• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Trollungarnasmamma
    we wish for a baby skrev 2010-05-12 16:10:34 följande:
    Haha ja vilken grej om man skulle föda dom påklädda, jag har oxå konstiga drömmar, & precis som du majorima så handlar de om otrohet.Vilket jag heller aldrig skulle kunna vara, jag har de så bra med min man att jag är avundsjuk på mig själv hahaMin mamma rycktes plötsligt bort från oss för en vecka sedan, så min senaste vecka vill jag inte uppleva igen någonsin.Fruktansvärt att behöva forlora sin mamma när man precis fått beskedet om att man är gravid, men jag hade berättat för henne att vi lyckats nu 6 äntligen ska bli föräldrar. Eftersom vi har lyckats via IVF så har jag & min man valt att låta våra familjer få vara med oss under hela behandlingen! Hon dog förra tisdagen kl 11.05 & 15:45 samma dag hade vi tid för vårt första vul för att få se de lilla livet & se hjärtat ticka!De som skulle vara en av lyckligaste dagarna i mitt liv... blev istället så sorgsen & tragisk.Jag bet ihop & åkte på vul:et, men vår lille var lurig och låg så till att vi inte kunde se de vi ville, så den 17/5 har vi vår andra tid & jag hoppas så att vi får se mer då, jag behöver den bekräftelsen nu kännner jag, sen den 20:e samma vecka begravs min mamma. Jag bor 50 mil från min födelse ort & från min resterande familj så jag åker nog redan den 19:e eller 18:eMin mamma led av sjukdomen parkinson plus & en elak stroke som även ställde till de för henne, så pga av mina anlag för blod proppar behöver jag även ta sprtutor varje dag själv hemma fram till förlossning, vilket känns lite deppigt.men de är ju för en god sak skull, så de är bara att bita i hop.Hade de inte varit för min underbara man som stöttar & hjälper mig så vet jag inte hur jag skulle orka!Jag är så oerhört lessen & förtvivlad men samtidigt så oherhört lycklig att vi 2 nu äntligen ska bli 3.De är svåra känslor att hantera, sen har man ju alla bonuskänslor som spökar pga av graviditeten.SHIT vad långt detta blev...sorry!Vill bara säga att jag är så glad att jag hittat er här, för ni är ett så underbart gäng mammor/blivande mammor. De är med ett leende på läpparna som man sitter & läser era inlägg....Ni sprider värme & glädje!TACK!
    Usch gumman vad jobbigt, allt på samma gång!
    Men som sagt hon vet att du är lycklig med din man & att ni ska få ett mirakel, nu kan hon sova gott.
    Det kommer gå så bra för er trots den dåliga starten. {#lang_emotions_flower}

Själv känner jag sorg, vet ej för vad, känns som det är nått ivägen för att jag ska vara glad.....
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • Licebe
    MajMamman08 skrev 2010-05-12 21:18:20 följande:
    Ni som har berättat för era föräldrar m,m!Hur berättade ni?? och hur långt gågna va ni dåe??E sjukt nervös när de e dax o berätta för jobbet,så de kommer få veta sist, rykten el att de verkligen,verkligen syns sen,haha!Inte för att de inte skulle gilla att jag var gravid,utan mer att man inte ska få jobba kvar där sen efter sommaren...gah!!! vem vill anställa en höggravid kvinna inom vården?? hehe!
    Vi köpte handdukar där det stod mormor, morfar, farmor och farfar på och slog in dom.
    Kul att se deras uttryck när dom förstod=)
    Och så har jag sån tur att ha både en gamelfarmor och gamelmormor, som är pigga och fräscha.
    Och gamelmomma står jag nära och jag vill att vårat barn ska heta som gamelmoffa om det blir en kille.
    Och hon blev så glad över att hon ska få ett barnsbarnsbarnsbarn=)
  • MajMamman08
    Licebe skrev 2010-05-12 21:36:40 följande:
    Vi köpte handdukar där det stod mormor, morfar, farmor och farfar på och slog in dom.Kul att se deras uttryck när dom förstod=)Och så har jag sån tur att ha både en gamelfarmor och gamelmormor, som är pigga och fräscha.Och gamelmomma står jag nära och jag vill att vårat barn ska heta som gamelmoffa om det blir en kille.Och hon blev så glad över att hon ska få ett barnsbarnsbarnsbarn=)
    åh vilken rolig ide E det ert första barn?? Vi väntar vårt 2:a, vet inte om päronen blir lika exalterade som första gången,hehe!!!
    Shit ja barnsbarnsbarnsbarn....gud så långt,va skoj
  • Trollungarnasmamma
    Hemskt o inte få behålla sitt pyre där inne....vet hur hemskt det e så e jätte ledsen för eran skull!!We wish for a baby:Att sin mamma går bort e ju oxå grymt! Fy...e ju alltid något speciellt att ens mamma ska få vara med under graviditeten och allt där till! Men hon kikar nog ner där uppifrån på er o håller koll på er Massor med styrkekramar måste kännas som om hela världen rasar,väldigt mycket blandade känslor!!Här e de väl rätt bra,fick så där ont i magen i morse,denna gången blev ja inte lika rädd som tur va! Och förstår verkligen att de e tarmarna nu! uppsvälld som en tok o gasig,ahahaha! Måste nog börja äta fibrer o annat skit,hehe!Ni som har berättat för era föräldrar m,m!Hur berättade ni?? och hur långt gågna va ni dåe??E sjukt nervös när de e dax o berätta för jobbet,så de kommer få veta sist, rykten el att de verkligen,verkligen syns sen,haha!Inte för att de inte skulle gilla att jag var gravid,utan mer att man inte ska få jobba kvar där sen efter sommaren...gah!!! vem vill anställa en höggravid kvinna inom vården?? hehe!
    För de närmsta berättade vi typ samma vecka.

