• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • mamma smurfen
    Momalicious skrev 2011-02-02 04:33:23 följande:
    Vet inte om det bara var jäkligt tur igår natt eller otur inatt, för det första hade Elliot en kolikperiod hela kvällen igår, mer eller mindre från 20-02. Sambon var pigg så jag fick gå och lägga mig. Sen vaknade Elliot fyra och ville ha mat. Vet inte vad jag ska tro. Tänker använda upp det nan-paketet vi har och sen får vi se. Vill testa nan ha men har inte hittat det hittills.
    Skit oxå Moma......

• ÄlskarMina

haha! Har ju märkt att Arvid blir lugn och oftast somnar av brum-ljud, typ dammsugaren. 
    Nu när han ätit, lagt morgonens brakbajs och bäddats ner i vagnen och låg och knölade försökte jag "you-tuba" ngt lugnande ljud och hittade detta:

">

ngn som filmat 10minuters hårblås och nu när jag lyssnat 5min med honom bredvid mig i vagnen så sover han! haha!! blir en favorit 

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid 8/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • Haligh

Linn: jag hade p-ring i flera år innan graviditeten, jag tyckte det var kanon! Hade inga biverkningar alls. Så smidigt att slippa ta piller varje dag och bara att ta ut om man vill. Den känns inte alls heller. Mindre hormon än p-piller men är man känslig för hormoner kanske du ska välja nåt annat, jag har aldrig haft biverkningar av p-piller heller.

• Trollungarnasmamma
    Karttikeya skrev 2011-02-01 16:16:11 följande:
    OH ja, jag klagar inte, bara känns som att han är lite orolig fortfarande. Men känns inte som att det är kolik iaf.. Men.. Ska inte säga något, då brakar väl allt lös!
    Ne, men ska inte säga för mycket, lika bra att ställa in sej på det värsta ibland så man inte blir besviken
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-01 16:17:08 följande:
    Men fy vad jobbigt finns det inget som kan hjälpa soc eller så att få mer hjälp ?
    Eller bostadsbedrag ?
    Eller det kanske ni reda har ?
    Hoppas det löser sig så ni slipet flytta för det är jätte tråkigt ju
    Var med själv med om detta att det var dyrt vi bodde i sverige i en 2:a och hyran var på 5000kr + El ca 500-1000 kr det var jätte dyrt
    Och ebba misste alla sina vänner och amadeus hade PRECIS börjat dagiset när han var 9 månader och så plötsligt måste vi alla flytta
    NU har vi radhus hyran är på 5000kr sen El 500-1000 kr men vi betallar OXÅ vatten som kan gå till ca 3000 kr var 3:e 4:e månad det är billigt att bo här men vi har soc hjälp oxå .. sambon jobbar och jag är mammaledig får själv bara ut 4000 kr sambon 9000 kr och sen barnbidrag var 3:e månad 11000kr och bostadsbidrag på 3000-4000kr ..
    Så vi har bättre här

Håller tummarna att ni slipper flytta vännen..

Aj då en förskyld pojk inte kul alls vet hur det e min Elias har hosta hostar HELA tiden lilla gubben då och har snorig näsa inte så det rinner men att han har jobbigt att sova
    Men jag lyfter upp honom med kudde under hans madrass så han halv ligger upp och sover det är det bästa för honom just nu.
    Ne vi får ingen hjälp, tjänar för mycket...& här är det jätte svårt att få hjälp av soc osv...

Alltså vi kommer juh bo kvar i samma stad men byta område, så det är egentligen inte hela världen men jag tänker på barnen...
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Willes Mamma 08
    willes mamma: Jag har också tittat på den sittern..ser så skön ut och ett härligt gung i antar jag? Men det svider ju i plånboken..ajaj.
    Sen finns ju de där avancerade (också dyra) fisher price-sitterna med vibrator,gung och musik i. Har funderat på en sån då Arvid älskar när man gungar/studsar och sjunger för honom-åka bil på skumpiga vägar med lite hög musik i är toppen tycker han=sover. 

Har nämligen också en sån där billig "stel" babysitter till honom nu och det går ju inte många minuter innan han skriker-funkar bara när jag dammsuger-då är han tyst eller somnar.

Är det ngn som testat BUMBO-stolarna till ngt barn? som en sån här: www.mammashop.se/bumbo-baby-sitter-ljusbla.ht... 
    Verkar ju väldigt smart!  
    Ja den e ju inte billig direkt De vet vad de ska ta betalt för!
    Har aldrig testat nån sån där gunga med ljus o musik i,men de verkar ju med bra
    Hahaha...de där med hårblås va ju för bra,hihi! Ja de har sina små egenheter de små liven!

