• LinnV

December Bebis 2010 :)

MajMamman08 skrev 2010-04-28 20:56:16 följande:
    Älskar det programmet med Tycker de borde sända ett med svenska mammor=)
    De skulle göra ett med svenska mammor, men verkar inte som det blev ett. Jag fick frågan om jag ville vara med men tackade nej.
  • LinnV

Jag har mått fruktansvärt illa idag, har mått illa i flera veckor men aldrig så här. Har kännt mig riktigt handikappad idag.. Tur att jag varit ledig idag.. 

Har även blödit hela dagen idag började i morse, som mens fast mindre. sen har det avtagit och kommer bara jätte jätte lite nu. vet inte vad jag ska göra, blödde inget när jag väntade min dotter så det är helt nytt för mig.. Sov så länge idag att telefontiden till mvc var slut när jag gick upp så kunde inte ringa dit heller.. usch vad jag är nojig nu
  • LinnV
    Momalicious skrev 2010-04-29 23:57:33 följande:
    Jag har förresten två frågor till er som har barn sedan innan; 1. Gillade du och mannen i ditt liv samma namn eller var det väldigt olika?  2. Har ni haft/har navelpiercingar och i så fall, när tog ni ut dom, hur länge hade ni haft dom innan och kunde ni använda smycken efter förlossningen igen?  Har hört att man inte ska ha i smycket eftersom man kan få fula ärr, vilket är rätt logiskt eftersom man borde få en utåtnavel
    Jag och pappan till min dotter kunde inte alls komma överrens om ett namn. tillslut gav jag upp och han fick bestämma förnamn, jag valde mellannamn och vi tog bådas efternamn.. Den här gången kommer jag få bestämma nästan själv iaf och det känns bra
    piercing har jag ingen aning om..
  • LinnV

Har räknat lite nu och jag skulle haft mens typ nu egentligen så troligtvis därför som jag blöder lite nu.. 

Har varit ute och köpt lite nya kläder så jag kan dölja magen ett par - tre veckor till. hehe. Sjukt att magen redan svällt så mycket att man ser gravid ut, det gjorde jag inte med min dotter.. då syndes det knappt förrän i vecka 15-16.
  • LinnV
    Jerseygirl skrev 2010-04-30 08:11:02 följande:
    Jag och mannen hade var sitt namn vi gillade, visste att det var en pojke så det gjorde det lite lättare, sen från ingenstans dök ett tredje namn upp som vi både föll för och som kändes helt rätt. Lustigt. Får vi en flicka har vi båda samma favoritnamn i alla fall, en pojke till kommer bli svårare. Ni med flera barn, tänker ni på att namnen ska "passa ihop"?
    Jag tycker namnen ska låter bra ihop, eller hur man ska säga. Min sambo vill inte ens prata namn om den i magen än, han tycker det är förtidigt, allt kan fortfarande hända.
  • LinnV

Jag kom nyss hem från jobbet, har kastat i mig lite mat. Men är så svullen att jag knappt kan äta. Illamåendet är hemskt.. Ska upp halv 7 i morron och iväg och jobba delad tur, känns inte në roligt alls..

Snacka om hormoner, jag börja grina för min sambo är ute med några kompisar och grillar och dricker öl och jag jobbar så kan inte vara med {#lang_emotions_tongue_out} jag har inget emot det egentligen och har vetat om det en vecka men fick väl lov att tycka lite synd om mig själv {#lang_emotions_laughing}
    Minifer: Grattis, hoppas ni har haft det mysigt!
  • LinnV

Värst vad alla får göra VUL då.. jag fick inte göra något med dottern och inte nu heller så för snällt vänta till rutin UL

Jag är sååå less på att må såhär, jag orkar snart inte mer.. Känner mig bara arg och tjurig hela tiden, mår illa och är trött.. Har inte lust att göra något alls.. Tycker synd om dottern när jag är såhär..
  • LinnV

Jag har såna blodsockerfall eller liknande. Någon som oxå har det? Jag har aldrig varit med om något liknande, om jag inte äter ca varannan timme blir jag helt yr, blir kallsvettig och är som i en annan värld. Riktigt läskigt. Äter jag godis eller något sött så blir jag snabbt lika dålig igen.

Annars har mina symptom äntligen lugnat ner sig lite. Mår inte lika illa och det spänner mycket mindre i brösten. gick in i vecka 10 idag..
  • LinnV
    ensammamma skrev 2010-05-04 11:37:23 följande:
    Jag tycker du ringer din bm å bokar en tid.. Du kan ha fått diabetes så de måste du kolla upp...
    Ja det är de jag är rädd för. Får panik bara av att tänka på att ta en spruta. vet att alla som har diabetes inte behöver ta sprutor men iaf.. 
    Jag är mer rädd för alla prover och sånt man måste ta under graviditeten än för att få missfall.
    Får ringa bm på torsdag när jag är ledig..
  • LinnV
    alberta77 skrev 2010-05-04 13:46:20 följande:
    Kan intyga att när sockret sjunker blir man skakig, får huvudvärk, yr, illamående och sedan väldigt frånvarande.  Mycket obehagligt. När jag är gravid brukar jag däremot klara mig bättre än ogravid. Läkarna har inte velat kolla upp vad som felar... Jag har bla mätt upp 3.9 efter att jag ätit en massa kakor för att jag varit så skakig. Har ingen aning om hur mycket lägre sockret låg innan. Jag skulle nämligen inte kunna mäta när sockret blir så lågt, hjärnan hänger inte med. Jag har aldrig haft höga värden. När jag gjorde sockerbelastning så hade jag det högsta jag haft och då låg det på strax över 6. Förmodligen hänger det här ihop med att jag inte kan dricka kaffe. Jag blir skakig och får väldigt ont i huvudet av drycken. Har aldrig hört om andra som mår så av det.  Jag tycker det känns ok just nu. Lite illamående men inte farligt. Brösten har börjat att ömma lite mer. Fortfarande trött men har konstigt nog svårt att sova på mornarna. Det kan väl bero på minstingen på 1½ med. Hon vaknar vid 6 numera. 
    Det är så jag blir, inte huvudvärk vad jag tänkt på, yrseln är så jobbig att jag nog inte skulle reagera om jag fick huvudvärk.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)