De på jobbet vet inte om det ännu, ele jo vissa. Jobbar oxå inom vården & eftersom jag mått så dåligt innan var jag tvungen att berätta för endel jag jobbar med + att en patient hade bältros & då ska inte gravida jobba med dem.

Känner med samma med jobb som du...vem vill anställa mej?? {#lang_emotions_tongue_out}
    Ellans skrev 2010-05-12 20:12:29 följande:
    Jag verkar inte vara ensam med att ha konstiga drömmar. Drömmer också sånna saker som att vara otrogen eller bara en massa jätte knasigt som inte har någonting med de verkliga livet att göra! Jag skulle heller aldrig i hela mitt liv kunna tänka mig att vara med någon annan. Har hittat den perfekta och vi har det hur bra som helst!!Jag tror jag börjar på komma på knep för mitt illamående nu. ÄTA ÄTA ÄTA! Det första jag gör på morgonen är att äta, sen måste jag äta flera ggr i timmen. Vilket är jätte jobbigt när man jobbar i butik och många ggr är ensam och inte kan springa in och äta på något. Springer omkring med ett paket kex i väskan. Haha. Jag är så konstant super hungrig!!Någon mer? :)
    Hahaha jag e likadan, mitt illamående har släppt, men måste typ äta hela tiden ändå!
  • Trollungarnasmamma
    Licebe skrev 2010-05-12 21:36:40 följande:
    Vi köpte handdukar där det stod mormor, morfar, farmor och farfar på och slog in dom.Kul att se deras uttryck när dom förstod=)Och så har jag sån tur att ha både en gamelfarmor och gamelmormor, som är pigga och fräscha.Och gamelmomma står jag nära och jag vill att vårat barn ska heta som gamelmoffa om det blir en kille.Och hon blev så glad över att hon ska få ett barnsbarnsbarnsbarn=)
    Ja det är så häftigt med dessa generationer, själv har vi båda gammelfarmor kvar men den ena är lite fräschare än andra gammelmormor/morfar på sambons sida, de är oxå rätt pigga
  • Licebe
    MajMamman08 skrev 2010-05-12 21:40:23 följande:
    åh vilken rolig ide E det ert första barn?? Vi väntar vårt 2:a, vet inte om päronen blir lika exalterade som första gången,hehe!!!Shit ja barnsbarnsbarnsbarn....gud så långt,va skoj
    Japp, det är första=)
    Och så är jag först av syskon och kusiner, så det är väl lite speciellt för farmor mormor och alla=)
    Du kan ju köpa kläder där det står storasyster eller storebror på när ni ska hälsa på era föräldrar?
  • Trollungarnasmamma
    Licebe skrev 2010-05-12 22:08:08 följande:
    Japp, det är första=)Och så är jag först av syskon och kusiner, så det är väl lite speciellt för farmor mormor och alla=)Du kan ju köpa kläder där det står storasyster eller storebror på när ni ska hälsa på era föräldrar?
    ja då är det alltid speciellt
    Det är första på sambons sida, men på min är det gammalt
  • ÄlskarMina

wewishforababy: Beklagar! {#lang_emotions_flower} Såg att du också ska ta sprutor-här är en till som började förra veckan. I v.9+1. Tar en fragminspruta 5000ie varje morgon och ska börja med trombyl strax också. Skönt att det finns hjälp!  

·¨`*·.¸¸.*Nova juni-04, Pyret dec-10*.¸¸.·*¨`·
  • LinnV
    Ni som har berättat för era föräldrar m,m! Hur berättade ni?? och hur långt gågna va ni dåe?? E sjukt nervös när de e dax o berätta för jobbet,så de kommer få veta sist, rykten el att de verkligen,verkligen syns sen,haha! Inte för att de inte skulle gilla att jag var gravid,utan mer att man inte ska få jobba kvar där sen efter sommaren...gah!!! vem vill anställa en höggravid kvinna inom vården?? hehe!
    Jag skrev ett sms till mamma att hon skulle bli mormor igen, då fick jag till svar att hon redan förstått det då jag har slutat röka men ville inte säga något innan jag själv berättade. Jag var tvungen att berätta för jag ska sitta i samma bil som henne idag i ca 5 timmar och jag har ont i höft och rygg så vi måste stanna så jag får sträcka på mig ganska ofta. Hon blev glad iaf Ska berätta för min dotter och pappa idag oxå, pappa får ett sms då jag väldigt sällan pratar med honom på annat sätt. 
    Jag ska bo hos farmor i helgen och hon kommer garanterat se min mage så efter helgen vet nog hela släkten, jag kommer inte behöva säga själv {#lang_emotions_tongue_out}
    just ja, jag är i v 10+3 idag. Jobbet får veta när jag vet att allt ser bra ut.
  • Stoce

För oss tog det tid innan det tog sig, men då vi började försöka så beställde jag ett halsband till min mamma. Det var ett hjärta där hon som gjorde det "tryckte/präntade", ja vad det nu heter, in mamma på framsidan, och på baksidan hänger en bricka där det står "ska bli" och på hjärtat står det "mormor". Så hon fick läsa sig till "mamma - ska bli - mormor"
    Hon klurade ett bra tag, tills hon utbrast "näääää, är det sant" och sen blev det tårar i ögonen och en jättekram!

Så underbart att höra att ni andra också drömmer sjuka drömmar. Min stackars sambo blir bedragen väldigt ofta... jisses, så knasigt att man kan drömma så mycket! Är bara rädd för att man kanske pratar i sömnen

Svar på tråden December Bebis 2010 :)