• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MalakiW
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-04 21:20:04 följande:
    Ta det lugt om inget nu och inget imon så = ej mf..Ja man har dubbel högre risk att få urin infektion när man närmar sig vecka 7-8  inget som är farligt men inget som är häller bra för ett barn OM man föder ja då kan barnet bli blind..Jag hade det med dottern när jag skulle föda henne och jag fick en spryta mot detta och hon kom ut och mådde toppen..Sen har jag haft detta många ggr då min mamma oxå har kroniskt och nu har min dotter fått detta..
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-04 21:21:21 följande:
    Om det är mf så har du symtom till det oxå jag LOVAR..O ont har du ju inte eller ??Så ta det bara lungt vännen
    TACK FÖR DITT STÖD! Ja jag försöker vara lugn, men jag hyperventilerar lite just nu... oj dubbelt så stor risk om man är gravid? härligt att det gått bra för dig! jag har aldrig haft urinvägsinfektion, så jag vet inte riktigt.. var och kissade nu och då kom inget....nopp har inte ont
  • Minifer
    linasmama skrev 2010-05-04 20:37:14 följande:
    om det är någon tröst så känns sprutorna inte alls. Jag är helt fascinerad, varit rädda tt få diabetes hela mitt liv pga sprutorna, sedan får man det och så känns de inte ens, helt galet =) Men som sagt att ha blodsockerfall låter inte som diabetes. Då har man för mycket socker i blodet, inte för lite

Malaki: låter som uvi, har du rör hemma att kissa i så gå och lämna ett till BM imorgon. Om du inte har rör hemma, så gör det till en vana under graviditeten att atttid ha några rör hemma, det bespar massa tid =)
  • 3 barns mamma84
    MalakiW skrev 2010-05-04 21:43:13 följande:
    TACK FÖR DITT STÖD! Ja jag försöker vara lugn, men jag hyperventilerar lite just nu... oj dubbelt så stor risk om man är gravid? härligt att det gått bra för dig! jag har aldrig haft urinvägsinfektion, så jag vet inte riktigt.. var och kissade nu och då kom inget....nopp har inte ont
    Ger dig ett stort kram{#lang_emotions_flower}
    Du ser allt är fint
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • MajMamman08

MalakiWi: När man är gravid är risken större att man drabbas av UVI och är jätte vanligt! Men kan vara svårt att upptäcka när man är gravid,man har inga symptom osv,det är därför man får göra kissprov  vid inskrivingen o kolla så man inte har de!!
    Vet att det är farligt att ha det när man är gravid,men varför det är farligt vet jag inte! Bästa är att ringa din BM och säga att du misstänker de,så får du säkert komma o ta ett urinprov du ska se att det inte är något annat än de!! I så fall hade du ju haft blod längre upp så att säga!

• linn78
    MalakiW skrev 2010-05-04 21:43:13 följande:
    Det behöver inte göra ont med uvi, när jag får det kommer det på 2 sek och då kissar jag blod och sen försvinner blodet. Vet inte hur jag ska förklara riktigt, men att jag kissar blod är alltså mitt enda tecken på UVI. Säkert ingen fara om det inte kommer "innifrån". Kram
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-05-04 21:50:47 följande:
    om det är någon tröst så känns sprutorna inte alls. Jag är helt fascinerad, varit rädda tt få diabetes hela mitt liv pga sprutorna, sedan får man det och så känns de inte ens, helt galet =) Men som sagt att ha blodsockerfall låter inte som diabetes. Då har man för mycket socker i blodet, inte för liteMalaki: låter som uvi, har du rör hemma att kissa i så gå och lämna ett till BM imorgon. Om du inte har rör hemma, så gör det till en vana under graviditeten att atttid ha några rör hemma, det bespar massa tid =)
    Tack för stöd minifer (synes på torsdag )! Hoppas hopppas att det är UVI!.. Möjligt vis har jag lite ont i sidan nu - typ håll -men det är om jag verkligen verkligen känner efter - och det gör jag verkligen nu.. har tyvärr inget att kissa i - smart att förbereda sig så - ska tjacka ngra stycken i morgon!
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-04 21:55:30 följande:
    Ger dig ett stort kramDu ser allt är fint
    TACK! Behöver alla jag kan få! hoppas hoppas hoppas!
    linn78 skrev 2010-05-04 22:07:57 följande:
    Det behöver inte göra ont med uvi, när jag får det kommer det på 2 sek och då kissar jag blod och sen försvinner blodet. Vet inte hur jag ska förklara riktigt, men att jag kissar blod är alltså mitt enda tecken på UVI. Säkert ingen fara om det inte kommer "innifrån". Kram
    Aha - då kanske jag vågar hoppas lite mer på att det är det jag fått! Jag kissade igen nu precis och då kom det inget ... nu "bränner" det lite där nere .. jag hoppas verkligen allt är ok. Kan inte sluta att tänka på skiten och mår också skit.

