• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Mjukamilla

jag får tyvärr kliva ur tråden... det fanns inget kvar i livmodern.
    som tur är slipper jag skrapning elle rnåt annat sånt då kroppen har skött sig ordentligt.
    tråkigt som fan, men jag var lite mentalt förberedd på det så jag är inte alldeles förkrossad.

vi försöker igen när mensen kommit tillbaka.... jag dyker nog upp i en annan tråd snart igen

• ÄlskarMina
    Mjukamilla skrev 2010-05-12 10:18:13 följande:
    jag får tyvärr kliva ur tråden... det fanns inget kvar i livmodern. som tur är slipper jag skrapning elle rnåt annat sånt då kroppen har skött sig ordentligt. tråkigt som fan, men jag var lite mentalt förberedd på det så jag är inte alldeles förkrossad. vi försöker igen när mensen kommit tillbaka.... jag dyker nog upp i en annan tråd snart igen
    Åhh vad tråkigt!! {#lang_emotions_heart} Kraaam till er
    ·¨`*·.¸¸.*Nova juni-04, Pyret dec-10*.¸¸.·*¨`·
  • Trollungarnasmamma
    Licebe skrev 2010-05-12 08:18:51 följande:
    Jag är också lite orolig.För några månader sen så stod det i tidningen om en tjej som födde för första gången, som började blöda så dom sövde henne. Blev något fel så hon fick för lite syre till hjärnan så nu är hon som i koma.Min kompis som fick sitt andra barn nyss va rädd, just för att hon vårdat den tjejen.Så händer precis samma sak.Hennes moderkaka sitter fast rätt hårt, och barnmorskan börjar slita.Min kompis skriker att det går sönder, hon får inte slita så.Så tar barnmorskan i och sliter ut den, så min kompis börjar störtblöda.Hon har sagt till tidigare att hon absolut inte vill sövas, för att dom tror att tjejen som ligger i koma inte tålde narkosen.Men dom är tvungen att söva henne.Som tur är så vaknade hon igen.Men fan!!Tänker ta reda på vilken barnmorskan är, sen vägra att ha henne på förlossningen.Tänk då att få en hårdhänt barnmorska som fullständigt skiter i vad man säger.
    Ujjj vad läskigt!!!
    mama kattis skrev 2010-05-12 09:31:46 följande:
    Hej hopp!Här är en blivande decembermamma till (om allt går som det ska, förstås)! 26 december är det tydligen dags, är i v.8. För några dagar sedan började jag bli så vansinnigt trött, men illamåendet har jag sluppit ifrån hittills, peppar peppar! :)Däremot har jag ont i magen, som kramp, speciellt sent på kvällar, nätter och tidig morgon. Är det det som menas med förstoppning?? Är första barnet för mig...Ha det gott allihop!
    Grattis

Ja det är nog  tarmarna som spökar...
    jag får tyvärr kliva ur tråden... det fanns inget kvar i livmodern. som tur är slipper jag skrapning elle rnåt annat sånt då kroppen har skött sig ordentligt.tråkigt som fan, men jag var lite mentalt förberedd på det så jag är inte alldeles förkrossad.vi försöker igen när mensen kommit tillbaka.... jag dyker nog upp i en annan tråd snart igen
     Nee Styrkekramar!!
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

10+2 idag! Enligt BM 10+1 men jag går efter min egen tills RUL.

Mitt illamående är borta så länge jag äter när jag måste ele så. Mycket skönt, fick sluta snusa för det var det som gjorde att jag mådde illa i slutet. Så mitt humör har varit ännu värre!!! Stackars min sambo!!! Så synd om honom....& så kan jag inte göra nått åt det....lite jobbigt....

Så det jobbiga just nu är:

Tröttheten
    ingen sexlust
    dåligt humör typ jämt
    att jag inte fått se mini där inne
    deppigheten

Pratade med min BM om deppigheten & tröttheten i måndags på inskrivningen & det kan vara så med tredje barnet osv. Tröttheten kunde jag testa järntabletter, även om mitt järnvärde var bra nu.

