Inlägg från: Sandragumman |Visa alla inlägg
  • Sandragumman

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-07-04 11:41:32 följande:
    Nu har jag 2 fåglar en ligger som kom nyss under min tröja o vilar den har precis tagit en liten flygtur men det var inte mkt då väggen kom fram men den flyger inte så bra ännu då bennet e konstig.
    NYSS kom ja för några min sen fick jag tag på en liten fågel en likadan fågel unge som jag nu håller i då den e rädd o lugn vet ej om denna kan flyga men ingen av dem e skadad så jag släpper dem ikväll när katten e inne.
    ta hand om dem nu tills du kan släppa dem igen....
  • Sandragumman
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-04 11:54:45 följande:
    Det ska jag göra släpper dom ikväll då det e lugnt ute.
    Tänkte låta dem va nu där dom e och ger dom vatten sen hur jag nu gör det hehe e ju ingen fågel mamma utan en mamma till människo barn (ja mina barn e apor )
    hahahahaha.......
    ja servera dem en skål så får de göra de bästa av de.... jag vet inte riktigt heller!
  • Sandragumman
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-04 19:36:06 följande:
    han vägde ju bara 5810g o 62cm huvud 40cm och en stabil och frisk liten kille som hade redan huvuet upp när vi höl i honom han var redan färdigt att komma ut liksom.
    Ej deabetes häller men han mådde bra självklart en frisk kille som ville ha mat direk 120ml med ersättning av BB personalen o han ville ha mer
    Men själva ja höl på att dö på natten det var mkt allvarligt och jag e hämskt tacksam att jag fick leva.
    Huvva de är trist de du fått vara med om, jag beundrar dig att du vågar igen....så de är ju bra att de finns alternativ och hjälp.
  • Sandragumman

tillbaka i gemet....
    jag har en fundering om någon annan kännt som jag i svanskotan.
    Jag har ont i den när jag sitter och om jag suttit ett tag och ska byta ställning eller resa på min så gör de otroilgt ont!
    Men samtidigt så orkar man ju inte stå hela dagarna heller.....
    Till sist blir de att man halvligger när man "sitter" och ändå gör de ont....

käner någon igen sig och vet varför?    så irriterande bara!

Nu måste jag klippa gräsmattan lite så vi höres till kvällen!'

• Sandragumman
    Stoce skrev 2010-07-12 09:31:07 följande:
    Oj, vad ni verkar ha det jobbigt i olidlig värme. Här uppe i norr så hade vi lagoma 22 grader igår, strålande sol, svag bris och blå himmel. Alldeles perfekt

Satt och kikade på Blocket igår. Hittade en helt ny bärsjal, en lila Looma Sino för 350 kr (de hade en m'rkblå och en ljusblå också till samma pris). Slog till på en gång. Skulle ju inte handla mer än Skäms
    Men det känns som att när man hittar saker som man vet att man ska köpa och de dessutom är nedsatta, då är det svårt att stå emot Solig
    Har pengar undanlagda till bebis också så... 

Resonerar som så, att när vi skaffat de saker man behöver, så ska vi börja lägga undan pengar så jag kan gå hem från jobbet lite tidigare utan att ta ut föräldradagar. Nu är det skötbord, badbalja, sängkläder och kläder kvar. Sen har vi nog det vi behöver tror jag. Någon annan förresten som har intentionerna att använda tygblöjor?
    Vart i norr bor du?
  • Sandragumman
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-12 11:24:26 följande:
    Denna dag på jobbet var ingen rolig dag alls.
    Jag kände mig jätte ur han springa bort från en dam jag tog hand om och han sätta mig ppå en soffa som är utanför dörren och där försvan jag helt bort.
    Jag vaknade upp sen att jag låg på en säng och hade chefen och 2 sjukgymnarser oxå brevid mig och en till som jag arbetar med.
    Var hos läkaren nyss och han tog blodtryck det såg fint ut men blodvärdet blodsocker var på 65 helt för långt har oxå ont i huvet och magen känns tung och jobbig så nu e jag hemma och ska ta det lugnt.
    men huvva sååå läskigt de måst varit.... ta de lugnt nu så inge annat/mer händer dig...
  • Sandragumman
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-12 14:44:09 följande:
    Ja det var skitläskigt men nu har jag sovit från att jag kom hem oxå men har så himla ont i huvet och känner mig fortfarande konstig.
    Men jag hoppas allt är okej med min anonymis bara ..
    Ska snart hämta monstrena oxå från dagisen.

Hur har din dag varit ?
    Klart man får vara anonym.... de väljer man ju själv....

Min dag har varit hur varm som hellst....
    Fy fasiken de är den varmaste sagen på året här nu!
    Vart bor du i norra eller södra?
  • Sandragumman
    Momalicious skrev 2010-07-12 20:12:00 följande:
    Gud vad alla gör RUL! Blir ju så avundsjuk, vi har ju tre veckor kvar till vårt. Skönt att allt varit bra med alla bebbar hittills. Och det ska det fortsätta vara! 
    Jopp jag är oxå en som vet hur de känns....
    Har UL den 27 juli, men  då har vi ju de roliga kvar ett tag tillTungan ute
    Något att se fram emot.
  • Sandragumman
    linn78 skrev 2010-07-13 20:44:45 följande:
    ahh, bodysuitsSkrattande

Imorgon börjar en ny serie på kanal 5, "livet på BB" kl 21:00. Om ni som jag är suckers för alla bebisprogram så kan detta nog bli intressant...
    Min navel är halvt uttöjd om man säger så:P
    Halva min grop är kvar men nu ser man botten på den de har man inte gjort förut....
    linn78 skrev 2010-07-13 20:44:45 följande:
    ahh, bodysuitsSkrattande

Imorgon börjar en ny serie på kanal 5, "livet på BB" kl 21:00. Om ni som jag är suckers för alla bebisprogram så kan detta nog bli intressant...
    Åååå de blir att se de... helt klart!
  • Sandragumman

åååå vilket program.... blir helt borta när jag ser sånt, paralyserad, ivrig, galen, kärleksfull, nervös och rädd när jag ser sånt....

hahahaha men de är sååå otroligt, snart är de dag igen! ojoj

Svar på tråden December Bebis 2010 :)