• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Momalicious
    Minifer skrev 2010-05-11 23:26:20 följande:
    okidok, preliminärbokar det! (måste dubbelkolla bara så jag inte har något hyss för mig men det tror jag inte!) Vad skönt att det avtagit! Har du bett att få Legirgan comp eller hur var det? Det var någon som bodde i Norge där det avråddes men minns inte vem det var (sorry). Jag käkar det som jordnötter Slipper allt illamående nu
    Nej jag bor inte i norge det minsta :D Jag äter Postafen och det hjälper lite grand. Kommer det tillbaka går jag till farbror doktorn och kräver typ lergigan comp!
    Känner mig måttligt pigg idag. Drömt konstiga drömmar de få timmarna jag fick. Hela tiden var jag jättearg och bitsk mot folk i typ mataffärer som stod i vägen för mig och så, och skrek "jävla kommunist" efter alla tanter (varför? ) som köpte vitt bröd och gud vet vad.. Fick i alla fall 3 härliga timmar med galna drömmar.
    Förhoppningsvis kortas min skoldag ner och då slutar jag 11.50 istället för 18.30. Och det hade ju inte varit fel! 
    Lycka till idag Mjukmilla! Tänker på dig runt nio tiden då{#lang_emotions_flower}
  • Mjukamilla

Momalicious... hahahaha.. du är ju för rolig!! Hoppas du pratade hört så sambon/mannen fick sig ett gott skratt när du låg och skällde på de stackars tanterna

tack för att du tänker på mig..snart dags att lämna på dagis och åka in och möta upp pappan

• ÄlskarMina
    Mjukamilla skrev 2010-05-12 07:32:36 följande:
    Momalicious... hahahaha.. du är ju för rolig!! Hoppas du pratade hört så sambon/mannen fick sig ett gott skratt när du låg och skällde på de stackars tanterna tack för att du tänker på mig..snart dags att lämna på dagis och åka in och möta upp pappan
    Lycka till idag!  
    En annan ska gå till BM också strax för att prova ut stödstrumpor-sexy! Ska bli skönt att ha sen när det blir varmt.. Det är det faktiskt-det blir inte så svullet om benen men samtidigt blir det ju såklart varmare. Men måste ha de pga tidigare proppar så det är bara att gilla läget. 
    (10+2 idag)
    ·¨`*·.¸¸.*Nova juni-04, Pyret dec-10*.¸¸.·*¨`·
  • Licebe
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-11 21:00:30 följande:
    Är det bara jag som e redan rädd när allt kommer att starta och vi väntar på att åka in på förlossningen och krysta ut en melon från en litet hål ??Jag är livrädd redan och vägrar föda vaginalt och vägrar ta snitt jag är så JÄVLA rädd redan   livrädd för smärta och få ont och jobbigt och bara veta att jag ger upp och bara vill dö och inte klara av detta Shit har jag redan fått ongest av detta varför blev jag gravid shit vad ska jag ta mig till ???Hoppas det går över snart..
    Jag är också lite orolig.
    För några månader sen så stod det i tidningen om en tjej som födde för första gången, som började blöda så dom sövde henne.
    Blev något fel så hon fick för lite syre till hjärnan så nu är hon som i koma.

Min kompis som fick sitt andra barn nyss va rädd, just för att hon vårdat den tjejen.
    Så händer precis samma sak.
    Hennes moderkaka sitter fast rätt hårt, och barnmorskan börjar slita.
    Min kompis skriker att det går sönder, hon får inte slita så.
    Så tar barnmorskan i och sliter ut den, så min kompis börjar störtblöda.

Hon har sagt till tidigare att hon absolut inte vill sövas, för att dom tror att tjejen som ligger i koma inte tålde narkosen.
    Men dom är tvungen att söva henne.
    Som tur är så vaknade hon igen.
    Men fan!!

Tänker ta reda på vilken barnmorskan är, sen vägra att ha henne på förlossningen.
    Tänk då att få en hårdhänt barnmorska som fullständigt skiter i vad man säger.
  • Licebe

Det jag menade men att precis samma sak hände.
    Var att den andra tjejens moderkaka också satt fast och barnmorskan tog i för hårt.
    Tycker att det  är lite märkligt att det händer samma sak två gånger på väldigt kort tid.

Vad jag vet så får man bara trycka på magen och dra litegrann för att få loss den.
    Inte enbart ta i och dra?

• Karttikeya

Nej förlossningen har jag inte ens tänkt på ännu. Det är så mycket som ska hända på vägen som känns mer aktuellt att tänka på. Första ultraljudet, när magen börjar synas, allas reaktioner osv osv. Foglossning? Ryggsmärtor? {#lang_emotions_tongue_out} Har föräldrar med dåliga ryggar så det är väl bara att vänta och se att det drabbar mig också {#lang_emotions_wink} Sen vore det trevligt om illamåendet försvann så man slapp äta piggelin till frukost och sen inte kunna äta förrän middagstid. Men jag har det inte värst, men bara lite illamående gör en lätt invalid.

• Emelle

Godmorgon!!!

GUD vad ni har skrivit!! Härliga tråden
    Majmamma- Fiiin bebis! Så skönt att vätskan var borta, nu kan du bara njuuuta!!

Tycker att de flesta kommit så långt!! Jag har alltid haft sena BF datum typ efter den 20:e så jag hamnar alltid sist i sånna här trådar
    Längtar tills man är förbi de första 12 veckorna, sen brukar tiden gå så fort tycker jag!!
    Ser att det är fler som mår illa. Jag hade ju en bra dag igår då jag tog postafen på morgonen. Ska göra dte idag med, men min mage alltså...Fyyyy!
    Mina tarmar kan knappt arbeta över huvudtaget. På kvällarna har jag såååå ont!!
    Kan det hålla i sig hela graviditeten el brukar det med släppa efter ett tag? HAr inte haft så under tidigare gravidieter...

Nu är det väl dags att skaffa en magbildstråd va??
    Så många som gått över vecka 10 nu!! Så vi kan jämföra lite och minnas hur vi såg ut sen när vi är i sluttampen
    Majmamman- Du kan väl göra en ny tråd och länka till i TS....??

Mjukamilla skrev 2010-05-12 06:09:48 följande:
    åt också lergigan comp förra grav. och älskade det. mådde illa konstant heeela dagarna, förutom när jag sov. kräktes sällan men det kändes som om jag skulle göra det hela tiden. huuu... denna gången har jag inte mått illa alls, förutom att jag är petig med maten. det har ju gjort att jag har tvivlat på att jag egentligen är gravid *S* men idag får jag veta  om tre timmar för att vara exakt!!! HURRA
    Välkommen och lycka till idag!!
  • Karttikeya

Finns väl en magbildstråd redan? Jag ser fortfarande bara lönnfet ut och kommer nog så göra länge till {#lang_emotions_laughing}

• mama kattis

Hej hopp!
    Här är en blivande decembermamma till (om allt går som det ska, förstås)! 26 december är det tydligen dags, är i v.8. För några dagar sedan började jag bli så vansinnigt trött, men illamåendet har jag sluppit ifrån hittills, peppar peppar! :)

Däremot har jag ont i magen, som kramp, speciellt sent på kvällar, nätter och tidig morgon. Är det det som menas med förstoppning?? Är första barnet för mig...

Ha det gott allihop!

• Karttikeya

Behöver inte vara förstoppning, men dina tarmar arbetar långsammare så det kan ju leda till det. {#lang_emotions_tongue_out}

Svar på tråden December Bebis 2010 :)