• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • linn78
    Licebe skrev 2010-05-05 00:01:16 följande:
    Här är en=)Tycker det nojjas väääldigt mycket här.Ingen vill att det ska vara något fel på fostret och ingen vill få missfall,men det blir ju ingen mindre risk för att man är orolig hela tiden.Man blir galen om man går runt och är nervig 24/7:Det kommer ju inte sluta när bebisen väl kommit i december, för då är det nåt annat att oroa sig över. Då kan det bli plötslig spädbarnsdöd eller hända en olycka.Tänk istället på vilken tur ni har som faktiskt kan bli gravida,och som faktiskt just nu är det=)
    Jag är inte heller orolig ett dugg! Tycker det är härligt att plussat igen! Jag har ju enbart fått vul för att jag är hormonbehandlad så det är inget jag har propsat på...
  • Trollungarnasmamma

Gaaah, jag som trodde det hade släppt nu, men jag mår sämre igen, inte som innan men inte lika bra som igår jag blir knäpp på det här, vill bara sova hela tiden...stör mej på min stackars sambo hela tiden & tycker inte han förstår tillräckligt hur dåligt jag mår, trots att det är han som städat varje vecka typ & tvättat.
    Varför mår jag så här {#lang_emotions_cry} Får även ångest för att jag inte känner mej glad över den lill* bebisen....

Håller jag på & bli knäpp???

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • skogsbollen

Som skrivet, jag nojjade mig jättemycket under första grav, men allt var ju så nytt och man undrade om det man kände var normalt osv. Tycker inte alls att det är konstigt att nojja sig. Dessutom är det ju svårt att göra nåt åt. Dumt dock om det övertar hela glädjen över att vara gravid. Då måste man nog åtminstone _försöka_ att tänka annorlunda, att man inte kan påverka det som händer.
    Men det där är svårt oxå. Minns att jag var nojjig över att saker inte stod rätt till och var rädd att inte kolla upp saker om och ifall att jag kunnat påverka, exvis om man haft UVI utan att ha jättetydliga symptom och man därför struntat i att kolla upp det och det sen visar sig ha påverkat på nåt sätt.

Illamåendet håller i sig här, men kollegorna vet om mitt "tillstånd" iaf =)

Just det ja. Jag ringde till kliniken där jag ska skriva in mig idag. Har inskrivning i vecka 10 (+ några dgr, är inte helt säker). Då gör man ett VUL oxå. Idag tänkte jag kolla om fosterdiagnostik, få lite info och så, men hon jag pratade med hade ingen koll utan tyckte jag skulle ta det med barnmorskan på inskrivningen. Fast, blir det inte sent då?? Om vi nu vill ha NUPP och/eller KUB-test, så kanske det är väntetid för att få en tid? Hur tidigt/sent kan man göra såna test?

• Utomlands

Liten fraga.

Vad är NUPP och KUB test?

• Emelle
    Licebe skrev 2010-05-05 00:01:16 följande:
    Här är en=)Tycker det nojjas väääldigt mycket här.Ingen vill att det ska vara något fel på fostret och ingen vill få missfall,men det blir ju ingen mindre risk för att man är orolig hela tiden.Man blir galen om man går runt och är nervig 24/7:Det kommer ju inte sluta när bebisen väl kommit i december, för då är det nåt annat att oroa sig över. Då kan det bli plötslig spädbarnsdöd eller hända en olycka.Tänk istället på vilken tur ni har som faktiskt kan bli gravida,och som faktiskt just nu är det=)
    Ja jag tillhör väl en av dom som oroar mig lite väl här kanske. HAr ju tre barn innan och har aldrig nojjat eller så tidigare, men efter vårt MA i februari så slogs benen undan lite för oss och trots att det är vanligt med MF/MA så trodde jag aldrig det skulle smärta och göra så ont (i själen) Det har avrit en tuff tid och nu är jag nog extra orolig att behöva uppleva samma hemska igen.
    Men håller med om att risken inte blir mindre för det, men för min egen del tror jag det kommer bli bättre ju längre i graviditeten vi kommer. Känner mig lugnare nu redan då vi fått se hjärta som slår...
    Kan förstå om det känns löjligt, men för min egen del är det just nu så och jag är INTE en person som är orolig i vanliga fall...
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-05-05 12:55:52 följande:
    Ja jag tillhör väl en av dom som oroar mig lite väl här kanske. HAr ju tre barn innan och har aldrig nojjat eller så tidigare, men efter vårt MA i februari så slogs benen undan lite för oss och trots att det är vanligt med MF/MA så trodde jag aldrig det skulle smärta och göra så ont (i själen) Det har avrit en tuff tid och nu är jag nog extra orolig att behöva uppleva samma hemska igen. Men håller med om att risken inte blir mindre för det, men för min egen del tror jag det kommer bli bättre ju längre i graviditeten vi kommer. Känner mig lugnare nu redan då vi fått se hjärta som slår... Kan förstå om det känns löjligt, men för min egen del är det just nu så och jag är INTE en person som är orolig i vanliga fall...
    Jag är snarare tvärtom. Jag är orolig i vanliga fall. Haha. Trodde dock inte jag skulle vara så nojig. Fast med vissa saker är jag skitnojig nu och andra tycker jag är så töntigt..

