Inlägg från: MalakiW |Visa alla inlägg
  • MalakiW

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-06-02 19:40:37 följande:
    Mala:
    Hur känner du dig i dag ?
    Berätta för oss så vi vet hur du har det.
    Blöder du fortfarande eller börjar det att avta lite nu ?
    Tänker på dig i massor.

Som Momalicious skrev så ÄR du en av oss och kommer att BLI en av oss föralltid.
    (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯)
    Hey 2 barnsmamma84 ;)
    Ptja.. mitt problem är att jag hela tiden blött för lite! Behöver knappt byta binda, det är t.o.m mindre än mens.. vet inte om detta är positivt eller negativt? Kanske är det så att de bruna flytningarna som jag haft så länge gör att det inte finns så mkt mer att blöda ut? Ska på blödningsmottagning på måndag och kolla om jag har fått ut det som ska ut.. Nu vet ytterligare två.. En berättade jag det för bara för att hon verkade ta illa upp för att jag inte berättade.. som att hon tänkte att jag inte gillar henne lika mkt som hon gillar mig.. Hon verkade nästan stött. Så jag gick fram till henne och viskade det i hennes öra..Lunchade med en nära vän/arbetskollega idag och vi pratade ut om det hemska. Kändes skönt. Hon hade visst varit med om ganska många MF vilket jag inte vetat alls. Hon är mamma idag och det kändes stärkande att få höra att det faktiskt kan gå bra.. för en del tar det bara extra låååååååååång tid.

Tänker på dig och er i massor också! All lycka till alla.

kramar!
  • MalakiW
    MajMamman08 skrev 2010-06-02 19:40:58 följande:
    Ne inget bättre Värst e nog på kvällarna tror jag. Tar inte citodon längre för så fort jag tar en så kräks jag. Det är tablettform. Efter en halvtimme som jag tagit tabletten så kräks jag. Verkligen mysko,e som om kroppen inte vill ha den, för om jag bara tar en vanlig panodil så kräks jag inte. Mår inte så jätte illa längre heller, och de konstiga e att jag har mått skit illa men ändå inte kräkts..hum ja! ett medicinskt under,haha!
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-02 18:53:46 följande:
    Stort grattis till ert nya hus och kontraktet
    nu jävlar blir det att renovera barnkammare oxå haha

Såklar våra små håller sig i magen min har iaf lovad mig gå över så få se om det stämmer vad h*n säger

NUPP jag kommer att tänka på dig 7 juni hehe då tänker du på mig hehe min dotter blir 5år då
    (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯)
    Ja de får jag göra dåe

Tack alla för gratulationerna
    Jobbigt med din huvudvärk vännen! Hur var det nu - kunde de göra en kontraströntgen på dig? kramar!
  • MalakiW
    NhjärtaD skrev 2010-06-02 22:34:22 följande:

jaha, på akuten blev jag inte klokare tyvärr...missade en pluggdag & soldag kan jag mer känna, för hon ringde upp min läkare & rådgjorde med honom & han skulle ringt mej i veckan ändå så....ja....

Men det viktigaste nu  var att behandla tarmen, bebis mår mer dåligt av att den blöder  än medecinen...

jag fick utökade doser, en till medecin....ingen titt på bebis...hon verkade vilja lägga in mej först, men min läkare tyckte det var onödigt...

nu ska jag hoppa i säng...jobb imorgon 7-16, första dagen på nästan 2 veckor!

Kul med huuuuus Är med så sugen!! Hoppas de kommer fram med nått med ditt stackars huvud!!

Emelle; nej vad tråkigt...sånt kan man bli tokig på juh!!! Håller tummarna för er!!

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
    Blir så arg när jag hör att du inte får göra VUL! Hur svårt kan det vara! Ska banne mig köpa en egen j-vla apparat, lära mig hur den funkar, och sen ska jag undersöka oroliga kvinnor på löpande band! Ett litet VUL som tar typ 20 minuter - hur svårt kan det vara!

Hoppas nu läkaren är bra när han ringer! Godnatt och kram!
  • MalakiW
    Stoce skrev 2010-06-03 08:06:08 följande:
    Jag håller med dig Malaki. Det skapar så mycket oro, obefogad eller ej... men det är alltid skönt att få klarhet.

Här hade vi *hrmm* sex igår, och jag började blöda efteråt. Idag kommer det brunt, men jag antar att det är för att det är rätt irriterat där då jag torkat rätt mycket och kollat om det kommer mer brunt då vi fick vara på VUL också. Har inte alls ont i magen, men är lite öm inne i slidan... så jag tror och hoppas att det är det...
    ja oro helt i onödan! Och är det dåligt vill man ju veta det för att inte vaggas in i att allt är bra! Jag känner att jag bedragit och lurat mig själv i en månad. I en månad har jag varit skengravid och nu trodde jag att det var lugnt.