Tack för allt stöd linn78!
  • Licebe
    AnnaCL skrev 2010-05-04 14:17:02 följande:
    Är det någon här som inte oroar sig så väldigt mycket och varken ska göra VUL eller fosterdiagnostik?
    Här är en=)
    Tycker det nojjas väääldigt mycket här.
    Ingen vill att det ska vara något fel på fostret och ingen vill få missfall,
    men det blir ju ingen mindre risk för att man är orolig hela tiden.
    Man blir galen om man går runt och är nervig 24/7:

Det kommer ju inte sluta när bebisen väl kommit i december, för då är det nåt annat att oroa sig över. Då kan det bli plötslig spädbarnsdöd eller hända en olycka.

Tänk istället på vilken tur ni har som faktiskt kan bli gravida,
    och som faktiskt just nu är det=)
  • ÄlskarMina

Usch igår kväll var en härligt illamående sådan..tyckte det fortsatte under natten och var rädd för att behöva gå upp och spy. Hittade ingen ställning som var skön nog för magen och tuttarna. Så det bästa är nästan på sidan med en kudde under magen som jag håller om. Tuttarna ömmar och jag som älskar att sova på mage!  

Illamåendet fortsätter idag..har ätit en skorpa och ska snart lämna lillan på dagis. Tänkte fortsätta med frukosten efter jag varit med henne. 
    Ni som har provat sånadär seaband på apoteket-vad tycker ni? Ska iaf se om de har de på vårt apotek här. Imorgon ska vi till MVC och kanske BM kan hjälpa mig med ngn medicin eller nåt annars..
    (9+2 idag )
    ·¨`*·.¸¸.*Nova juni-04, Pyret dec-10*.¸¸.·*¨`·
  • Momalicious
    Licebe skrev 2010-05-05 00:01:16 följande:
    Här är en=) Tycker det nojjas väääldigt mycket här. Ingen vill att det ska vara något fel på fostret och ingen vill få missfall, men det blir ju ingen mindre risk för att man är orolig hela tiden. Man blir galen om man går runt och är nervig 24/7: Det kommer ju inte sluta när bebisen väl kommit i december, för då är det nåt annat att oroa sig över. Då kan det bli plötslig spädbarnsdöd eller hända en olycka. Tänk istället på vilken tur ni har som faktiskt kan bli gravida, och som faktiskt just nu är det=)
    Jo, jag är skitnojig. Dock försöker jag intala mig att det inte spelar någon roll hur nojig jag är. Vi har i alla fall bestämt att inte göra tidigt VUL (såvida inget händer *peppar peppar*) eller fosterdiagnostik. Dock ska vi göra ett könsbestämmande UL efter RUL för på det sjukhuset vi ska göra RUL så vägrar dom tydligen säga vad det är för kön.
  • Emelle

UVI här med...Fyyy.
    Mår inte alls bra och orkar inte just nu kommentera inläggen som skrivits sen sit men jag har läst dom...

Fick åka till jourläkare igår kväll och går nu på penicillin. Mår inte bra. HAr ont i magen, ryggen och så illamående på det...Blä!
    Har ju precis gått in i v.8 så om man är mer mottaglig för UVI under v7-8 så stämmde det ju precis på mig i allafall...

Svar på tråden December Bebis 2010 :)