• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • 3 barns mamma84
    thegoddess skrev 2011-02-28 13:02:14 följande:
    6 kg!!! vilken bamsing.. går det få ut en sån stor vanliga vägen?? hehe

min förlossning gick kalas... hade värkar hemma 24 timmar som jag trodde va förvärkar.. vad visste jag liksom. sen ringde jag in å sa att det e rätt jobbigt nu jag vill in.. hon sa jag skulle ta panodil och duscha. 30 min senare fick jag krystvärkar i mitt badrum. snabbt iväg och 40 min bilfärd i snöstorm kom vi in på förlossningen. jag sa i panik att ja måste skita först hahaha men när jag satt på dass så kännde jag att  huvudet var på väg. vi hinner inte skriva in dig sa hon å vi fick byta till förlossningsrummet då gick vattnet å jag la mig på britsen. jag frågade hur mycket öppen jag var. du är helt öppen jag ser huvudet säger hon. 10 min krystande och min lilla Ronja låg på mtt bröst. efteråt sa hon att jag antar att det inte e ditt första barn. jo det e det sa jag och sen sa hon att jag i stort sätt kunde klarat dett hemma.
    mao tror jag hade en sån förlossning andra önskar att dom hade
    shit tänk om du inte hade åkt in jävligt snabb förlossning måste jag säga
    men hur kände det att det gick så otroligt snabbt ?

nä honom fick jag inte föda normal han var beräknad 4885g v 41
    så därför fick jag snitt på mina 2 barn och födde dottern normal som gick 24 tim fy fan jobbigt men härlig upplevelse
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Karttikeya

Varierar mellan 110 ml och 200 här, haha.. Oftast 140 ml typ. Var tredje timma äter han på dagen, var fjärde-sjätte på natten. Glad

Idag blir lillgrabben 2 månader Glad (finns ju ingen 29e denna månad så snor 28e istället)

• thegoddess
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-28 13:37:17 följande:
    shit tänk om du inte hade åkt in jävligt snabb förlossning måste jag säga
    men hur kände det att det gick så otroligt snabbt ?

nä honom fick jag inte föda normal han var beräknad 4885g v 41
    så därför fick jag snitt på mina 2 barn och födde dottern normal som gick 24 tim fy fan jobbigt men härlig upplevelse
    jag hae ju liksom ställt in mig på att det skulle vara så himla mycket värre. jag hade ju riktiga värkar hemma det fattar jag ju nu. skulle ha åkt in när jag ringde i stället för att ta duschen som hon sa. tror inte hon uppfattade att jag hade 40 min bilväg. det var ju skönt att slippa ligga där 1 dygn det va ju bättre att det var jobbigt hemma än jobbigt där. och smärtstillande hanns ju itne med men det hade jag inte tänkt ta ändå.
    räknar man örlossningen från första värken så var det ju 25 timmar men räknar man från när krystvärkarna kom å är det 1 timma.
  • Mama Jessie
    thegoddess skrev 2011-02-28 13:02:14 följande:
    6 kg!!! vilken bamsing.. går det få ut en sån stor vanliga vägen?? hehe

min förlossning gick kalas... hade värkar hemma 24 timmar som jag trodde va förvärkar.. vad visste jag liksom. sen ringde jag in å sa att det e rätt jobbigt nu jag vill in.. hon sa jag skulle ta panodil och duscha. 30 min senare fick jag krystvärkar i mitt badrum. snabbt iväg och 40 min bilfärd i snöstorm kom vi in på förlossningen. jag sa i panik att ja måste skita först hahaha men när jag satt på dass så kännde jag att  huvudet var på väg. vi hinner inte skriva in dig sa hon å vi fick byta till förlossningsrummet då gick vattnet å jag la mig på britsen. jag frågade hur mycket öppen jag var. du är helt öppen jag ser huvudet säger hon. 10 min krystande och min lilla Ronja låg på mtt bröst. efteråt sa hon att jag antar att det inte e ditt första barn. jo det e det sa jag och sen sa hon att jag i stort sätt kunde klarat dett hemma.
    mao tror jag hade en sån förlossning andra önskar att dom hade
    Oj det var ju tur hon inte kom i bilen då Förvånad

Jag åkte ju in till förlossningen för mitt vatten gick, hade inte känt nånting innan och bara börjat få svagare värkar. Hade jag inte åkt in förrän det gjorde riktigt ont så hade det nog blivit lite tajt för mig också då jag egentligen tyckte det bara var sista 1,5 timmen som det gjorde sådär jäklans ont, inkl 25 min krystning. Men jag har iaf bara högst 10 min bilfärd till förlossningen. Spännande och se hur det blir nästa gångFlört
    Totalt tog det 9 timmar från att vattnet gick, ca 8 timmar från värkstart så jag hade också en drömförlossning Glad
    Anton 101201
  • ludicrous

Hej tjejer :)
    Emils förkylning börjar ge sig, istället Kom sambon hem med 38.5 graders feber.. :(

Emil har en lång sovperiod på eftermiddagen, han kan sova 4-5 timmar på eftermiddagen, säkert längre, men vi väcker honom. Skulle vara skönt om han tog dom timmarna på natten istället!! Ska försöka få till det...

