• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MammaTillOliver
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-05 17:38:52 följande:
    Hihi ja jag gillar att ta första steget Hmm igår det var en dag som jag inte ville vakna upp allt till.Jag hade problem att sova jag fattar inte men det gick bara inte att sova jag vaknade upp flera ggr på natten och satte mig upp och tänkte har jag kommit fel eller typ trodde sonen skreck osv sen satte jag mig upp och trodde sambon lagade mat osv men han låg ju såklart o sov kl 2-3 på natten haha..Sen var det massa mer trodde lamet gick och så skulle jag till jobbet och insåg att fan kl är bara 5 vad håller jag på med.Sen var jag på toan 3ggr oxå för att kissa.Sen vaknade jag kl 6 och mådde piss och magen var ass dålig och sammtidigt så höl jag på att spy flera antal ggr men höl mig.Idag mådde jag lite bättre
    HAHAHAHAHA.. det låter som en galen dröm  o inte verklighet haha{#lang_emotions_tongue_out}
  • linn78
    AnnaCL skrev 2010-05-05 17:26:27 följande:
    Jag menade inte heller att ni nojar för mycket men jag undrar hur ni tänker som känner er mer lugna. Ni som varit gravida förut, när började er mage att synas? Är i v7+5 och det syns absolut ingenting förutom brösten då som blivit mycket större.Hoppas ni haft en bra dag.
    Jag tänker ingenting{#lang_emotions_smile} eller jo det gör jag ju men jag tänker liksom lite mer framåt; om att köpa babygrejer, inreda barnrummet , hur det ska gå för Axel att bli storebror, och så längtar jag massor till RUL! Vi ska ju ta reda på könet så det är så spännande att tänka att om 8 veckor kan jag veta om det är en pojke eller flicka. 8 veckor!! Det känns jättesnart!

Jag fick också mage ganska snabbt, iaf jämfört med vad jag hade innan. Folk såg tidigt att jag var gravid, fast jag går i mycket tajta tröjor också. Tror det finns bilder i mitt galleri från sist. Fast i 7+5 är det ju egentligen bara svullnad om det syns något, livmodern ligger fortfarande gömd i bäckenet.
  • linn78

Glömde: Och vi utan nojjor blir ju lite "bortglömda" i tråden för vi har inget speciellt att berätta, jag tror att tråden kommer att bli mer likvärdig för alla när alla är förbi v 12 för då brukar ju allt lugna ner sig lite.

• Juvel

Hej Hej! Minns ni mig? Jag har nästan legat i komat senast de veckorna med illamående och så tröööött. I söndags sov jag fler timmar än jag var vaken, helt sjukt! Tur att jag har en underbar man som utan några som helst problem tar all markservice här hemma.

Var tillbaka hos gynekologen idag och hjärtat slog och fostret mätte 17 mm. vecka 8+0 säger gyn och jag säger 7+0 (låter lite litet för att vara i vecka 8+0 tycer jag...). Men so far so good i alla fall. Inga mer blödningar, mensvärken är lika ihålland eoch brösten lika ömma. Så även om jag inte egentligen mår bra så mår jag ju jättebra, längtade efter symtom förut och nu har jag fått så jag tiger;) Hoppas resten av grav. går bra nu *håller tummarna*

Har inte orkat läsa igenom allt men alla verkar må bra, härligt! Jag håller med, senare i graviditeten kanske det skrivs mer från vissa (däribland mig) som knappt hittar någon tid alls att sitta framför datorn. Men nu vinkar jag och säger hej och hopaps ni mår bra (eller inte fast ändå...)

• Emelle

Juvel-
    17 mm låter väl bra för att vara 8+0.
    Vår bebis var ju 8,42 mm i v. 6+6.

AnnaCL-
    Min mage har synts snabbare och snabbare för avrje barn.
    1:a ca v.14
    2:a ca v.10
    3:e ca v.9
    Och den här ggn så ä jag svullen på em och kvällen även om det faktsikt blicit bättre de senste dagarna vilket jag tycker är skönt. men ge mig 1-2 veckor så ska ni nog få se

• Minifer

ensammamma: hmm, jag kan inte citera, skumt! Ja det är det som är bra med graviditetesdiabetes, hehe!  De trodde jag hade det förra gången ockdå, men på ett blodprov senare i graviditeten hittade de antikroppar som påvisade typ ett, och fyra månader efter förlossningen åkte jag dit på sockerbelastning. Rackarns =)

ang magen ser jag gravid ut =( i v 7 liksom. Jäklar, jag vill ju vara lite hemlig ett tag till, men har värsta gravidmagen. Dumma tarmar som blåser upp mig så! Hatar att gå omkring med bula på magen när den inte innehåller bebis än ändå, vill vara smal tills riktiga bebben-magen kommer så man får njuta lite av boobsen, hehe.

