• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • mamma smurfen

Ang föräldra ledigheten så har vi inte stakat ut den helt, men som det ser ut nu kommer jag vara hemma hela detta året iaf, antagligen börja jobba igen till våren, runt jan/feb,
    då tar sambon över och går hemma med Ellie fram till augusti då vi troligen skolar in henne på dagis,
    eller hos dagmamma.

Hur gör ni...ska ni "sätta" era små på dagis, eller hos en dagmamma?

Här lutar det mer åt att Ellie ska gå hos dagmamma, för att undvika de stooora barngrupper som finns på dagis.
    Sedan läser man om så hemska historier om just FK, kvarglömda och bort tappade barn bla....

(ska oxå försöka bli mer aktiv här i tråden...läser gör jag varje dag, men inte alltid man har tid till att sitta ner och skriva något....tiden går ALLDELES för FORT nu*ler*
    Kan lixsom inte FATTA att Ellie snart är 3 månader, känns ju som man kom hem med henne igår från BB, och samtidigt är hon en så självklar del av familjen så det känns som hon ALLTID funnits med*S* konstigt dedär...

Ellie är nu en hejjare på att balansera sitt huvud, hon leker med sina händer och stoppar dom i munnen, å dregglar som bara den*S*
    Sedan har hon kommit på att det är roligare att sitta i mammas knä än att ligga ner*ler*
    Jollrar som bara den med långa utdragna vokaler, å skrattar med hela ansiktet när bröderna tokar sig, men skratta högt har inte kommit igång riktigt, men ibland kommer det "skratt liknande ljud" när hon ler med öppen munSolig

Slutade med miniform förra veckan, och det verkar som att det var oki, för hon både rapar och fiser utan att få ont i magen, sååå skönt att sluta med de där dropparna vid varje matning, nu är det bara D-droppar och sempers magdroppar vi ger varje morgon...
    Ske ev testa med att sluta med Semper-dropparna oxå, för varför ge något som kanske inte behövs?

Lååångt inlägg...men hade tid nu*S*

• 3 barns mamma84

Ego förlåt känner bara att jag vill försvinna.

Är förskyld och en annan sak idag ska grannen begravas som har varit nära hos i 1 år dog av lunginflamation för 1 vecka sen.
    Sen har jag fått tid till vaccination på Elias på Onsdag kl 15.00

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Momalicious
    AnnaCL skrev 2011-03-04 08:32:41 följande:
    Jag håller med. JAg ska försöka bättra mig på att skriva, läser dock varje dag. Kollar även in era bloggar, det är mysigt att få tjuvkika i era liv lite. Jag har också en blogg om ni är sugna på att titta in.
    annalundstrom.blogspot.com/

Jag älskar att vara mammaledig! Vi kommer att vara hemma jättelänge och vara jättefattiga:) Jag ska vara ledig i 18 månader och min man i 10 månader. Vi får skippa att köpa bostad och bo i hyresrätt, men det är det värt. Måste kolla upp lite mer kring FK dock, tror att man måste ta ut 5 dagar per vecka efter ett år för att få behålla SGIn. Det är så mycket regler så jag blir snurrig. HUr har ni lagt upp er ledighet.
    Kramar på er!
    Vad roligt med en till blogg, den hamnar bland favvisarna!

Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Det där med föräldraledighet... Jag låter väl hemsk nu men jag tycker det är rätt tråkigt om jag ska vara ärlig. Elliot är ju ganska gnällig av sig pga magen, och även om det börjar bli bättre så är det fortfarande påfrestande. Sen finns det dagar när det är jättemysigt och så, men igår tyckte jag bara allt var meningslöst. Typ sitta med hono i soffan hela dagen. 

Har inga mammavänner i närheten vilket gör att om jag ska träffa någon så är det ett dagsprojekt i princip. Och alla mina "vanliga" vänner är ju upptagna med studier/jobb under dagarna.

Blir nog bättre när Elliot blir lite större och magproblemen slutar och han dessutom går att aktivera på ett annat sätt och när det inte BARA är jag som gäller, för vissa dagar så blir han ledsen så fort man sätter ner honom alternativt att han ser att man går ur rummet.

Men tanken är väl som så att jag ska vara hemma tills efter nästa sommar då jag ska börja plugga och sambon ska vara hemma i samband med sin semester i sommar, så att han är hemma hela sommaren i princip. Jag är ju ändå "arbetssökande" så jag är ju hemma ändå.

Nästa barn, om vi får ett med lika dum mage som Elliot har, så kommer jag vilja dela 50/50 på föräldraledigheten rätt tidigt. Eller kanske inte 50/50 men så att jag är hemma typ 3-4 dagar och sambon 1-2 dagar. Sen beror det ju på med amning och allt sånt där men ja, det får man ju se då. Kanske är det fler kompisar som har småbarn då och kanske nån som bor närmare. 

