• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Trollungarnasmamma

Känner igen det ni skriver, nu har Nemi blivit lite lugnare & mer harmonisk, hon blev 3 månader i söndags...

Här är en till  som pratar & jollrar & testar rösten
    Har även upptäckt händerna för ett tag sen & stoppar in dem i munnen, hon har börjat gripa lite efter leksakerna som hänger i lekbågen på babysittern

Ligga ner e inte så kul, vill helst sitta

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Jenni78 skrev 2011-03-02 11:10:59 följande:
    Ja, det är bara svårare att komma igen när hon dippat, men jag ska sluta nojja mig...
    ludicrous skrev 2011-03-02 10:57:26 följande:

Hur går det för er andra med vikten?

Nemi dippar lite med, men nu sist gick det upp lite mer & hon har självmant börjat äta oftare.

Men jämförde lite med hennes syskon på BVC korten & det är inte så farligt som jag trott, hon ligger som sin syster & hon är nätt fortf. Jag nojjade mej innan, men har nu slappnat av endel

Min vikt går saaaakta neråt, ca 500g i veckan...ibörjan var jag super duktig att inte äta nått godis på veckorna men på helgerna...nu har det blivit sämre, mest för min sambo tycker vi ska "fika" på kvällenTungan ute han hjälper mej inte direkt...
    Lång promenader blir det 1-3 gånger i veckan....

jag vet  inte riktigt min slutvikt men runt 80 kan jag tänka mej & nu väger jag 63.

Imon ska jag på efterkontrollen...blir nog mini piller för min del...

Idag fick jag min förlossnings journal...fan vad duktig jag var hihihi...gick rätt fort ändå, jag var öppen 2-3 cm 07.15 & hon föddes 10.09. kändes inte som det

nehe nu ska jag mysa lite med min sambo sen sängen...
  • Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2011-03-01 22:08:18 följande:
    Märker det på olivia oxå, blir hon övertrött så blir hon lessen och jobbig att få att somna på dagarna men på kvällarna så går det jättebra. Tror det beror på oxå att det är tyst och inga brosor som springer omkring och skriker å tjoar.

Hon får inte ligga i fred på golvet heller, kan bli lite jobbigt eftersom man vill kunna lägga ner henne och göra andra saker men ist måste man stå vakt så inte William lägger sig på henne, han försöker göra det så försiktigt han kan man fattar inte hur tung han är. Han har ju sett oss gosa med henne och vill oxå det.
    Ne det med syskon som stör finns här med, ibland tom när hon ska äta blir hon trött på dem...stackarn...gärna ska de börja bråka utanför hennes dörr!!

ja jag tycker det är synd att hon inte får ligga där ifred....bli juh inte mycket att hon "tränar" på det hon ska då heller, ele lär sej att det inte är så farligt att ligga själv....
    Likadant med Elliot med, han vill så väl men det blir så fel...
  • Momalicious

Nu är jag ännu tröttare, men nu har vi världens finaste soffor :) kommer bli sent ikväll. Sambon och en kompis bär in sofforna nu, sen ska dom sättas ihop lite snabbt och sen ska vi hämta Elliot hos farmor och farfar. Så himla snällt att dom har honom nu, hade inte varit kul att ha haft med en bebis nu under kvällen. Nä, nu ska jag dricka kaffe så jag inte dör. Kram på er!

• mamma smurfen
    Momalicious skrev 2011-03-03 08:40:27 följande:
    Elliot sov från 00.30 till 08.20 och nu sover han igen! Jag tackar och bockar!
    *ler*
    Han vet nog att mamma behöver lite xtra sömn efter gårdagen Flört
  • Haligh

Vi har börjat på mamma-bebis-gympa! Jättekul, hade grym träningsvärk första gången... Fikar också alldeles för mycket, men är ute och går ett par timmar varje dag. Längtar så tills våren!!

• 3 barns mamma84
    ludicrous skrev 2011-03-02 10:57:26 följande:

Igår hade vi en riktig pissnatt. Emil har fått för sig att bäst sover man mellan kl 15-19, och sen vidare till typ 23. Alltså sover han lååånga pass på em/kväll. Vi har nu gått in stenhårt för att ändra detta till att han sover de passen från 20-21 och frammåt. Lyckades igår, får se om vi har turen med oss ikväll med ;)  Så inatt har natten varit jättebra. Men jag märker att jag är van att bli väckt på natten och inte sova så mkt, för jag vaknar oftare än Emil :P

Emil ligger nu ute och sover i vagnen, där sover han oftast bäst. Han ligger nerbäddad i en tjock fleeceoverall i en tjock fårskinnsåkpåse, är det kallare har han också filt på sig och blåser det så åker regnskyddet på som vindskydd. Barnvakten ligger i vagnen så jag hör om han vaknar, men jag hör också varenda bil som åker förbi ;D haha

Nu har jag haft någon vecka när jag varit duktig med mat, inte ätit en enda godisbit eller kaka. Bravo! Hoppas att vågen går neråt ordentligt nu.. Går också långpromenader varje dag, om jag kan dvs. Igår jobbade sambon kväll och därinnan var han sjuk, så då blev det inga :( Men flera kortare promenader blir det .
    Hur går det för er andra med vikten?

Jag känner (peppar peppar) att Emil blivit nöjdare på senare, han blir 10 veckor imorgon. Han ligger gärna i babygymmet eller sitter i babysittern längre stunder och tittar och pratar mkt :)

Han sover oftast ett långpass nu på fm, och sen håller vi ju på att ändra så han ska få sova 2-3 kortare pass på em. 

Nä, nu måste jag fortsätta städa, likabra att passa på :D

Står stillSkrikandesjag har 5 kg !! som jag ska ner men varje jävla månad mensen ska komma är det CHOCKLAD som gör mig besatt !!

Så nu har jag och sambon bestämmt oss vi ska ner i vikt sammtidigt så nu blir det stopp med allt och jag ska fuska jag ska bara dricka äppel vinäger för då tar den bort sin hunger gjorde detta med mamma och det fungerade kan jag lova och ner gick man
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • ludicrous
    mamma smurfen skrev 2011-03-02 12:37:00 följande:
    Sikken sötnos Emil ärGlad

Sedan måste jag oxå berömma er schäfer, otroligt fin möstrad Solig
    Ja han är en riktig snygging vår vovve :) Tack eller vad man säger :P
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-03 09:29:09 följande:
    Står stillSkrikandesjag har 5 kg !! som jag ska ner men varje jävla månad mensen ska komma är det CHOCKLAD som gör mig besatt !!

Så nu har jag och sambon bestämmt oss vi ska ner i vikt sammtidigt så nu blir det stopp med allt och jag ska fuska jag ska bara dricka äppel vinäger för då tar den bort sin hunger gjorde detta med mamma och det fungerade kan jag lova och ner gick man
    Fuskit! Min sambo kan äta vad han vill, hur mkt som helst, utan att gå upp ett gram ! för några veckor sen hade vi 6, SEX (!!!!) stycken chipspåsar i skafferiet!! Det finns alltid nått gott hemma, just nu: chips, nötter, marshmallows...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)