• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Mopplis
    Karttikeya skrev 2010-05-12 15:14:43 följande:
    Haha påklädda och allt, det hade ju varit smart  Drömmer konstiga drömmar till och från jag också. Dock inga om barn, konstigt nog? Däremot att jag är otrogen vilket jag ALDRIG skulle vara, vad skulle det finnas för anledning för det när man har allt liksom?Mår bättre idag än igår, tvingade mig att äta i princip och nu känns det bättre även om jag är väldigt slö. Borde städat och diskat idag, men det ska jag tvinga karln att göra med mig i morgon. Ikväll blir det thaimat! Namnam!
    haha jag beställde precis kinamat ;)
  • we wish for a baby

Haha ja vilken grej om man skulle föda dom påklädda, jag har oxå konstiga drömmar, & precis som du majorima så handlar de om otrohet.
    Vilket jag heller aldrig skulle kunna vara, jag har de så bra med min man att jag är avundsjuk på mig själv haha

Min mamma rycktes plötsligt bort från oss för en vecka sedan, så min senaste vecka vill jag inte uppleva igen någonsin.
    Fruktansvärt att behöva forlora sin mamma när man precis fått beskedet om att man är gravid, men jag hade berättat för henne att vi lyckats nu 6 äntligen ska bli föräldrar. Eftersom vi har lyckats via IVF så har jag & min man valt att låta våra familjer få vara med oss under hela behandlingen!
    Hon dog förra tisdagen kl 11.05 & 15:45 samma dag hade vi tid för vårt första vul för att få se de lilla livet & se hjärtat ticka!
    De som skulle vara en av lyckligaste dagarna i mitt liv... blev istället så sorgsen & tragisk.
    Jag bet ihop & åkte på vul:et, men vår lille var lurig och låg så till att vi inte kunde se de vi ville, så den 17/5 har vi vår andra tid & jag hoppas så att vi får se mer då, jag behöver den bekräftelsen nu kännner jag, sen den 20:e samma vecka begravs min mamma. Jag bor 50 mil från min födelse ort & från min resterande familj så jag åker nog redan den 19:e eller 18:e

Min mamma led av sjukdomen parkinson plus & en elak stroke som även ställde till de för henne, så pga av mina anlag för blod proppar behöver jag även ta sprtutor varje dag själv hemma fram till förlossning, vilket känns lite deppigt.
    men de är ju för en god sak skull, så de är bara att bita i hop.

Hade de inte varit för min underbara man som stöttar & hjälper mig så vet jag inte hur jag skulle orka!
    Jag är så oerhört lessen & förtvivlad men samtidigt så oherhört lycklig att vi 2 nu äntligen ska bli 3.
    De är svåra känslor att hantera, sen har man ju alla bonuskänslor som spökar pga av graviditeten.

SHIT vad långt detta blev...sorry!
    Vill bara säga att jag är så glad att jag hittat er här, för ni är ett så underbart gäng mammor/blivande mammor.
    De är med ett leende på läpparna som man sitter & läser era inlägg....
    Ni sprider värme & glädje!
    TACK!
    {#lang_emotions_heart}

• skogsbollen

Haha, ja, drömmarna kan bli hur knäppa som helst.

När det började närma sig förlossningen under min förra grav så drömde jag att jag låg på operationsbordet för att förlösas med kejsarsnitt. Men istället för att plocka ut en bebis så började läkaren plocka ut det ena silverbesticket efter det andra. Jag var skitförbannad och skrek att jag ville ha min bebis, men läkaren tyckte inte att jag skulle vara så upprörd; det var ju äkta silver, så vi skulle bli rika.
    Sjukt!! :)

• skogsbollen

@we wish for a baby:
    Beklagar verkligen! Herregud så många dubbla känslor det måste vara :(
    Kramar till dig/er!

