• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MalakiW
    AnnaCL skrev 2010-05-11 20:41:35 följande:
    Hej och välkommen till er nya. Jag är nu i v 8+5, känns som om v 13 är långt borta. Inskrivning nästan onsdag. Jag lever på jordgubbar, juice och blåbärssoppa. Och piggelin.Längtar till sug efter mat kommer tillbaka.Kram på er.
    TheUnknown skrev 2010-05-11 20:44:31 följande:
    ILLAMÅENDE! Jag har gått och mått småilla hela dagen idag, så jäkla jobbigt! Precis som när jag väntade min första! Sen är jag väldigt yr också. Jag har alltid haft lågt blodtryck, men nu tror jag det är förjävligt.. Kan inte stå upp många minuter i streck och igår när jag var på promenad trodde jag inte jag skulle komma hem alls, var alldeles vimmelkantig och spyfärdig, min sambo blev tokig på mig för jag ger mig ut och går när jag mår så :(Men jag vill verkligen inte gå upp lika mkt i vikt som sist, så jag gör vad som krävs för att hålla mig igång.. därför tänker jag gömma chokladpuddingen innan sambon kommer hem... heheHar fått tid för inskrivning, blir inget hälsosamtal först för mig, det skulle varit denna veckan och då gick det inte, så det blir en inskrivning runt v 9-10 istället. Var/ska era män vara med på inskrivningen?
    Jag har fått gå på hälsosamtal men inskrivningen är inte förrän v15! Känns som att alla andra får sin tidigare. Har jag en slö BM eller :D? Är också ruggigt yr, varje gång jag ska resa mig från en ställning till en annan tappar jag balansen och det snurrar till. Än så länge har jag hållt mig från att svimma men det är väl en tidsfråga..
  • Mjukamilla
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-11 21:00:30 följande:
    Är det bara jag som e redan rädd när allt kommer att starta och vi väntar på att åka in på förlossningen och krysta ut en melon från en litet hål ?? Jag är livrädd redan och vägrar föda vaginalt och vägrar ta snitt jag är så JÄVLA rädd redan   livrädd för smärta och få ont och jobbigt och bara veta att jag ger upp och bara vill dö och inte klara av detta Shit har jag redan fått ongest av detta varför blev jag gravid shit vad ska jag ta mig till ??? Hoppas det går över snart..
    för att lugna dig lite....förlossningen är nåt av det fräckaste jag har varit med om!
    herregud sikken upplevelse och det är inte lika smärtsamt som man tror. klart det gör ont... men våra kroppar är ju liksom skapta för detta.
    läs mycket om andningsövningar... avslappning och kankse lite yoga så du lär dig att slappna av och andas.... det är det som gör susen.
    jag kunde, på grund av min vikt inte få någon epidural (tror jag det heter *S*) men jag klarade mig med en härlig fylla av lustgasen och ren vilja.
  • Minifer
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-11 21:00:30 följande:
    Är det bara jag som e redan rädd när allt kommer att starta och vi väntar på att åka in på förlossningen och krysta ut en melon från en litet hål ?? Jag är livrädd redan och vägrar föda vaginalt och vägrar ta snitt jag är så JÄVLA rädd redan   livrädd för smärta och få ont och jobbigt och bara veta att jag ger upp och bara vill dö och inte klara av detta Shit har jag redan fått ongest av detta varför blev jag gravid shit vad ska jag ta mig till ??? Hoppas det går över snart..
    Trots att jag gjort det en gång är jag inte ett dugg rädd =) Var inte det innan förra gången heller. Det är liksom inte lönt att bekymra sig, man kommer ju dit ändå och den dagen den sorgen. Jag är mest rädd att det skall gå megafort och att jag ska spricka massor. Ju snabbare förlossning desto ondare gör den ju (eftersom krommen inte hinner vänjas liksom) och förra och första bebben kom ut 3½ timme efter första värken. Jag får campa utanför BB. De säger att de kanske sätter igång mig för att inte riskera det (pga att de vill ha koll på mig pga diabetesen, inte så bra att föda i hallen med det) och igångsättning gör mig nervös. Vill inte bli igångsatt utan vill att det skall vara så naturligt som möjligt för att slippa bieffekter. Förra gången födde jag med enbart syrgas, och jag överlevde ju, så då måste jag kunna göra det en gång till :D Krysta tycker jag är det som gör minst ont, var helt underbart när krystvärkarna kom så det onda förvann!
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-05-11 20:58:24 följande:
    vad är norrländsk pölsa? Jag tänker bara på stångryttare (isterband) för det är det farmor i Boden brukar gra med potatis och rödbetor =) *fniss*!! Du ska vi ta en lunch nästa vecka fressten? Har fullt upp med dop denna veckan, men ksulle vara kul att ses snart igen =)
    Hehhe - absolut! jag kan typ måndag, onsdag och torsdag
  • Mopplis

Måste bara klargöra tt jag INTE äter margarin utan det ser ut så eftersom min mage blivit så stor = jag blivit fet och fet kan man bli utav att äta margarin dagarna i ända, där bröt jag ner mitt skämt i små väldigt tråkiga beståndsdelar. Något riktigt sug har jag inte än-

