December Bebis 2010 :)
Då har du något att jobba med
Då har du något att jobba med
Flickor, var rädda om er!
Är det verkligen bara jag som ligger i soffan och jäser medan mannen tar hand om hus, hem och barn och jobbar dessutom?
Visst, det är inte riktigt lika rent som jag önskat och vi får inte grönsaker till alla måltider och tvättberget tycks öka - men vi mår bra allihopa och älskar varandra och det handlar om några månader
När jag klagar att jag inte kan hjälpa till säger min man kärleksfullt att det ändå är jag som gör det tuffaste jobbet just nu.
Jag är glad att han förstår det, och önskar att alla "gravida" män såg det på samma sätt.
Jag har precis insett att jag fick ångest av att gå och plocka och städa hela tiden.
Så jag tvingar mig själv i att skita i att städa, och vet ni, det fick mannen att städa och plocka undan mera=)
Jag har slutat att ens försöka städa, det blir bara sammandragningar av det. Jag plockar i/ur diskmaskinen, dukar, fixar lite med tvätten ibland och plockar undan lite. Det är allt. Det är tillräcklligt att ha en 1-åring att ta hand om när mannen jobbar.
Om jag hade orkat hade jag kört till mamma idag, min man jobbar 7-19. Men det är fyra timmar t.o.r - blir för mastigt
Blir en låååång dag i soffan...