Ni tycker väl jag låter helt dum i huvudet nu... Skäms 

Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • AnnaCL
    Momalicious skrev 2011-03-04 10:24:08 följande:
    Det där med föräldraledighet... Jag låter väl hemsk nu men jag tycker det är rätt tråkigt om jag ska vara ärlig. Elliot är ju ganska gnällig av sig pga magen, och även om det börjar bli bättre så är det fortfarande påfrestande. Sen finns det dagar när det är jättemysigt och så, men igår tyckte jag bara allt var meningslöst. Typ sitta med hono i soffan hela dagen. 

Har inga mammavänner i närheten vilket gör att om jag ska träffa någon så är det ett dagsprojekt i princip. Och alla mina "vanliga" vänner är ju upptagna med studier/jobb under dagarna.

Blir nog bättre när Elliot blir lite större och magproblemen slutar och han dessutom går att aktivera på ett annat sätt och när det inte BARA är jag som gäller, för vissa dagar så blir han ledsen så fort man sätter ner honom alternativt att han ser att man går ur rummet.

Men tanken är väl som så att jag ska vara hemma tills efter nästa sommar då jag ska börja plugga och sambon ska vara hemma i samband med sin semester i sommar, så att han är hemma hela sommaren i princip. Jag är ju ändå "arbetssökande" så jag är ju hemma ändå.

Nästa barn, om vi får ett med lika dum mage som Elliot har, så kommer jag vilja dela 50/50 på föräldraledigheten rätt tidigt. Eller kanske inte 50/50 men så att jag är hemma typ 3-4 dagar och sambon 1-2 dagar. Sen beror det ju på med amning och allt sånt där men ja, det får man ju se då. Kanske är det fler kompisar som har småbarn då och kanske nån som bor närmare. 

Ni tycker väl jag låter helt dum i huvudet nu... Skäms 
    Asolut inte! Jag var dock så trött på jobbet med supermycket stress och press. JObbade in i det sista och gick direkt från utbildningen så det har varit ett påfrestande jobbliv något år nu med nattjourer och dylikt. Därför är det skönt att göra något annat ett tag. Men jag kan ju redan nu gruva mig för att komma tillbaka efter så lång ledighet. Då har jag väl glömt allt. Tur att vi alla är olika. Våra bebbar är ju också så olika och visst tror jag att det bidrar att jag gillat att vara hemma eftersom hon varit rätt så nöjd. Stackars liten med ont i magen!
    Men visst kan jag längta efter vuxna människor om dagarna och att kunna vara med spontan. Man hinner ju inte så mycket när man är mammaledig. Det blir mycket hemma tid ensamma. Känner inte helller så många föräldrar och dessutom ska vi byta stad snart.
  • Karttikeya

Haha jag känner som du Moma, så vi kan väl vara hemska ihop.. Har en vän som har barn och det är jag glad över! Hon drar med mig på lite saker jag inte skulle komma iväg på annars. Sen får vi se till att ta våran dejt snart tycker jag, låta våra gnällspikar träffas lite. Förutsatt att du vill träffa mig då Flört

Men Tim är ju också väldigt gnällig från och till, vissa dagar är det som du säger att bara sitta i soffan för det är bara min famn som duger.. Men men, äldre blir dom ju.

Jag tänkte jobba lite timmar i sommar och i höst.. Då kan Martin vara pappaledig Glad

• Karttikeya
    mamma smurfen skrev 2011-03-04 09:41:08 följande:
    Slutade med miniform förra veckan, och det verkar som att det var oki, för hon både rapar och fiser utan att få ont i magen, sååå skönt att sluta med de där dropparna vid varje matning, nu är det bara D-droppar och sempers magdroppar vi ger varje morgon...
    Ske ev testa med att sluta med Semper-dropparna oxå, för varför ge något som kanske inte behövs?

Ja är hon tre månader är väl "risken" rätt stor att tarmarna "rättat till sig" för henne nu Glad Skönt att inte behöva ge minifom mer. Jag vet inte när jag vågar sluta, vet faktiskt inte om det är dom som gjort att det nu är drägligt, kan ju lika gärna vara att han växt till sig.
  • Anairda

Jag har slutat med sempers droppar då hon bajsade lite i nästan varje blöja men nu är bajsen gröngult och det var det iof även med sempers (slutade för 2 dagar sedan). Är det farligt med gröngult bajs?

• mamma smurfen
    Anairda skrev 2011-03-04 12:33:06 följande:
    Jag har slutat med sempers droppar då hon bajsade lite i nästan varje blöja men nu är bajsen gröngult och det var det iof även med sempers (slutade för 2 dagar sedan). Är det farligt med gröngult bajs?
    Grön-gult bajs har Ellie haft sedan start, brukar vara mer åt det gröna hållet med inslag av gult och oftast vita prickar i ...
    Såååå göttit att snacka baaaaaaajaDrömmerFlört 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)