Utomlands skrev 2010-05-25 08:45:47 följande:
God morgon!Det är trakigt att folk maste lägga sej i ens privata liv och de som man tror är ens vänner maste lata hackan glappa. Men sa är livet, och inget kan vi göra! Nä om du inte känner för det sa ak inte dit! Vad säger din sambo? Hum, för mej tog det 1.5 ar att bli gravid igen men det är inte normalt!!!!Det är som nagon skrev det ända som kan göra det svart att bli gravid igen efter ett missfall är psykiskt. Jag fick sa kallad "förlossnings sköldkörtels problem" vilket innebär att man blir väldigt deprimerad och ägglossning och allt sant kommer som det vill, inte som det ska + att min kropp var slutkörd för den brände allt energi utan att jag gjorde mer än sov sov sov- men detta är oxa nagot som inte brukar hä
nda.Vi hade fatt tid till infertilitetskliniken nu i maj, fick tiden i början av februari och i mars blev jag gravid!!! = psyket spelar en stor roll!!!Mitt tips att halla psyket under kontroll är att gör planer inte tänka, men om jag blir gravid kan vi ju inte... Det är det värsta man kan göra för sej själv. Jag har tänkt sa och planerat mitt liv utefter tänk om... Och det är inte bra för dej själv och inte häller fÖr din
sambo.Om du skulle bli gravid och inte kan góra det ni har planerat - So what? Da är du ju gravid och det är 1000 ggr bättre och planer kan alltid ställas in.Manga kramar till Dej!
Hej vännen,
visst är det så! Har redan fått ett ganska okänsligt mail från en vän som känner till vad som hänt.. Hon bara pratar på om deras barn och om hur härligt det är med barn utan att nämna ngt om vad som hänt. Igår när jag skulle ringa BM och avboka tider blev jag nästan avbruten mitt i samtalet för att hon inte hade tid längre..Allt jag sa besvarade hon bara med "förstår inte varför du berättar det för mig" och "jag kan inte säga ngt som gör det bra". Okänslig idiot.
Vi har precis som er försökt väldigt länge och precis som er hade vi också fått tid hos infertilitetskliniken nu i maj och precis som er blev jag gravid nu i mars. Du kan ana hur glad jag var när jag ringde dit i mars och skulle avboka alla besök? Nu igår blev jag tvungen att ringa och be om få komma i alla fall. Känns surt, men skönt att det gick att ordna.
Nä nu ska vi försöka ägna sommaren till att resa och göra ngt kul som ger energi och som gör att man kan gå vidare.
Håller med om att psyket är viktigt för att kunna gå vidare.. Idag har det gått hyfsat med skådespeleriet på jobbet, men de tycker ändå att jag ser konstig ut.. (de vet inget på jobbet).
kramar i mängder och tack för stödet!