Förresten, min barnmorskat tog inget urinprov av mig på inskrivningen. Så nu sitter jag och nojar över det. Borde jag ringa och kolla med henne, eller nåt? Det står ju i all information, till och med det jag fick av henne, att man ska göra det. Så nu är jag lite konfunderad här.
  • ensammamma
    Momalicious skrev 2010-05-05 13:39:05 följande:
    Jag är snarare tvärtom. Jag är orolig i vanliga fall. Haha. Trodde dock inte jag skulle vara så nojig. Fast med vissa saker är jag skitnojig nu och andra tycker jag är så töntigt..Förresten, min barnmorskat tog inget urinprov av mig på inskrivningen. Så nu sitter jag och nojar över det. Borde jag ringa och kolla med henne, eller nåt? Det står ju i all information, till och med det jag fick av henne, att man ska göra det. Så nu är jag lite konfunderad här.
    tycker du pratar med din BM om de...
  • ensammamma
    linasmama skrev 2010-05-04 20:37:14 följande:
    Ja det är de jag är rädd för. Får panik bara av att tänka på att ta en spruta. vet att alla som har diabetes inte behöver ta sprutor men iaf..  Jag är mer rädd för alla prover och sånt man måste ta under graviditeten än för att få missfall. Får ringa bm på torsdag när jag är ledig..
    en kompis hade lågt blodsocker under sin graviditet å diagnos graviditetsdiabetes... Å sen så fick hon högt blodsocker å fick insulin...
  • Minifer
    ensammamma skrev 2010-05-05 13:46:49 följande:
    en kompis hade lågt blodsocker under sin graviditet å diagnos graviditetsdiabetes... Å sen så fick hon högt blodsocker å fick insulin...
    men man har konstaterad diabetes om man ligger över 11 i blodsocker. När man blir skakig darrig har man runt 3-4 .... Man kan ju naturligtvis ha blodsockerfall som diabetiker också, men det kam man ju ha om man inte har det med. "normala" går inte över 7 i blodsocker. Nör man har insulin kan man ju dock ofta få insulinkänning, alltså att insulinet tar i lite för mycket så sockret blir för lågt, det var inte så att hon fick lågt efter hon börjat med insulin?
  • ensammamma
    Minifer skrev 2010-05-05 13:50:22 följande:
    men man har konstaterad diabetes om man ligger över 11 i blodsocker. När man blir skakig darrig har man runt 3-4 .... Man kan ju naturligtvis ha blodsockerfall som diabetiker också, men det kam man ju ha om man inte har det med. "normala" går inte över 7 i blodsocker. Nör man har insulin kan man ju dock ofta få insulinkänning, alltså att insulinet tar i lite för mycket så sockret blir för lågt, det var inte så att hon fick lågt efter hon börjat med insulin?
    Nej hon hade lågt innan hon fick insulin. de va å dom upptäckte att hon hade graviditets diabetes
Svar på tråden December Bebis 2010 :)