Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Jessika82 skrev 2010-04-07 10:24:29 följande:
    Hej alla blivande december föräldrar. jag plussade igår jag har inte fattat det än att jag är GRAVID....
    GRATTIS TILL PLUSSEt
  • MajMamman08
    Malin o Henke skrev 2010-04-07 15:14:44 följande:
    Jag hoppas oxå att det bara var nån liten slemhinna som var skör o att det var därför jag blödde lite!!!O att få ett VUL var inget svårt!! Bara att be om det!! Men man bör visst vara i v 6-7, annars kan det vara svårt att tyda VUL:et!!STORT LYCKA TILL!!//Malin
    Tyvärr e de rätt kinkiga på den fronten här där jag bor, får inte göra de om de inte finns skäl som tex missfall,sjukdom m,m! Men jag ska verkligen verkligen ligga på,hehe!!!
  • MajMamman08
    Jenny10 skrev 2010-04-07 19:47:56 följande:
    Hej alla i tråden!Jag fick minsann en alldeles särskild inbjudan till tråden av självaste TS, vi möttes i en annan tråd och som tur är fick jag komma hit istället. *Mallar upp mig som en tupp*Jag har alldeles nyligen både plussat, fått ett missfall och plussat igen, allt på ungefär en månad. Hade inte gått mer än sex veckor in i min tredje graviditet när jag lyfte extremt tungt, fel och åt helsike på jobbet och fick inom åtta timmar blod i trosorna och sammandragningar.  Vul bekräftade missfallet efter två dagars störtblödande och en vecka senare var jag blödningsfri och hade ny äl, konstigt va?! Ytterligare en vecka senare fick jag plus på gravtestet, trodde först jag pejlade in rester från missfallet men eftersom jag testat blankt innan så var det ju ganska otroligt. Nu, på min bim-dag och utan blod , med fem gravtest i olika valörer på fickan och ett antal äl-stickor med fullt utslag senare inser jag att ett mirakel inträffat; vi har blivit gravida igen!Utan en enda mens mellan! Bm som gjorde vul sa att man gärna ska vänta en mens men vi skulle såklart göra som vi ville och alla jag pratat med säger att ett tidigt mf INTE ökar risken för ett nytt direkt efter.Så nu får jag som ni andra här ställa in mig på en jultomte! Har en liten tomtenissa sen tidigare och kan berätta att december är en UNDERBAR månad att föda i, lugnt på förlossning/BB eftersom folk som kan planera hoppar över marstillverkning och alla ljusstakar lyser så fint när man sitter och ammar nätterna igenom!
    Välkommen tjejen Ska bli jätte skoj o följas åt=) Alltid skönt o ha nån mer som e i samma sits (syftar på de vi snackat om tidigare i en tråd!)

Hahaha,ja jag har alltid sagt att jag absolut inte vill ha dec bebis!!! Men helt plötsligt så spelar de ingen roll för mig vilken månad bebisen föds i
  • MajMamman08
    pellepluttskrutt skrev 2010-04-07 20:20:05 följande:
    Är ni andra svullen om magen? Jag är jättesvullen. Det ser ut som att jag är i v.16 typ. Men det lägger vell sig snart Hungrig är jag hela tiden också, och sugen på en massa onyttiga saker. Chips, ostkrokar och sånt.Jag tycker att det ska bli jättemysigt att få en bebis i December. Det är liksom legitimt att bara vara hemma under juletiden. Mysa runt, tända ljus och julgodis.Gud vad jag längtar!Fast nu ser jag framemot en låång sommar med en fin bebismage :)Kram på er tjejer!
    Jag e inte svullen,men där emot väldigt fisig o gasig,haha{#lang_emotions_tongue_out} o sjukt sugen på choklad o andra sötsaker hela tiden,de enda jag tänker på typ!
    Ont i tuttarna har jag me som tusan...ömmar o sen molandevärk till o från hela tiden,e lixom lite öm vid äggstockarna där...men antar de bara e normalt??
  • MajMamman08
    pellepluttskrutt skrev 2010-04-07 20:34:20 följande:
    Jag kan inte ligga på mage för det gör så ont i tuttarna :)
    hihi
  • MajMamman08
    Malin o Henke skrev 2010-04-07 20:36:35 följande:
    Ja.. Jag är lite svullen precis över blygdbenet.. Jag är iofs lite rund om magen sen innan, men inte DÄR... Kan det synas redan då?? Jag är ju i vecka 7 (6+3).. Kan det vara möjligt?? Jag trodde inte att det kom redan.. Men vad vet jag?? Detta är ju mitt första barn... Men SPÄNNANDE är det o jag håller på att längta ihjäl mig efter TISDAG när jag får göra ett VUL!!!Ha de KANON bra alla tjejer!!!O VÄKOMMEN JENNY10!!! JÄTTE skoj att vi blir fler o fler i den här tråden!!KRAMAR!!//Malin
    Brukar inte synas på riktigt att man e gravid så tidigt!! men däremot e och kan man ju bli väääldigt svullen om magen jag var jätte svullen i v 10 men min son så man kunde tro jag var gravid i v 30,haha!
    Har man däremot fött barn innan så brukar det synas lite fortare att man e gravid pga av att livmodern redan varit uttänjd en gång innan!