Jaja, det börjar bli bättre & bättre iaf...

nästa besök är den 5/6 & då ska vi lyssna på <3

RUL blir någon gång i början av Juli.

tack för mej

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • s89
    jag får tyvärr kliva ur tråden... det fanns inget kvar i livmodern. som tur är slipper jag skrapning elle rnåt annat sånt då kroppen har skött sig ordentligt. tråkigt som fan, men jag var lite mentalt förberedd på det så jag är inte alldeles förkrossad. vi försöker igen när mensen kommit tillbaka.... jag dyker nog upp i en annan tråd snart igen
    beklagar.. Kramar om. Kämpa vidare!
  • s89
    Hej hopp! Här är en blivande decembermamma till (om allt går som det ska, förstås)! 26 december är det tydligen dags, är i v.8. För några dagar sedan började jag bli så vansinnigt trött, men illamåendet har jag sluppit ifrån hittills, peppar peppar! :) Däremot har jag ont i magen, som kramp, speciellt sent på kvällar, nätter och tidig morgon. Är det det som menas med förstoppning?? Är första barnet för mig... Ha det gott allihop!
    Grattis grattis! {#lang_emotions_smile}
  • Minifer
    Momalicious skrev 2010-05-12 06:52:08 följande:
    Hahaha, är absolut en av de intressantaste sidorna med att vara gravid, de sjuka drömmarna! Själv drömde jag att ALLA mina vänner var gravida (ok, inte killkompisarna)

Emelle (och alla med trög mage) ät granny smith-äpplen, ett par-tre om dagen. Det är vad som räddat mig, har inga problem alls längre =) samma sak förra graviditeten
    neeeej vad tråkigt =(((( SKönt att det inte kom som en total överraskning i alla fall. Hoppas mensen kommer tillbaka snart så ni strax har en liten sprattling därinne igen. Jättekram!!!
  • Mopplis

Jag är så fett laddad för denna förlossningen! Tänk att man har det så lyxigt att man får uppleva den där känslan när man får se bebisen för första gången igen U( och för första gången för vissa).

Drömde jag fick tvillingar häromnatten- två pojkar ( olika stora haha) och de föddes påklädda- så smidigt!

• Karttikeya

Haha påklädda och allt, det hade ju varit smart {#lang_emotions_wink} Drömmer konstiga drömmar till och från jag också. Dock inga om barn, konstigt nog? Däremot att jag är otrogen vilket jag ALDRIG skulle vara, vad skulle det finnas för anledning för det när man har allt liksom?

Mår bättre idag än igår, tvingade mig att äta i princip och nu känns det bättre även om jag är väldigt slö. Borde städat och diskat idag, men det ska jag tvinga karln att göra med mig i morgon. Ikväll blir det thaimat! Namnam!

• skogsbollen
    jag får tyvärr kliva ur tråden... det fanns inget kvar i livmodern. som tur är slipper jag skrapning elle rnåt annat sånt då kroppen har skött sig ordentligt.tråkigt som fan, men jag var lite mentalt förberedd på det så jag är inte alldeles förkrossad.vi försöker igen när mensen kommit tillbaka.... jag dyker nog upp i en annan tråd snart igen
    Usch, vad tungt! :( Håller utkik efter dig i andra trådar. Lycka till!
    Däremot har jag ont i magen, som kramp, speciellt sent på kvällar, nätter och tidig morgon. Är det det som menas med förstoppning?? Är första barnet för mig...Ha det gott allihop!
    Här har du en till med magont. Brukar vakna vid 4-tiden av krampliknande och brännande värk. Vill minnas att det var samma vid min första grav, i början. Tror det är dels magen, dels växtvärk. Livmodern växer ju så det knakar och det lixom drar och sliter därinne.

Vad gäller magen så är min enormt långsam. Vad som hjälpte min mage under förra grav var Duphalac. Receptfritt och ofarligt för gravida. Inte heller är det vanebildande. Det kan ge lite jobbiga biverkningar i början, typ bubbelmage och magknip, men det går över.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)