Du ska se att allt är bra! Det var sexet som gjorde att du började blöda lite och inget annat.
    kramar!
  • MalakiW
    MajMamman08 skrev 2010-06-03 08:54:39 följande:
    Det hette magnetröngen,skrev fel innan:O,Men de e inte så bra för bebisen heller! Så vet i katten hur man ska göra,fick medicin o om den inte hjälpte till på fredag så skulle de ev bli de. och den har ju typiskt nog inte hjälpt heller! usch ja,vill ju inte riskera el skada bebis

Hur går de för dig då vännen med allt?? Hur mår du?? Får du prata med någon kurator osv om du vill?? Kramar i massor!
    Jerseygirl skrev 2010-06-02 20:11:36 följande:
    Ett litet tips nu när försommarvärmen verkar stanna ett litet tag:
    En drink som passar både med och utan vodka, otoligt sommarfräsch!!! Dessutom är ju ingefära bra mot illamående...

Per person:

4-6 cl Hallands Fläder eller 2 cl Konc flädersaft (+ vodka)
    2 1/2 dl ginger ale
    1/2 lime
    1 cm ingefära
    massa gurka,
    Persiljekvistar till dekoration

Ingefäran döljer både spritsmaken alt avsaknaden av sprit. Serverades förra midsommar hos oss och det var väldigt svårt att reda ut vilken som var spetsad eller inte så håll reda på kannorna! Skål

Lät gott en varm sommardag Tack för tipset!tycker så synd om dig!!  Sååååå fruktansvärt dåligt och inte kunna titta på bebisen!!! Jäkla sjukvård
    Ah - ok. Men det måste finnas ngt annat de kan göra? Får hoppas att det slutar senast i morgon! Mjo.. från och till.. oroar mig för att jag ev måste skrapas eftersom jag blöder för lite.. ska på kontroll på måndag.. På tisdag ska jag träffa en vän som precis fått barn.. bävar inför detta - hur ska det gå och kommer jag att klara det? Kramar i mängder!
  • MalakiW
    NhjärtaD skrev 2010-06-03 21:02:38 följande:
    ja, behöver juh inte ens vara VUL nu utan räcker med UL.

Naw du är så omtänksam

Läkaren kommer inte ringa utan de pratade med varandra igår....så nu är det väl bara att hoppas!!
    kraaamar
    Stoce skrev 2010-06-03 08:06:08 följande:
    Jag håller med dig Malaki. Det skapar så mycket oro, obefogad eller ej... men det är alltid skönt att få klarhet.

Här hade vi *hrmm* sex igår, och jag började blöda efteråt. Idag kommer det brunt, men jag antar att det är för att det är rätt irriterat där då jag torkat rätt mycket och kollat om det kommer mer brunt då vi fick vara på VUL också. Har inte alls ont i magen, men är lite öm inne i slidan... så jag tror och hoppas att det är det...
    Så är det säkert....slemhinnorna kan bli så sköra så...Ja jag är inte riktigt nöjd med detta...ska beklaga mej hos BM om en vecka & se vad hon säger...
    Karttikeya skrev 2010-06-03 16:19:30 följande:
    Hej på er! Sitter hemma hos mina föräldrar eftersom vi inte fått internet ännu.. Och vi lär inte få det förrän i slutet på nästa vecka/början på nästnästa.. Hurra!

Men det är bara att hålla ut, men man känner sig faktiskt lite utanför utan internet, haha. Men vi har i och för sig rätt mycket att göra ändå. Packa upp allt och så vidare.. Idag ska vi slänga massor av skräp från den gamla lägenheten. Har dragit på mig en förkylning också, så hälsan är väl inte på topp. Men utöver det så har mitt illamående försvunnit och jag känner ärligt talat inte så mycket av att jag är gravid. Men det kanske är normalt det också. Är känsligare vid sex och mina bröstvårtor ska vi inte tala om.. Karln får INTE "gosa" med dem som han gjort förr Flört 

Tror att jag går in i vecka 12 på lördag, samtidigt som jag skriver en megastor tenta.. Glad
    På måndag ska jag ta prover för att se hur TSH förhåller sig och på tisdag fyller jag år, hurra! Tungan ute

Vi hörs sötnosar!
    Heeeej

Skönt att må bättre!!!

HAhaha karln får inte gosa med mej alls som förr, bara på mina villkor & hur jag känner haha knäpp & elak har jag tydligen blivit... ja jag kissar med sjukt ofta...jag får inte gå på toa på natten heller så det kan bli lite lätt panik...
    Emelle skrev 2010-06-03 16:29:46 följande:
    Nu är det så många som vet och s många som frågar över allt så idag bestämde vi att "outa" graviditeten på facebook på våra sidor.
    Är ju i vecka 12 nu så va fan. Det syns ju skapligt rejält nu så ser man mig fatar man ju.
    Ska berätta för chefen om 2 veckor efter NUPP. Sen vet heeela världen om det

Nån annan som känner av fogarna rikigt än?
    Jag har ganska ont efter en hel dag på jobbet...ajajaj!!
    Kul va att berätta, någon som misstänkt?Mår kanon förutom mina tarmar, men jag börjar vänja mej & lugna mej...börja känna mej glad åt detta & se fram emot att bli större
    skönt för dej

Ja, gränsen mellan "små fet" & "gravid mage" är inte kul....antingen vill man se gravid ut ele inte alls
    eheh *rodnar* - du är också omtänksam! Men vad händer nu - ringer de efter att de pratat? Hoppas nu att du får ordentlig hjälp! Kramar!
  • MalakiW
    MajMamman08 skrev 2010-06-03 20:53:50 följande:

Aha ok! så ni ska inte göra 3D? Trodde jag
    När jag väntade min son frågade bm om vi ville veta kön på RUL,men vi tackade nej.
    Denna gången vill vi veta kön,men kommer säkert inte få de bara för att ,hehe!!
    vilket datum skulle du göra NUPP??

