• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Karttikeya

Hur vet man ens om barnet har kolik? Tim började skrika helt galet nu vid åtta, men så fort jag satte honom i bärsjalen så vart han helt lugn, nu ligger han lugn på mitt bröst i sjalen. Är det "bara" kvällskinkighet?

I morgon ska vi till läkaren för att testa mot överkänslighet mot mjölkprotein, då ska vi testa mjölkfritt igen antagligen.. Får se vad dom säger..

• Karttikeya

Ska väl tillägga att jag försökte trösta honom i en kvart innan jag kom på att han kanske ville åka sele.

• Trollungarnasmamma
    linasmama skrev 2011-02-02 17:56:12 följande:
    Willes mamma 08: jag har inte heller någon sexlust. Vi har inte haft det än fast sixten är 8 veckor. Jag vågar inte ha sex, är såå rädd att det ska göra ont. Jag sydde inte efter dottern så antar att det är skillnad. Vi har inte haft sex på 5 månader tror jag, min stackars sambo...

Sixten har varit hemsk idag har sovit två timmar totalt sen han vaknade kl 8.30 och har bara gnällt. Jag är helt slut för Sixten sov jätte dåligt i natt också.. 
    Vi har inte heller haft sex sen lillan kom...vill vänta tills allt avslag är borta....men sambon har fått lite roligt en gång, men sist vi hade sex var samma dag vattnet gick så 10 veckor sen imon...han klarar sej ett tag till

Jobbigt att vara trött Hoppas natten blir bättre!
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • delifi2
    ÄlskarNova skrev 2011-02-02 18:42:55 följande:
    och vi försöker oss på att ha sex...triggar upp varandra på dagarna för att sen på kvällen vara helt slut så vi inte orkar. plus att det är ngn liten som ligger vaken sent på kvällarna
    Hoppas hoppas man får till det snart! Har haft sex 2ggr sen förlossningen bara och nu var det iaf 2v sen sist. Saknar det..

Varför skulle man inte få bli gravid inom 1år efter ett snitt 2barnsmamma? Jag vill ju bli det, men ska fråga imorgon då jag träffar en gynläkare. Vad har du fått förklarat för dig och av vem?

Här går man också och känner att man håller på att få mensen igen..det moler i magen som innan den kommer. Verkar vara tajm för många nu! haha! 

det beror på snittet, det måste läka ordentligt först. Det tar upp till 1 år för kroppen att läka när man har gjord snitt.
  • Momalicious

Idag har jag varit på efterkontroll. Allt såg bra ut! Barnmorskan sa att jag inte har ett riktigt framfall utan att huden bara är lite uttänjd efter fl. Hon sa att det var helt normalt och att det går tillbaka av sig självt med hjälp av knipövningar. Knipet var också bra :)

Vi har inte haft sex sen förlossningen. Är jättesugen men ville inte innan efterkontrollen. Nu är avslaget borta sen ett par veckor och allt såg bra ut så vi testar nog snart. ;)

Idag har jag köpt nan ha och semper bifidus och hoppas det ska göra Ellis lite gladare. :) upptäckte även att man blir förbannat effektiv på att storhandla när man har en bebis med sig haha ;)

• delifi2
    Karttikeya skrev 2011-02-02 20:39:53 följande:

Hur vet man ens om barnet har kolik? Tim började skrika helt galet nu vid åtta, men så fort jag satte honom i bärsjalen så vart han helt lugn, nu ligger han lugn på mitt bröst i sjalen. Är det "bara" kvällskinkighet?

I morgon ska vi till läkaren för att testa mot överkänslighet mot mjölkprotein, då ska vi testa mjölkfritt igen antagligen.. Får se vad dom säger..

När det är kolik så skriker de även om man tröstar dom, tror det är lite mer kinkighet.

Inatt sov Oliva från 00.30-06.30!!! jag trodde jag skulle dö av lycka
    Min man sa att jag kom ut med världens smile på läpparna imorse.
    Så jag hoppas Olivia har förstått vad natt betyder nu

gav henne bobbe vid 22 och sen fick hon tillägg 90ml sen så andra bobben och sen så somnade hon, så det ska vi köra på ikväll igen och hoppas på det bästa.

Imorgon är det babysim för Olivia och mig sen så efter det körskolan och teorin, måste bli klar innan sommarn så jag kan köra till GOtland
  • Trollungarnasmamma

Här börjar jag nog komma på rutinerna för kvällen på Nemi, var själv hela dagen igår & kvällen fram till kvart över sju...

Nemi vaknar vid ca 17-18, är nöjd en stund med blir sedan kinkig...inget hjälper, tar tillslut fram bärselen, hon somnar som en stock..lägger över henne i sängen efter en stund...hon sover till ca 21.15, vaken & nöjd en stund..sen kinkig igen....lägger oss i sängen, GALL skriker, verkar ha ont nånstans, lägger upp henne på axeln,kommer en rap...sen snuttar hon lite, vid bröstet, men blir arg, vill inte ha, får nappen & sin filt...somnar fort...Sov till 05 ca

Så nu ska jag försöka detta ikväll igen, men helst utan gallskrik

Men hennes pappa tar aldrig henne på kvällarna, han har inget tålamod & försöker ingenting som en annan gör...tråkigt...

Nu ska jag försöka städa lite, har en son hemma som får feber på kvällarna när han varit igång med storasyster...

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • nikka

Tove började skrika och inget var bra mellan 21-23 igårkväll. Eller det har varit så nu några kvällar i rad.
    Ungefär samma tid. Så det är inte det lättaste att få henne att sova i sin egen säng.
    Så hon sover fortfarande mellan oss.
    Vet inte riktigt varför hon skriker och är missnöjd och man ser verkligen hur trött hon är. Och vips så är det nästan att slå av en strömbrytare så sover hon.  Och sover bra hela natten och vaknar då hon är hungrig och vill ha mat men somnar om sen efter det.

Så det finns fler barn som gallskriker på kvällarna. Men hon är jätte snäll under dagen sen blir hon en helt annan liten tjej på kvällen.

På tal om sex så har vi haft det några gånger. Första gången var efter tre veckor men då gjorde det fortfarande lite ont så vi avbröt men sen en vecka senare så var det bara att köra på.
    Just nu är det lite mest jobbigt att Tove inte riktigt trivs i sin säng. Det har varit några gånger att hon ligger i den och jag och sambon är igång men då börjar hon att skrika. Men det blir nog bättre. Annars finns alltid duschenGlad

• mamma smurfen

Var på extra kontroll på sahlgrenska igår, ang min totala sfikterruptur...

Verkar som att allt läker som det ska, och jag har hittat knipet, men är fortfarande svag i bäckenbotten muskulaturen...fick med ett träningsschema hem...Glad

Frågade henne om min känsla av att vara "trängre", och att mina innre blygläppar vart mindre nu än innan...
    då sa hon att  "dom KAN ju ha sytt ihop FÖR MYCKET" Förvånad men att hon inte kunde bedömma det utan att jag ska kolla det med min BM på den vanliga efterkontrollen, jag ska proppsa på att få bli undersökt vaginaltObestämd bara för att få ärret undersökt från insidan oxå....( HATAR att ligga uppfläkt i gyn-stol...)

Ang sex så, NEJ.. den aktiviteten finns inte ens på kartan än, vet inte NÄR jag ska "våga" mig på det, som det känns nu så stramar det en hel del, å känns "torrt" ....
    Så här myser vi, fast utan just själva penetreringen...funkar bra det med, men visst längtar jag till den dagen vi kan "gå hela vägen".... 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)