• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • andypandyy
    skogsbollen skrev 2010-05-04 12:20:12 följande:
    andypandyy: Ser att du oxå ska göra VUL 31 maj. Vilken vecka är du då i? Ser oxå att du har en liten född i sept-08. Vilket datum? Min/Vår lille son är född 19 september :)
    Min lilla tjej är född den 25 september så de är ju nästan exakt lika gamla !! Jag är hemma och vabbar idag för hon har feber och hosta. Jag tror vi räknade ut att jag kommer vara ung i vecka 9+5, när jag gör vul:et. Ska bli spännande! Men känns så länge tills det är dags, verkar som att många gör vul betydligt tidigare...
  • Emelle
    skogsbollen skrev 2010-05-04 12:20:12 följande:
    Hej alla!Stort grattis till alla fina UL. Är det VUL ni gjort då och i vilka veckor? För det kan väl inte vara det där 17-18-veckors-UL:et redan? Hur mycket ser man på VUL?På vår MVC gör man första UL först i vecka 18 (känns jättelänge tills dess). Så var det med mitt första barn och det var jobbigt att vänta. Den här gången har jag valt att gå till en privat klinik och där ska jag göra VUL den 31 maj, i samband med inskrivningen. Då har jag just gått in i vecka 11 (om nu allt går vägen, förstås :)Hur tänker/funderar ni kring NUPP/KUB-test? Jag är så splittrad. Jag är inne på mitt 36:e år och risken för kromosomavvikelser hos barnet är ju större. Men vad gör man om det visar sig vara en hög risk och om man faktiskt kan påvisa att barnet har en avvikelse? Sånt måste man ju vara på det klara med innan man bestämmer sig för att kolla :/ Känns på nåt vis som att "leka gud" om man väljer att ta bort ett barn för att det har DS. Antar det är svårt att se innan HUR stor skada det handlar om? Hjärta, lungor osv? Eller sånt kanske man till och med kan se på ett vanligt UL? Svårt beslut!andypandyy:Ser att du oxå ska göra VUL 31 maj. Vilken vecka är du då i? Ser oxå att du har en liten född i sept-08. Vilket datum? Min/Vår lille son är född 19 september :)
    Jag gjorde VUL igår. VAr då i v6+6
    Man såg fostret och tydliga hjärtslag. VAd som var upp och ner men inte mycket mer...
  • alberta77

Kan intyga att när sockret sjunker blir man skakig, får huvudvärk, yr, illamående och sedan väldigt frånvarande.  Mycket obehagligt. När jag är gravid brukar jag däremot klara mig bättre än ogravid. Läkarna har inte velat kolla upp vad som felar... Jag har bla mätt upp 3.9 efter att jag ätit en massa kakor för att jag varit så skakig. Har ingen aning om hur mycket lägre sockret låg innan. Jag skulle nämligen inte kunna mäta när sockret blir så lågt, hjärnan hänger inte med. Jag har aldrig haft höga värden. När jag gjorde sockerbelastning så hade jag det högsta jag haft och då låg det på strax över 6. Förmodligen hänger det här ihop med att jag inte kan dricka kaffe. Jag blir skakig och får väldigt ont i huvudet av drycken. Har aldrig hört om andra som mår så av det. 

Jag tycker det känns ok just nu. Lite illamående men inte farligt. Brösten har börjat att ömma lite mer. Fortfarande trött men har konstigt nog svårt att sova på mornarna. Det kan väl bero på minstingen på 1½ med. Hon vaknar vid 6 numera. 
    Längtar bebis!
  • skogsbollen

Minifer:
    Tack! Du gav mig absolut mer kött på benen. Inte för att jag enbart fokuserat på just DS, men jag har dålig koll på de andra avvikelserna. Tänker man så, så är det lättare att välja diagnostik =)

• Minifer
    skogsbollen skrev 2010-05-04 14:12:47 följande:
    Minifer: Tack! Du gav mig absolut mer kött på benen. Inte för att jag enbart fokuserat på just DS, men jag har dålig koll på de andra avvikelserna. Tänker man så, så är det lättare att välja diagnostik =)
    ingen fara. Vill ju som inte skrämmas, men om man kan kolla gratis så varför inte liksom =) Själv har jag turen att få det gratis, ibland älskar jag att ha diabetes, haha
  • AnnaCL

Är det någon här som inte oroar sig så väldigt mycket och varken ska göra VUL eller fosterdiagnostik?