• 3 barns mamma84
    Mjukamilla skrev 2010-05-11 21:05:27 följande:
    för att lugna dig lite....förlossningen är nåt av det fräckaste jag har varit med om!herregud sikken upplevelse och det är inte lika smärtsamt som man tror. klart det gör ont... men våra kroppar är ju liksom skapta för detta.läs mycket om andningsövningar... avslappning och kankse lite yoga så du lär dig att slappna av och andas.... det är det som gör susen.jag kunde, på grund av min vikt inte få någon epidural (tror jag det heter *S*) men jag klarade mig med en härlig fylla av lustgasen och ren vilja.
    Det är inte det ajg är rädd för när det gäller vaginal föddsel utan när jag födde min dotter så tog mina värkar slut och jag blev igångsatt då hennes hjärta gick ner och den igånsattningen OJOJOJ ja den var hämsk det gick så fort att jag inte längre klarade av smärta som kom sen alla värkar men jag var lugn och stilla och jätte tyst hela förlossningen är impad av mig själv faktist..
    MEN när det blev akut och hjärtat gick ner så gick jag välja mellan 2 saker akutsnitt eller sugklockan och jag valde sugklockan såklart..
    7 personer inne på förlossningen och det blev tuft jag blev klippt och jag sprak vaginalt och analt och hesse axel gick urled och jag trodde jag skulle forlora henne och svimmade under förlossningsarbetet oxå var borta i ca 2-4 min utan att jag fick någon koll på mig själv så det e det jag är piss rädd för igen ska hända Jobbig förlossning..

Sonen ja planeradsnitt pågrund av stort barn och förlorade 3 liter blod och på natten höl jag på att dö då låg mitt liv i deras händer
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • Minifer
    MalakiW skrev 2010-05-11 21:06:14 följande:
    Hehhe - absolut! jag kan typ måndag, onsdag och torsdag
    vad bra, onsdag eller torsdag passar bäst för mig för på måndag är pappa på besök från norrland =)
    Mopplis skrev 2010-05-11 21:11:36 följande:
    Måste bara klargöra tt jag INTE äter margarin utan det ser ut så eftersom min mage blivit så stor = jag blivit fet och fet kan man bli utav att äta margarin dagarna i ända, där bröt jag ner mitt skämt i små väldigt tråkiga beståndsdelar. Något riktigt sug har jag inte än-
    fast det blev ganska kul ändå
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-11 21:12:13 följande:
    Det är inte det ajg är rädd för när det gäller vaginal föddsel utan när jag födde min dotter så tog mina värkar slut och jag blev igångsatt då hennes hjärta gick ner och den igånsattningen OJOJOJ ja den var hämsk det gick så fort att jag inte längre klarade av smärta som kom sen alla värkar men jag var lugn och stilla och jätte tyst hela förlossningen är impad av mig själv faktist.. MEN när det blev akut och hjärtat gick ner så gick jag välja mellan 2 saker akutsnitt eller sugklockan och jag valde sugklockan såklart.. 7 personer inne på förlossningen och det blev tuft jag blev klippt och jag sprak vaginalt och analt och hesse axel gick urled och jag trodde jag skulle forlora henne och svimmade under förlossningsarbetet oxå var borta i ca 2-4 min utan att jag fick någon koll på mig själv så det e det jag är piss rädd för igen ska hända Jobbig förlossning.. Sonen ja planeradsnitt pågrund av stort barn och förlorade 3 liter blod och på natten höl jag på att dö då låg mitt liv i deras händer
    men usch vilken otur du haft!! Men om du ser det såhär: nu har du varit genom mardrömsförlossning så då kan det bara bli bättre! Blixten slår sällan ner två gånger på samma ställe =) Har du funderat på aurorasamtal?
  • Mjukamilla

hu... det var tuffa puckar... men ändå är det värt det på något vis :)
    men om man som du har haft två jobbiga förlossningar, då borde du väl kunna få ett planerat snitt så du slipper gå igenom det en gång till?

• MalakiW
    Minifer skrev 2010-05-11 21:16:24 följande:
    vad bra, onsdag eller torsdag passar bäst för mig för på måndag är pappa på besök från norrland =) fast det blev ganska kul ändå men usch vilken otur du haft!! Men om du ser det såhär: nu har du varit genom mardrömsförlossning så då kan det bara bli bättre! Blixten slår sällan ner två gånger på samma ställe =) Har du funderat på aurorasamtal?
    Vad bra - ska vi slå till med onsdag (19 maj)...
  • MalakiW
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-11 21:12:13 följande:
    Det är inte det ajg är rädd för när det gäller vaginal föddsel utan när jag födde min dotter så tog mina värkar slut och jag blev igångsatt då hennes hjärta gick ner och den igånsattningen OJOJOJ ja den var hämsk det gick så fort att jag inte längre klarade av smärta som kom sen alla värkar men jag var lugn och stilla och jätte tyst hela förlossningen är impad av mig själv faktist..MEN när det blev akut och hjärtat gick ner så gick jag välja mellan 2 saker akutsnitt eller sugklockan och jag valde sugklockan såklart..7 personer inne på förlossningen och det blev tuft jag blev klippt och jag sprak vaginalt och analt och hesse axel gick urled och jag trodde jag skulle forlora henne och svimmade under förlossningsarbetet oxå var borta i ca 2-4 min utan att jag fick någon koll på mig själv så det e det jag är piss rädd för igen ska hända Jobbig förlossning..Sonen ja planeradsnitt pågrund av stort barn och förlorade 3 liter blod och på natten höl jag på att dö då låg mitt liv i deras händer
    Förstår din oro med så hemska förlossningar bakom dig!! För mig är det allra första gången så jag har inga referensramar överhuvudtaget. Men du borde kunna få bli snittad och få auorasamtal om du är intresserad! BM borde kunna ge dig extra stöd med tanke på vad du varit med om! Kramar i mängder!! {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_heart}
Svar på tråden December Bebis 2010 :)