Delfi: Jisses kvinna! Ja du e verkligen inte dålig! Avundas din ork och energi

Själv gör ja inte så mycket, Albin sover mest och jag får lite dåligt samvete att jag inte e mer med honom o gosar o kelar o "leker" med honom. Ja som alla andra känner iprincip! Man vill ju göra allt med de små liven!

I går va ja på jobbet o hälsade på o sa att ja kunde jobba i sommar! Men max 75%, vill ha lite ledigt med me Albin, har kommer bara va 6 mån då så. Sambon får vara hemma o de ville han

Jag kan verkligen inte bestämma mig för om jag ska ha koppar eller hormon spiral nu när ja ska på återbesök!
    Vad är skillnaden egentligen?? nån som testat båda kanske?
    Jag hade hormonspiral innan och tycker den funkade jätte bra.
    Det där med sexet vet ja inte riktigt...har ju inga hormoner nu mer än amningshormonerna då Men sexlusten är verkligen noll!!!
    ♥ William 080419 & Albin 101213 ♥
  • Willes Mamma 08
    ludicrous skrev 2011-02-02 08:34:27 följande:
    :( har knappt sovit, Emil är förkyld o snorar och bökar.. Rosslar i halsen, låter som det e massa slem.. Oroar mig lite för RS :(

Från det att sambon kommer hem och tills han åker på morgonen går jag runt och är irriterad :( jättejobbigt. Vet inte varför men jag bara har den känslan i kroppen. Jävligt irriterad :(
    Du kanske skulle haft mens egentligen nu då?? Sugen på choklad skrev du med va??
    Så hade jag de några dagar, men vet inte om ja skulle haft mens då,men kan tänka mig
    Eller så är det amningen som spökar!!!
  • ÄlskarMina

willesmamma: hade också hormonspiralen innan och jag slapp mensen efter några månader, du med kanske? Kopparspiralen sägs ju öka mängden mens så den skulle jag inte ta även om den är gratis.  

Vi har bestämt nu att jag vill ha recept på mini-piller men får se om jag börjar ta dom eller inte (ska på efterkontrollen imorgon). Vill ju gärna ha tätt till nästa barn och nu när jag i stort sett slutat amma så förväntar jag mig att mensen kommer närsom.
    Ska bara höra efter med läkaren imorgon om vad de rekommenderar iom att jag blev snittad 

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid 8/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • Willes Mamma 08
    ÄlskarNova skrev 2011-02-02 10:15:13 följande:
    willesmamma: hade också hormonspiralen innan och jag slapp mensen efter några månader, du med kanske? Kopparspiralen sägs ju öka mängden mens så den skulle jag inte ta även om den är gratis.  

Vi har bestämt nu att jag vill ha recept på mini-piller men får se om jag börjar ta dom eller inte (ska på efterkontrollen imorgon). Vill ju gärna ha tätt till nästa barn och nu när jag i stort sett slutat amma så förväntar jag mig att mensen kommer närsom.
    Ska bara höra efter med läkaren imorgon om vad de rekommenderar iom att jag blev snittad 
    Ja den försvann nästan  helt, hade bara som små bruna flytningar.Men de tog väl 6 mån innan kroppen hade vant sig,för först hade jag blödning i 2 veckor,sen uppehåll 1 vecka o sen blödning igen,sen blev de ju minre i mindre,men tog ett tag.

Vill ju inte ha mens,därför ja valde den med hormoner i och jag mår inte dåligt av hormroner som vissa andra kanske gör,men ja e ändå så kluven! Men de lutar nog åt en hormon igen!

Du e inte dålig du som vill ha barn igen så tätt,hihi!! ja de gör ju inget då om du råkar glömma ett piller,hehe!
  • Karttikeya
    ÄlskarNova skrev 2011-02-02 08:53:41 följande:
    haha! Har ju märkt att Arvid blir lugn och oftast somnar av brum-ljud, typ dammsugaren. 
    Nu när han ätit, lagt morgonens brakbajs och bäddats ner i vagnen och låg och knölade försökte jag "you-tuba" ngt lugnande ljud och hittade detta:

">

" target="_blank">

ngn som filmat 10minuters hårblås och nu när jag lyssnat 5min med honom bredvid mig i vagnen så sover han! haha!! blir en favorit 
    haha, tim slocknade efter sju minuter.. från knorr till totaldäckad.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)