Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

Då har du något att jobba med

• Mysmamma70

Flickor, var rädda om er!

Är det verkligen bara jag som ligger i soffan och jäser medan mannen tar hand om hus, hem och barn och jobbar dessutom?

Visst, det är inte riktigt lika rent som jag önskat och vi får inte grönsaker till alla måltider och tvättberget tycks öka - men vi mår bra allihopa och älskar varandra och det handlar om några månader

• Mysmamma70

När jag klagar att jag inte kan hjälpa till säger min man kärleksfullt att det ändå är jag som gör det tuffaste jobbet just nu.

Jag är glad att han förstår det, och önskar att alla "gravida" män såg det på samma sätt.

• Mysmamma70
    Licebe skrev 2010-11-06 00:39:35 följande:

Jag har precis insett att jag fick ångest av att gå och plocka och städa hela tiden.
    Så jag tvingar mig själv i att skita i att städa, och vet ni, det fick mannen att städa och plocka undan mera=)

Men det är ju precis så det är - man kan inte ändra på någon annan, bara på sig själv

Och nu när vi är höggravida, med mer eller mindre besvär, så får vi se till att ta hand om oss själva i första hand, oavsett vad omgivningen gör/tycker eller inte.

Det gläder mig mycket att läsa att det finns många fina män som ser det

Kram till alla kämpande blivande mammor {#emotions_dlg.flower}
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    MrsHelgesson skrev 2010-11-06 07:30:31 följande:
    Har haft riktigt plågsamma lågt sittande magsmärtor till och från sen i natt. Ringa förlossningen eller akuten? Det känns som att mina tarmar har hamnat i kläm. Jag har ont i magen hela tiden, men ibland tilltar smärtan och det blir olidligt. Det känns även i ryggen och det trycker mot ändtarmen. Det känns inte som när man ska föda barn, det känns som att jag är förstoppad vilket jag inte tror att jag är. Var till och med på toaletten två gånger igår för ovanlighetens skull.
    Jag tycker du ska börja med att ringa förlossningen. Lycka till!
  • Mysmamma70
    ÄlskarNova skrev 2010-11-06 08:14:41 följande:
    MrsHelgesson: håller med cissi om att förlossningen nog är det rätta att ringa. 

Igår kväll höll bebis på att böka ngt otroligt därinnne, körde också med huvudet så jag fick hålla andan ibland! Tror nog han har ploppat ner lite faktiskt då jag nu imorse också noterade att jag fått "häng" på nedersta delen av magen där det tidigare varit fyllt av bebismage. Drömmer 
    Häftigt
  • Mysmamma70

Jag har slutat att ens försöka städa, det blir bara sammandragningar av det. Jag plockar i/ur diskmaskinen, dukar, fixar lite med tvätten ibland och plockar undan lite. Det är allt. Det är tillräcklligt att ha en 1-åring att ta hand om när mannen jobbar.

Om jag hade orkat hade jag kört till mamma idag, min man jobbar 7-19. Men det är fyra timmar t.o.r - blir för mastigt Foten i munnen  Blir en låååång dag i soffan...

• Mysmamma70
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-06 09:24:45 följande:
    Godmorgon nu har det blivit bättre men idag ska jag inte göra ett piss (försöker låta bli)
    Inget planerat idag skönt.
    Heja dig!!!
    Selina04 skrev 2010-11-06 09:33:39 följande:
    Konstigt, förstår mig inte på mitt tryck, på eftermiddag/kväll är det lägre. Under hundra i undertryck och på förmiddag/dag är det högre trots att ja gör samma sak hela dygnet i princip.

Ja ligger faktiskt mest i sängen på sjukhuset så trycket borde ju va snartlikt hela tiden?
    Under min förra graviditet hade jag också problem med trycket som hoppade upp och ner helt utan orsak, jag gjorde inget annat än vilade sista två månaderna pga av detta. Till slut blev jag inlagd på BF då jag hade 155/100 och igångsatt dagen efter. Hoppas du slipper det

Jag hade ingen äggvita (mer än spår) men ett stigande Cystatin C värde tydde på begynnande HF.
  • Mysmamma70
    Selina04 skrev 2010-11-06 09:49:33 följande:
    hmm i vilken vecka va du när dom satte igång dej? Jag är nu i vecka 34+5 tror ja det är nu (tappat räkningen) ha ha..

Dom sa i torsdags att dom vill ha kvar bebis i magen så länge som möjligt så än är det nog inte aktuellt i allafall men det kan kanske bli...
    Jag var ju fullgången, 40+1
  • Mysmamma70
    ondar skrev 2010-11-06 10:00:29 följande:
    Ser att ni skriver om vem som gör vad.. Hehe jag bor ju själv så det e också jag som gör allting här hemma, trots foglossning och ryggont. Men allt går ju i min takt och hunden tycker det e helt okej med våra smårundor som blir. Överanstränger mig tyvärr lite väl ofta som slutar med både onda sammandragningar, smärtor i fogarna så jag inte kan sova och den där förbaskade ryggen men snaaaart är bebis ute o då slipper vi sånna där krämpor- hoppas jag:).
    Fördelen med att bo själv är att man slipper reta sig på om partern inte gör något
Svar på tråden December Bebis 2010 :)