• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • mamma smurfen
    Momalicious skrev 2011-03-04 10:24:08 följande:
    Det där med föräldraledighet... Jag låter väl hemsk nu men jag tycker det är rätt tråkigt om jag ska vara ärlig. Elliot är ju ganska gnällig av sig pga magen, och även om det börjar bli bättre så är det fortfarande påfrestande. Sen finns det dagar när det är jättemysigt och så, men igår tyckte jag bara allt var meningslöst. Typ sitta med hono i soffan hela dagen. 

Har inga mammavänner i närheten vilket gör att om jag ska träffa någon så är det ett dagsprojekt i princip. Och alla mina "vanliga" vänner är ju upptagna med studier/jobb under dagarna.

Blir nog bättre när Elliot blir lite större och magproblemen slutar och han dessutom går att aktivera på ett annat sätt och när det inte BARA är jag som gäller, för vissa dagar så blir han ledsen så fort man sätter ner honom alternativt att han ser att man går ur rummet.

Men tanken är väl som så att jag ska vara hemma tills efter nästa sommar då jag ska börja plugga och sambon ska vara hemma i samband med sin semester i sommar, så att han är hemma hela sommaren i princip. Jag är ju ändå "arbetssökande" så jag är ju hemma ändå.

Nästa barn, om vi får ett med lika dum mage som Elliot har, så kommer jag vilja dela 50/50 på föräldraledigheten rätt tidigt. Eller kanske inte 50/50 men så att jag är hemma typ 3-4 dagar och sambon 1-2 dagar. Sen beror det ju på med amning och allt sånt där men ja, det får man ju se då. Kanske är det fler kompisar som har småbarn då och kanske nån som bor närmare. 

Ni tycker väl jag låter helt dum i huvudet nu... Skäms 
    Håller med AnnaCL...du är inte alls knäpp som tycker så, klättrar själv lite på väggarna, men tycker samtidigt det är skönt att vara hemma å "småfisa"*ler*

Fast med killarna var det annorlunda, började jobba när 1a killen var 6mån och när nr2 var 8a månader var jag på jobbet igen, KUNDE bara inte slappna av å "bara va" hemma med barn då...
    Men nu några år senare( och gråa hår med) så tar jag det luuugnt*ler*
    Har inte riktigt samma "spring å jäkt" i kroppen som "förr". 
  • Anairda
    mamma smurfen skrev 2011-03-04 12:37:59 följande:
    Grön-gult bajs har Ellie haft sedan start, brukar vara mer åt det gröna hållet med inslag av gult och oftast vita prickar i ...
    Såååå göttit att snacka baaaaaaajaDrömmerFlört 
    Okej ja idag hade hon en del grönt hon brukar alltid ha gult. Googlat o de säger det e normalt/maten passerar snabbt/förkylning etc så man vet inte exakt :P Jag ska avvakta tack för svar! :D (har kolikbarn därav oroligheten)
  • mamma smurfen
    Anairda skrev 2011-03-04 12:45:14 följande:
    Okej ja idag hade hon en del grönt hon brukar alltid ha gult. Googlat o de säger det e normalt/maten passerar snabbt/förkylning etc så man vet inte exakt :P Jag ska avvakta tack för svar! :D (har kolikbarn därav oroligheten)
    Klart man ska fråga när man e orolig, vi e ju alla här, med i tråden för att stötta varandraSkrattande
  • Momalicious

Vad skönt att ni inte tycker jag är dum. Jag har ju gått hemma sen i slutet av maj så det har väl med saken att göra också misstänker jag. Idag har Elliot varit jättego, iaf hittills. Just nu ligger han och sover bredvid mig i soffan. Har kommit på att om han är sömnig men inte vill somna så funkar det jättebra att lägga snutten över ansiktet och sen när han somnat flyttar jag bort den från näsa och mun. Han somnar verkligen gott då :)

Majorima: klart jag vill ses! :)

Min närmsta vän som är mamma bor inte så värst långt bort (hon bor på Tjörn, jag på Orust) men hon kom liksom hem från bb i onsdags så det tar väl ett tag innan hon har kommit in i det och har lust att ses på dagarna. Det är lustigt, jag har ju själv gått igenom allt vad en graviditet och förlossning innebär men jag kan ändå verkligen inte fatta att hon har blivit mamma. Knasigt.

På måndag börjar ju förresten "en unge i minuten" på fyran. Typ som "livet på bb" fast svenskt. Ska bli kul! :)

• Christel83

Hej!

Har läst eran tråd sen början och tycker det är jätte intressant att läsa om er! Min pojke kom den 25 dec med urakut snitt!
    Bor utanför Landskrona är det fler i tråden runt mina trakter?

Sen måste jag fråga er alla vilka blöjor använder ni och vilken storlek är ju rena djungeln :)

• mamma smurfen
    Christel83 skrev 2011-03-04 19:32:46 följande:
    Hej!

Har läst eran tråd sen början och tycker det är jätte intressant att läsa om er! Min pojke kom den 25 dec med urakut snitt!
    Bor utanför Landskrona är det fler i tråden runt mina trakter?

Sen måste jag fråga er alla vilka blöjor använder ni och vilken storlek är ju rena djungeln :)
    Hej å GRATTIS i efterskott=)
    Verkar ha varit en något dramatisk förlossning, hoppas alla har repat sig efter deSolig

Själv bor jag i Gbg, men ang blöjor så har vi både pampers å libero,  med start på 4a kg...

Tycker båda de märkena funkar bra, enda skillnaden på dom är storleken på själva blöjan, tycker att pampers-blöjan är mindre i omfång och "fluff"...medans libero är aningens större åt alla håll...

Vi tar den blöjan i butiken som för närvarande är billigast mellan dessa 2, ELLER om vi råkar ha rabattkupong hemma på någon av dem. 
  • Christel83

Ja vattnet gick under julbordet på julafton :) sen gick det fort åkte in direkt och var öppen 6cm 1 timme senare helt öppen! Krustvärkarna kom vid halv 11 sen ville han inte ut, hans huvud hamnade snett så han mer eller mindre fastnade så efter 5 försök med klocka och sen försök med att lägga tång blev det bråttom, de tryckte på larmklockan 00.12 och 00.27 på juldagen föddes vår son!
    Ingen förlossning jag önskar någon men jag är redan revansch sugen nästa gång ska bebis ligga nyfödd på mitt bröst!
    Fick träffa honom först när han var 2 timmar gammal för jag blev sövd och då endast i 10 min för han blev inskriven på neo!

Vi mår alla bra nu!!

• ludicrous

Vi har just nu pampers, 3-6 kg e det väl, hade rabattkupong ;) man har ju nästan alltid rabatt på nått av libero o pampers, så det blir det vi har rabatt på, sen kör vi typ det märket tills nästa rabatt kommer :P
    Lilla Emil (född 23/12) vägde sist 4.7 kg men är ca 58 cm lång, så han e lång o smal, pampers passar rätt bra då. Men jag tycker pampers luktar, även som oanvända alltså, eller sitter det bara i min näsa?

Hur många är vi som HELammar? Emil har aldrig fått nått annat än mammatutt :P det verkar som att de flesta ger ersättning?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)