Spännande med VUL jue,förstår om du längtar!!!
  • MajMamman08
    Jenny10 skrev 2010-04-07 20:44:08 följande:
    Tack så mycket! Kanske har du två eller tre därinne och det är därför det syns, haha! Närå jag bara skoja, det kan ju visa sig lite olika, på mig syntes inget förrän i månad sex och då hade jag bara gått upp ett kg. Sen smällde det till och jag gick upp arton sammanlagt men det är ju en annan sak... Jag har precis börjat känna av symptomen igen efter mf, ömma bröst och värk i magen och en enoooorm trötthet på eftermiddagarna/kvällarna.
    JO tack,tröttheten fick jag känna på idag Höll på o somna innan kl 4,typ deckade i soffan,hehe!

Hur har ni det med flytningar? jag har typ inga flytningar...ska man ha de el inte?? el är de olika? nån som veT??
  • MajMamman08
    Jenny10 skrev 2010-04-07 21:05:37 följande:
    Det är nog olika, jag har börjat få flytningar nu. En del får dras med det hela vägen och andra blir torra som fnöske haha!
    ja men så skönt=) tack för dina lugnande ord

nu ska ja med lägga mig o sussa,asa trött!!

GLÖM INTE O SKRIV IN ER I BF-LISTAN finns länk i TS!
  • MajMamman08

2barns mamma: Jag har me fått flytningar nu..hur ser dina ut? hehe!!

pellepluttskrutt skrev 2010-04-08 18:06:16 följande:
    Idag ringde jag och bokade tid för inskrivning på MVC :) 6/5 ska jag dit. Då är jag i v.10.Längtar redan..
    Åh,ja har inte ringt än till mvc...tänkte göra en liten fuling o säga att ja inte vet i ca vilken vecka jag är i. och att jag typ plussat precis för mensen aldrig kom som ja trodde skulle komma,hoppas på så sätt få VUL,för de e så himla svårt o få de här där jag bor,vilket e skit!!! jag vill veta att allt e bra där inne!

trött o trött e jag,vid 3-4 tiden på eftermiddagarna deckar jag nästan i soffan!
  • MajMamman08
    Malin o Henke skrev 2010-04-08 19:20:57 följande:
    Tycker ABSOLUT att du ska dra en "fuling"!! Det kan dom ju aldrig veta!!! O det gynnar ju dig!! PERFEKT!!! Haha!!Jag har oxå flytningar nu.. dom är helt genomskinliga o "släta".. NORMALT?? O som sagt.. TRÖTT, TRÖTTARE, MALIN... Haha!! KONSTANT!! Men jag tar det som ett POSITIVT TECKEN på att jag FAKTISKT är GRAVID!! Men helt säker är jag inte förrens på tisdag efter att vi gjort VUL!!!//Malin
    Mina e lite vita o slemiga,haha ja hur låter de på en skala vet inte heller om de e normalt,men de borde de la va,hihi!
    Ja,ibland får man göra lite fulingar för o få nånting:-O
Svar på tråden December Bebis 2010 :)