• Karttikeya

Jobbigt med förkylning.. Tim har bara varit lite snorig, men aldrig haft feber Glad

Vi har börjat lägga honom vid 21 nu, innan sov han typ 19-22 på kvällarna för att sedan läggas för natten vid 23 ungefär. Nu försöker vi anpassa så att matning blir vid 20.45 och läggning 21 då samt att han är lite vaken innan. Då sover han nämligen till 2 eller 3 på natten (som han gör om vi lägger honom vid 23 också) och därmed får vi lite egentid om kvällarna, vi lägger oss alltid 23 typ. Det känns såå konstigt att fem kvällar i rad fått massor av egentid! Man får väl passa på att njuta så länge det varar Glad

Tim behöver sova massor om dagarna också, men blir mer och mer powernaps bara. Såhär kan en dag se ut:
    10-11 vaknar Tim, ibland förbannad för att han vaknar (haha) och ibland jätteglad! Får mat. Oftast en liten powernap direkt efter maten, annars är han vaken ungefär en timma och sover tills det är matdags igen.
    13-14 mat, vaken en stund antingen go o glad eller om det är en dålig dag skrika sig blå och sen sova.
    16-17 mat, prata litegrann om det är en bra dag annars vara ledsen och sen sova sen vakna igen.
    20-21 mat, sova för natten.
    2-3 mat
    6-7 mat
    10-11 en ny dag!

Jag är väldigt glad att han börjat sova bra på morgon och förmiddag igen, nu känner jag mig oftast som en människa och orkar hans dåliga dagar mycket bättre.

• thegoddess
    Mama Jessie skrev 2011-02-28 13:59:33 följande:
    Oj det var ju tur hon inte kom i bilen då Förvånad

Jag åkte ju in till förlossningen för mitt vatten gick, hade inte känt nånting innan och bara börjat få svagare värkar. Hade jag inte åkt in förrän det gjorde riktigt ont så hade det nog blivit lite tajt för mig också då jag egentligen tyckte det bara var sista 1,5 timmen som det gjorde sådär jäklans ont, inkl 25 min krystning. Men jag har iaf bara högst 10 min bilfärd till förlossningen. Spännande och se hur det blir nästa gångFlört
    Totalt tog det 9 timmar från att vattnet gick, ca 8 timmar från värkstart så jag hade också en drömförlossning Glad
    haha ja det va tur men det känndes inte långt borta,. jag fick verkligen hålla emot med alla krafter. sen var det nära att jag bad min sambo att stanna vid en rastplats för att jag kände att det tryckte på där bak himlans tur jag inte gjorde det

antingen får man ett rent helvete nästa gång eller å blir det ännu snabbare hehe
  • MFJG

Hej allihop! Här är jag. Har haft en kaos natt med liten kille. Storebror har börjat på dagis och dragit hem förkylning. Feber och täppt näsa. Vet inte vad jag gjort utan bärsjalen. Fick klä av liten alla kläderna och suga snor mitt i natten. Blir en lugn hemma dag idag..

Han väger över 7 kilo nu vår store lille kille. Eller ja han vägde det för 2 veckor sen.=)

Hoppas det är bra med er alla?? 

• Momalicious

God morgon tjejer. Sitter på Uddevalla sjukhus nu, ska göra en datortomografi av njuren. Hade ju njurstensanfall på nyårsafton. Sen blir det lite shopping på hemvägen :)

• mamma smurfen
    Momalicious skrev 2011-03-01 10:38:28 följande:
    God morgon tjejer. Sitter på Uddevalla sjukhus nu, ska göra en datortomografi av njuren. Hade ju njurstensanfall på nyårsafton. Sen blir det lite shopping på hemvägen :)
    Håller tummarna för att de går bra för dig=)

Själv har jag vart ute på prommenix med Ellie allaredan, de va uber skönt att komma ut, och Ellie
    låg och tittade på himelen genom "fönstret" i vagnen (har en cresent-vagn).
    Hon somnade i vagnen när vi nästan var hemma, så nu sover hon i den, ute på uppfarten, under köksfönstret.

Vågar man låta henne sova där tro...
    det är ju inte såååå kallt, bara en minus ca, och de blåser ju inget......
    Har lagt i babymonitorn, så jag hör ju om hon vaknar och ser henne genom fönstret menar jag.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)