

vi har fått en barnvagn av några kompisar som de har använt till ett barn. Allt lät så bra, trehjuling och vi såklart glada att slippa lägga massa tusenlappar på en ny barnvagn. Så inte förrän ett par veckor sen var vi och tittade på den. Den är ett för mig helt okänt märke, ganska stor med rejäla hjul. Men inte svängbara fast det är tre! Vi bor mitt i stan och åker buss och tåg överallt (ingen bil) så man lär dra runt en hel del på den. Har inte heller hiss så vi behöver ha en smidig lift till att börja med... Var idag inne och kikade på en lift och då hade de en Teutonia Cosmo till rätt bra pris och jag blev såååå sugen! Fick lägga undan den till imorgon. Snälla jag behöver verkligen goda råd om hur jag ska göra!!! Stor klumpig billig vagn utan svänghjul eller dyr smidig som man kan ha ett tag??
 vi har fått en barnvagn av några kompisar som de har använt till ett barn. Allt lät så bra, trehjuling och vi såklart glada att slippa lägga massa tusenlappar på en ny barnvagn. Så inte förrän ett par veckor sen var vi och tittade på den. Den är ett för mig helt okänt märke, ganska stor med rejäla hjul. Men inte svängbara fast det är tre! Vi bor mitt i stan och åker buss och tåg överallt (ingen bil) så man lär dra runt en hel del på den. Har inte heller hiss så vi behöver ha en smidig lift till att börja med... Var idag inne och kikade på en lift och då hade de en Teutonia Cosmo till rätt bra pris och jag blev såååå sugen! Fick lägga undan den till imorgon. Snälla jag behöver verkligen goda råd om hur jag ska göra!!! Stor klumpig billig vagn utan svänghjul eller dyr smidig som man kan ha ett tag?? 

Grattis Ondar 
Jag har precis klivit ur jacuzzin - min man tog vår lille ettåring på en utflykt med en kompis och jag har njutit av ensamheten. Känns som om jag tankat massor av ny välbehövlig energi på den här timmen - natten var inte rolig med både hostig lilleman och jag själv som var febrig och mannen på jobbet 

Vad vill du helst - åka in till sjukhuset och sova eller sänka dina ambitioner och ta det lite lugnt med din familj?
I vissa perioder av livet får man öva sig att sänka ambitionerna lite, och det här är ett sånt här tillfälle. 
Är det inte viktigare att du får vila och orka med din familj än att huset är tipp topp just nu?
Kram