• Mopplis
    we wish for a baby skrev 2010-05-12 16:10:34 följande:
    Haha ja vilken grej om man skulle föda dom påklädda, jag har oxå konstiga drömmar, & precis som du majorima så handlar de om otrohet.Vilket jag heller aldrig skulle kunna vara, jag har de så bra med min man att jag är avundsjuk på mig själv hahaMin mamma rycktes plötsligt bort från oss för en vecka sedan, så min senaste vecka vill jag inte uppleva igen någonsin.Fruktansvärt att behöva forlora sin mamma när man precis fått beskedet om att man är gravid, men jag hade berättat för henne att vi lyckats nu 6 äntligen ska bli föräldrar. Eftersom vi har lyckats via IVF så har jag & min man valt att låta våra familjer få vara med oss under hela behandlingen! Hon dog förra tisdagen kl 11.05 & 15:45 samma dag hade vi tid för vårt första vul för att få se de lilla livet & se hjärtat ticka!De som skulle vara en av lyckligaste dagarna i mitt liv... blev istället så sorgsen & tragisk.Jag bet ihop & åkte på vul:et, men vår lille var lurig och låg så till att vi inte kunde se de vi ville, så den 17/5 har vi vår andra tid & jag hoppas så att vi får se mer då, jag behöver den bekräftelsen nu kännner jag, sen den 20:e samma vecka begravs min mamma. Jag bor 50 mil från min födelse ort & från min resterande familj så jag åker nog redan den 19:e eller 18:eMin mamma led av sjukdomen parkinson plus & en elak stroke som även ställde till de för henne, så pga av mina anlag för blod proppar behöver jag även ta sprtutor varje dag själv hemma fram till förlossning, vilket känns lite deppigt.men de är ju för en god sak skull, så de är bara att bita i hop.Hade de inte varit för min underbara man som stöttar & hjälper mig så vet jag inte hur jag skulle orka!Jag är så oerhört lessen & förtvivlad men samtidigt så oherhört lycklig att vi 2 nu äntligen ska bli 3.De är svåra känslor att hantera, sen har man ju alla bonuskänslor som spökar pga av graviditeten.SHIT vad långt detta blev...sorry!Vill bara säga att jag är så glad att jag hittat er här, för ni är ett så underbart gäng mammor/blivande mammor. De är med ett leende på läpparna som man sitter & läser era inlägg....Ni sprider värme & glädje!TACK!
    Din stackars människa! Men hon dog med vetskapen om att du kommer bli lycklig iallafall och det är nog en lättnad för vilken förälder som helst.

Jag hoppas du kan njuta av din graviditet och ändå sörja- och vi finns ju här för att stötta nu när du går igenom detta!

