• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • ÄlskarMina
    Jenni78 skrev 2011-03-02 08:55:32 följande:
    Hallå!

Usch igår fick Vanja vaccin. Trodde mitt hjärta skulle brista. Så glad mot allt och alla. Sen två nålar i låren. Trodde hon aldrig skulle le eller lita på någon igen. Lite feber i natt, men inte mer än 38.

Hon dippar också på viktkurvan. Någon mer? Eller är det bara mastodontbebisar här? Flört Hon äter ju bara 10 min sen är hon nöjd. Hon vill inte äta oftare än hon gör heller. Vad göra? Ja, hon är ju inte underviktig men har en känsla av att hon kommer närma sig den undre linjen... Kommer hon öka när vi börjar ge smakportioner (om hon nu vill äta)? Måste jag ställa klocka och amma på natten? Tankarna snurrar...

Ang. sömn så sover hon bara korta stunder på dagen och det mesta på natten. Hon kan somna av sig själv på lekfilten på dagarna. Sover bra i bil och vagn. Hon sover i egen säng. Ammar innan sängags och ammar på natten och lägger tillbaka i sängen. Ibland sover hon på pappas bröst, mellan oss mot morgonen då hon kan bli lite oroligare. Har kört hårt med napp och nu tar hon den när hon är riktigt trött och precis ska somna (Stevie Wonder med huvudet och gapar åt sidan). 
    ja, fy de där sprutorna fasar man ju för! Lika bra att ställa in sig på gallskrik och en feberdag. Vi ska ta nästa tis då han är precis 3mån.

Här är det en stor kille..vägde för 2v sen 6,4kg men hans storasyster var och är en liten skrutta..hon började på -2 på kurvorna, gick upp till nästan normal och sen ner igen till -2 och har också stannat där. (6½år nu)
    Så det kan ju tydligen vara så att de ändrar kurvor lite hipp som happ.
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid 8/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ludicrous

Igår hade vi en riktig pissnatt. Emil har fått för sig att bäst sover man mellan kl 15-19, och sen vidare till typ 23. Alltså sover han lååånga pass på em/kväll. Vi har nu gått in stenhårt för att ändra detta till att han sover de passen från 20-21 och frammåt. Lyckades igår, får se om vi har turen med oss ikväll med ;)  Så inatt har natten varit jättebra. Men jag märker att jag är van att bli väckt på natten och inte sova så mkt, för jag vaknar oftare än Emil :P

Emil ligger nu ute och sover i vagnen, där sover han oftast bäst. Han ligger nerbäddad i en tjock fleeceoverall i en tjock fårskinnsåkpåse, är det kallare har han också filt på sig och blåser det så åker regnskyddet på som vindskydd. Barnvakten ligger i vagnen så jag hör om han vaknar, men jag hör också varenda bil som åker förbi ;D haha

Nu har jag haft någon vecka när jag varit duktig med mat, inte ätit en enda godisbit eller kaka. Bravo! Hoppas att vågen går neråt ordentligt nu.. Går också långpromenader varje dag, om jag kan dvs. Igår jobbade sambon kväll och därinnan var han sjuk, så då blev det inga :( Men flera kortare promenader blir det .
    Hur går det för er andra med vikten?

Jag känner (peppar peppar) att Emil blivit nöjdare på senare, han blir 10 veckor imorgon. Han ligger gärna i babygymmet eller sitter i babysittern längre stunder och tittar och pratar mkt :)

Han sover oftast ett långpass nu på fm, och sen håller vi ju på att ändra så han ska få sova 2-3 kortare pass på em. 

Nä, nu måste jag fortsätta städa, likabra att passa på :D

• Jenni78
    ÄlskarNova skrev 2011-03-02 10:28:38 följande:
    ja, fy de där sprutorna fasar man ju för! Lika bra att ställa in sig på gallskrik och en feberdag. Vi ska ta nästa tis då han är precis 3mån.

Här är det en stor kille..vägde för 2v sen 6,4kg men hans storasyster var och är en liten skrutta..hon började på -2 på kurvorna, gick upp till nästan normal och sen ner igen till -2 och har också stannat där. (6½år nu)
    Så det kan ju tydligen vara så att de ändrar kurvor lite hipp som happ.
    Ja, det är bara svårare att komma igen när hon dippat, men jag ska sluta nojja mig...
    ludicrous skrev 2011-03-02 10:57:26 följande:

... själv har jag inget problem med att lägga på mig. Skrattande Nä, skämt å sido. Jag har faktiskt skärpt mig nu och minskat portionerna och begränsat fikat till max ca 200kcal. Blir väl fler promenixar också nu när det blir varmare.Glad Så det börjar minska på vågen sakta men säkert.
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

200kcal blir 5 Reisen! Mums...

Bara för det jag skrev tidigare har Vanja ätit varannan timme nu sen hon vaknade i morse. Weee! Här ska gödas. Skrattande

Vanja 3 december 2010
  • mamma smurfen
    ludicrous skrev 2011-03-02 11:01:31 följande:
    Nu börjar Emil sakta men säkert dra 62 i kläder.. bäst att inse att han faktiskt blir större ;P

Tryggare kan ingen vara? ;)

Sikken sötnos Emil ärGlad

Sedan måste jag oxå berömma er schäfer, otroligt fin möstrad Solig
  • Karttikeya
    ludicrous skrev 2011-03-02 10:57:26 följande:

Nu har jag haft någon vecka när jag varit duktig med mat, inte ätit en enda godisbit eller kaka. Bravo! Hoppas att vågen går neråt ordentligt nu.. Går också långpromenader varje dag, om jag kan dvs. Igår jobbade sambon kväll och därinnan var han sjuk, så då blev det inga :( Men flera kortare promenader blir det .

Härligt! Jag unnar mig på fredagar, annars är jag rätt sträng mot mig själv! Långpromenad varje dag, hm.. Om jag bara orkade.. Duktiga du Glad Jag släpar mig ut 2-3 gånger i veckan iaf.

Har gått ner 30 kg nu (24kg var gravidkilon). 15-20 kvar..Obestämd
  • Karttikeya
    linasmama skrev 2011-03-02 06:51:39 följande:
    Provade att ge Sixten 160 ml två gånger igår och allt gick ner båda gångerna så han kanske behöver så mycket..

Hur somnar era små på dagarna och kvällarna? Kan de ligga i sina sängar och somna själva? 
    Sixten är omöjlig att få att sova på dagarna, på kvällarna ammar han tills han sover. På dagarna får vi gå ut och gå med vagnen eller ha honom i bärsele och gå fram och tillbaka tills han somnar, han har så himla svårt att komma till ro.. Han vägrar fortfarande ta napp..
    Jag går runt runt runt i lgh på dagarna för att få Tim att sova.. Han somnar i vagnen och bilen också. Mot kvällen kan han somna själv ibland och inför natten somnar han i sin vagga om jag hjälper till att vagga en stund.
  • Karttikeya

Skulle sätta in spiral igår förresten, men min livmoder var för liten Tungan ute Ska pröva igen om en månad, suck Glad

• Momalicious

Blö vad trött jag är. Elliot tyckte det var morgon halv åtta och med tanke på att han somnade för natten vid tolv så var jag inte pigg. Dessutom somnade han inte om efter första matningen (06) så han låg och jollrade och hade sig. Idag ska vi förmodligen köpa nya soffor. Dom vi spanat på har reclainer funktion så det blir nice iaf :) nu vill jag sova men Elliot är pigg, hoppas han somnar tidigare ikväll.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)