Ja e grymt nervös inför de....min pappa kommer i helgen,vill så gärna tala om för honom att vi väntar syskon,MEN tänk på måndag om inte bebis lever! Gud så hemskt!!!

TÄnk inte så Majmamma! Så klart lever er bebis! Den kommer bara ligga där och sprattla och vinka till er. Som jag sagt innan: Jag var den sista i denna tråd som fick MA/MF. Rent statistiskt finns det inte plats för fler så det så! kramar och all lycka!
  • MalakiW
    NhjärtaD skrev 2010-06-03 21:04:39 följande:
    jodå, lugn gumman...!

Fast jag är rädd att inte få höra några hjärtljud på torsdag, men jag börjar slappna av mer & mer trots mina tarmar...
    Din lill* mår också bra! Så det så (bestämmer och pekar med ena handen)!
    kramar!
  • MalakiW
    NhjärtaD skrev 2010-06-04 10:09:34 följande:
    hon skickade hem mej efter hon pratat med min läkare som ordinerade ytterligare en medicin & ökade & förlängde de nuvarande.
    & ja idag är det lite bättre faktiskt, peppar peppar

Hahaha okej du bestämmer, lika bra att lyda & lyssna
    Magen växer juh så jag litar nog på dej
    Momalicious skrev 2010-06-03 23:33:00 följande:
    Känner igen det där. Är sugen men kan inte komma på vad och inget passar. Igår försökte jag med mängder av saker tills jag tillslut hittade körsbärstomater och GUUUUD så gott det var! Åt en hel burk

Imorgon har jag en hemmafru-dag. Ska tvätta, städa, slipa och olja utemöblerna och slutligen krascha nånstans haha.
    Igår fick jag snusa på en fyra veckors liten flicka. Jag höll på att DÖ. Hennes stackars mamma fick henne knappt för matning Vilken liten gos. Och när hon tog hela sin hand runt mitt finger.. Att jag inte dog. Om jag inte var sugen innan blev jag det definitivt nu. Dock tycker jag alltid bebisar ser så overkligt små ut. Hon såg totalt nyfödd ut i storleken och hon har växt 4,5 cm. Tror hon var ca 49 cm när hon föddes. Galet!

Läggdags i vårt hus nu. Eller vår lägenhet snarare God natt kära mammor! 
    hahaha ja det är kanske så man får göra, prova sej fram
    Tänkte om nån hade ett tips ele ville ge tips på små enkla mumsiga saker

Oj så kul :p

Jag pluggar lite nu sen ska jag till skolan...känns sådär kul i detta väder en fredag!!!Jag är på 13+4 idag blir bestämt den 6/7 när det är bf.

gött & vara ledig ska du hitta på?
    skönt att det är bättre idag! precis - det är bara att lyda! kram!
  • MalakiW
    ÄlskarNova skrev 2010-06-04 16:49:28 följande:
    Tjoho!! Solig
    Är såå glad idag! Igår var jag och sambon på UL och gjorde en tidig datering. 
    Pyret i magen mådde såå bra så och gjorde volter för oss,sparkade med sina små fötter och hickade! Man såg så tydligt att det var en liten människa nu med hjärnhalvor, magsäck, de små armarna och benen. Åhh! Hjärta  Har ett fastställt BF nu till den 7/12 så blev alltså framflyttad 2dgr, men det gör ju inget! Nästa UL blir den 15juli då det är dags för organscreeningen. Då är jag i v.20+ och därför passade det bra att göra dateringen nu då det annars hade diffat för mkt så sent i grav. som BM sa. 
    Efteråt gick vi och köpte ett litet bebisset med body+byxa+tossor och gick in på babyaffären och kollade in alla bebissaker som vagn och sånt. Spana kan man ju alltid göra..

Igår kväll var jag på avskedsfest för en som går i pension på jobbet och jag passade då på att säga till vår föreståndare att jag var gravid så han skulle veta om det. Idag satt vi på jobbet och pratade och han gratulerade ännu en gång och började sen prata om min framtid. Är bara vikarie där och har varit läänge. Men nu sa han att han gärna skulle ge mig en fast tjänst inom detta halvår fram tills jag går på mammaledighet så jag har ngt fast att komma tillbaka till! Wow alltså! Har aldrig hört ngn som blir lovad en fast tjänst när hon precis berättat att hon är gravid!  Så det har varit 2 MKT bra dagar det här!

Hoppas ni andra njuter av solen och har det gott!! KRAMkalas 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Pyret 7/12-10*.¸¸.·*¨`·
    Vilken härligt fantastiskt underbar dag ni haft! All lycka till er och stora kramar!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)