{#lang_emotions_heart}Kram {#lang_emotions_heart}
  • Karttikeya

Låter jobbigt, we wish.. *kramar*

Nu sitter jag och väntar på att min karl ska komma hem.. Jag vill ha mat xD

• Emelle
    Haha ja vilken grej om man skulle föda dom påklädda, jag har oxå konstiga drömmar, & precis som du majorima så handlar de om otrohet.Vilket jag heller aldrig skulle kunna vara, jag har de så bra med min man att jag är avundsjuk på mig själv hahaMin mamma rycktes plötsligt bort från oss för en vecka sedan, så min senaste vecka vill jag inte uppleva igen någonsin.Fruktansvärt att behöva forlora sin mamma när man precis fått beskedet om att man är gravid, men jag hade berättat för henne att vi lyckats nu 6 äntligen ska bli föräldrar. Eftersom vi har lyckats via IVF så har jag & min man valt att låta våra familjer få vara med oss under hela behandlingen! Hon dog förra tisdagen kl 11.05 & 15:45 samma dag hade vi tid för vårt första vul för att få se de lilla livet & se hjärtat ticka!De som skulle vara en av lyckligaste dagarna i mitt liv... blev istället så sorgsen & tragisk.Jag bet ihop & åkte på vul:et, men vår lille var lurig och låg så till att vi inte kunde se de vi ville, så den 17/5 har vi vår andra tid & jag hoppas så att vi får se mer då, jag behöver den bekräftelsen nu kännner jag, sen den 20:e samma vecka begravs min mamma. Jag bor 50 mil från min födelse ort & från min resterande familj så jag åker nog redan den 19:e eller 18:eMin mamma led av sjukdomen parkinson plus & en elak stroke som även ställde till de för henne, så pga av mina anlag för blod proppar behöver jag även ta sprtutor varje dag själv hemma fram till förlossning, vilket känns lite deppigt.men de är ju för en god sak skull, så de är bara att bita i hop.Hade de inte varit för min underbara man som stöttar & hjälper mig så vet jag inte hur jag skulle orka!Jag är så oerhört lessen & förtvivlad men samtidigt så oherhört lycklig att vi 2 nu äntligen ska bli 3.De är svåra känslor att hantera, sen har man ju alla bonuskänslor som spökar pga av graviditeten.SHIT vad långt detta blev...sorry!Vill bara säga att jag är så glad att jag hittat er här, för ni är ett så underbart gäng mammor/blivande mammor. De är med ett leende på läpparna som man sitter & läser era inlägg....Ni sprider värme & glädje!TACK!
    Usch så jobbigt!! Stackars dig! Så skönt att du har din man att luta dig mot och som finns för dig nu när du behöver det som allra mest!!
  • Emelle
    Mjukamilla skrev 2010-05-12 10:18:13 följande:
    jag får tyvärr kliva ur tråden... det fanns inget kvar i livmodern. som tur är slipper jag skrapning elle rnåt annat sånt då kroppen har skött sig ordentligt.tråkigt som fan, men jag var lite mentalt förberedd på det så jag är inte alldeles förkrossad.vi försöker igen när mensen kommit tillbaka.... jag dyker nog upp i en annan tråd snart igen
    Usch, jag vet hur hemskt det känns. Stort lycka till i kommande försök!
  • Minifer
    Haha ja vilken grej om man skulle föda dom påklädda, jag har oxå konstiga drömmar, & precis som du majorima så handlar de om otrohet. Vilket jag heller aldrig skulle kunna vara, jag har de så bra med min man att jag är avundsjuk på mig själv haha Min mamma rycktes plötsligt bort från oss för en vecka sedan, så min senaste vecka vill jag inte uppleva igen någonsin. Fruktansvärt att behöva forlora sin mamma när man precis fått beskedet om att man är gravid, men jag hade berättat för henne att vi lyckats nu 6 äntligen ska bli föräldrar. Eftersom vi har lyckats via IVF så har jag & min man valt att låta våra familjer få vara med oss under hela behandlingen! Hon dog förra tisdagen kl 11.05 & 15:45 samma dag hade vi tid för vårt första vul för att få se de lilla livet & se hjärtat ticka! De som skulle vara en av lyckligaste dagarna i mitt liv... blev istället så sorgsen & tragisk. Jag bet ihop & åkte på vul:et, men vår lille var lurig och låg så till att vi inte kunde se de vi ville, så den 17/5 har vi vår andra tid & jag hoppas så att vi får se mer då, jag behöver den bekräftelsen nu kännner jag, sen den 20:e samma vecka begravs min mamma. Jag bor 50 mil från min födelse ort & från min resterande familj så jag åker nog redan den 19:e eller 18:e Min mamma led av sjukdomen parkinson plus & en elak stroke som även ställde till de för henne, så pga av mina anlag för blod proppar behöver jag även ta sprtutor varje dag själv hemma fram till förlossning, vilket känns lite deppigt. men de är ju för en god sak skull, så de är bara att bita i hop. Hade de inte varit för min underbara man som stöttar & hjälper mig så vet jag inte hur jag skulle orka! Jag är så oerhört lessen & förtvivlad men samtidigt så oherhört lycklig att vi 2 nu äntligen ska bli 3. De är svåra känslor att hantera, sen har man ju alla bonuskänslor som spökar pga av graviditeten. SHIT vad långt detta blev...sorry! Vill bara säga att jag är så glad att jag hittat er här, för ni är ett så underbart gäng mammor/blivande mammor. De är med ett leende på läpparna som man sitter & läser era inlägg.... Ni sprider värme & glädje! TACK!
    Åh nej =( Beklagar så enormt mycket =/ Jag förlorade själv min mamma när jag var 13. Men vad underbart att hon hann få veta att hon skulle bli mormor! Ta dig tid och sörj. Blir du ledsen så gråt, låt det komma ut. Stora varma kramar!!!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)