• Småstadsbönan

AnnaCL: Jag skall inte göra någon fosterdiagnostik blev erbjuden men hon rekomenderade det inte. Det finns ju risker att göra det oxå!!! Här görs inte VUL som rutin utan endast om det skulle behövas, jag skall ifs göra VUL men det är för att min BM har en egen UL aparat på sitt rum och hon gör det på alla som hon har som vill vid inskrivningen, men skulle vi inte ha denna BM så skulle jag inte göra nåt, jag är inte speciellt orolig, jag försöker att njuta så mycket det bara går bland allt illamående och yrsel. Jag lever i nuet inte i framtiden.

• Trollungarnasmamma

Hej alla!!

Vilken tid det tagit för mej att läsa igenom allt Men envis som jag är så ska jag!

Har måt skit från v 7 med illamående & kräkningar, men nu har det varit lugnt i 2 dagar, peppa peppar!! Vecka 9+1 idag! Hoppas jag kan börja njuta nu!!!

Grattis till alla små hjärtan!! {#lang_emotions_heart}
    Har inte fått se nått ännu. Har juh inte fått några komplikationer. Är helt inställd på att jag kommer få se två små där inne...

Snart kommer mina vilddjur hem, äta lite mellanmål sen till mormor så jag kan åka & jobba.

Jag är med nojjig emellanåt....samtidigt kan man inte göra så mycket åt saken tyvärr....

Namn kommer vi nog ha jätte svårt att bestämma oss för ele rättare sagt komma överens om...men vi har ett tjej namn som vi är ganska överens om... Enya.

Herregud, jag ska bli 3 barns mamma detta året!! Helt ofattbart fortf faktiskt....

kram  på er alla!

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • Minifer
    Småstadsbönan skrev 2010-05-04 14:39:33 följande:
    AnnaCL: Jag skall inte göra någon fosterdiagnostik blev erbjuden men hon rekomenderade det inte. Det finns ju risker att göra det oxå!!! Här görs inte VUL som rutin utan endast om det skulle behövas, jag skall ifs göra VUL men det är för att min BM har en egen UL aparat på sitt rum och hon gör det på alla som hon har som vill vid inskrivningen, men skulle vi inte ha denna BM så skulle jag inte göra nåt, jag är inte speciellt orolig, jag försöker att njuta så mycket det bara går bland allt illamående och yrsel. Jag lever i nuet inte i framtiden.
    nupp och kub har inga risker, inte på samma sätt som fvp och mkp som har en liten misfallsrisk. Kub/nupp är ju bara ett blodprov på mammam och ett ultraljud.
    AnnaCL skrev 2010-05-04 14:17:02 följande:
    Är det någon här som inte oroar sig så väldigt mycket och varken ska göra VUL eller fosterdiagnostik?
    förutom att jag oroar mig för kromosomfel, vilket hänger ihop med skräckupplevelsen förra graviditeten, är jag inte orolig alls. Hade det inte varit för illamåendet och tröttheten hade jag gkömt bort att jag är gravid =) Jag gör ju en himla massa ultraljud och så men det beror ju på att de har järnkoll på mig pga diabetesen
  • skogsbollen

Förra graviditeten var jag enormt nojjig. Tror jag ringde BM en gång/vecka Jag läste ALLT jag kunde komma över på internet, vilket gjorde att jag oroade mig ännu mer. Men jag njöt inte desto mindre för det.
    Den här gången hinner jag knappt oroa mig. Känner mig lugn och tar en dag i taget.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)