I övrigt mår jag braaaaa idag, hurra! Vet inte om det var seabands i kombination med legirgan comp som gjorde det, eller att det varierar av sig själv, men guuuud vad skönt att inte må illa! Hurra! Har städat och gjort storkok på kiwi/päronpuré till lillpojken, varit och storhandlat och haft en kompis på besök. Underbart!

• ensammamma
    Minifer skrev 2010-05-05 18:59:05 följande:
    ensammamma: hmm, jag kan inte citera, skumt! Ja det är det som är bra med graviditetesdiabetes, hehe!  De trodde jag hade det förra gången ockdå, men på ett blodprov senare i graviditeten hittade de antikroppar som påvisade typ ett, och fyra månader efter förlossningen åkte jag dit på sockerbelastning. Rackarns =) ang magen ser jag gravid ut =( i v 7 liksom. Jäklar, jag vill ju vara lite hemlig ett tag till, men har värsta gravidmagen. Dumma tarmar som blåser upp mig så! Hatar att gå omkring med bula på magen när den inte innehåller bebis än ändå, vill vara smal tills riktiga bebben-magen kommer så man får njuta lite av boobsen, hehe.I övrigt mår jag braaaaa idag, hurra! Vet inte om det var seabands i kombination med legirgan comp som gjorde det, eller att det varierar av sig själv, men guuuud vad skönt att inte må illa! Hurra! Har städat och gjort storkok på kiwi/päronpuré till lillpojken, varit och storhandlat och haft en kompis på besök. Underbart!
    De e inte kul men bra att du fick hjälp med de ganska fort å att dom upptäkte de.... Jag e jätte svullen själv om magen nu ser ut som om jag e i vecka 15 redan.... Om inte ännu större...
  • Karttikeya

Har berättat för mina föräldrar nu. Dom tog det väldigt bra. Är såå skönt att ha fått det gjort! Snart blir jag mer officiell också, så att HELA VÄRLDEN får veta {#lang_emotions_laughing}

• Minifer
    ensammamma skrev 2010-05-05 19:07:25 följande:
    De e inte kul men bra att du fick hjälp med de ganska fort å att dom upptäkte de.... Jag e jätte svullen själv om magen nu ser ut som om jag e i vecka 15 redan.... Om inte ännu större...
    ja verkligen toppen! Min bror har också typ 1 (det avr därför jag gjorde tidig belastning sist) och när han kom in till sjukhuset hade han 33 i socker, helt sjukt!!

V 9 ska jag börja med magbilder, tror det avr då jag körde igång sist, kul att jämföra =)
    Karttikeya skrev 2010-05-05 19:18:04 följande:
    Har berättat för mina föräldrar nu. Dom tog det väldigt bra. Är såå skönt att ha fått det gjort! Snart blir jag mer officiell också, så att HELA VÄRLDEN får veta
    weeeee! :)
  • MajMamman08

Hej tjejer!!

Läst i kapp nu,gud vad man missar av att bara jobba 1 dag

Nån frågade om Seaband från apoteket,hade de förra grav o tyckte de hjälpte nada,e nog lite mer psykiskt,att tror man de hjälper så hjälper de (enligt mig)

Nojjig: jo det är jag det! MEN precis som emelle skrev så blir man nog de tyvärr om man varit med ett MF/MA. För det gör sjukt ont i själen efter något sådant!
    När jag väntade min son hade jag inte en enda tanke på att sådant ens existerade o´visste knappt vad de va!! Och njöt från första gravdagen!! Så ja de flesta som varit med om något sådant blir nog tyvärr nojiga och inget man kan rå för el göra åt!!

Gud så fort era magar verkar synas, i början är det ju mest svullnad som syns då tarmarna arbetar för fullt m,m! Sen ju fler barn man fött desto forttare brukar ju magen synas!!
    Sen ser man nog de mest själv hur den växer!
    Min mage började inte synas för allmänheten förrän typ v 16 och då sa folk att nu syns de att du e gravid. och då syntes den knappt,men i v 20 syntes den ordentligt Klart man kunde ju tro att jag va typ i v20 när jag va i v10 för jag va såååå otroligt svullen då,men de la sig efter några veckor!!

Har varit på inskrivning idag Gick bra,lite lågt blodtryck...vad de nu innebär?? haha brukar man inte ha för högt! Ja jag e la för lat av mig,haha!
    Tog bara blodsocker och urinprov....resten av proverna hann vi inte med så de ska vi ta om 2 veckor i stället!
    Känns så skönt o varit på inskrivning

Svar på tråden December Bebis 2010 :)