Inlägg från: MalakiW |Visa alla inlägg
  • MalakiW

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-05-24 23:11:50 följande:
    Du är så fin vännen! Önskar er all lycka till i framtiden och ser fram emot att höra av dig snart. Stora varma kramar! 
    Tack! Jag hoppas att det blir hyfsat snart.. Kanske kan jag få vara "gäst" här fast jag har fel BF?

kram!
  • MalakiW
    Utomlands skrev 2010-05-25 08:45:47 följande:
    God morgon!Det är trakigt att folk maste lägga sej i ens privata liv och de som man tror är ens vänner maste lata hackan glappa. Men sa är livet, och inget kan vi göra! Nä om du inte känner för det sa ak inte dit! Vad säger din sambo? Hum, för mej tog det 1.5 ar att bli gravid igen men det är inte normalt!!!!Det är som nagon skrev det ända som kan göra det svart att bli gravid igen efter ett missfall är psykiskt. Jag fick sa kallad "förlossnings sköldkörtels problem" vilket innebär att man blir väldigt deprimerad och ägglossning och allt sant kommer som det vill, inte som det ska + att min kropp var slutkörd för den brände allt energi utan att jag gjorde mer än sov sov sov- men detta är oxa nagot som inte brukar hända.Vi hade fatt tid till infertilitetskliniken nu i maj, fick tiden i början av februari och i mars blev jag gravid!!! = psyket spelar en stor roll!!!Mitt tips att halla psyket under kontroll är att gör planer inte tänka, men om jag blir gravid kan vi ju inte... Det är det värsta man kan göra för sej själv. Jag har tänkt sa och planerat mitt liv utefter tänk om... Och det är inte bra för dej själv och inte häller fÖr din sambo.Om du skulle bli gravid och inte kan góra det ni har planerat - So what? Da är du ju gravid och det är 1000 ggr bättre och planer kan alltid ställas in.Manga kramar till Dej!
    Hej vännen,

visst är det så! Har redan fått ett ganska okänsligt mail från en vän som känner till vad som hänt.. Hon bara pratar på om deras barn och om hur härligt det är med barn utan att nämna ngt om vad som hänt. Igår när jag skulle ringa BM och avboka tider blev jag nästan avbruten mitt i samtalet för att hon inte hade tid längre..Allt jag sa besvarade hon bara med "förstår inte varför du berättar det för mig" och "jag kan inte säga ngt som gör det bra". Okänslig idiot.

Vi har precis som er försökt väldigt länge och precis som er hade vi också fått tid hos infertilitetskliniken nu i maj och precis som er blev jag gravid nu i mars. Du kan ana hur glad jag var när jag ringde dit i mars och skulle avboka alla besök? Nu igår blev jag tvungen att ringa och be om få komma i alla fall. Känns surt, men skönt att det gick att ordna.

Nä nu ska vi försöka ägna sommaren till att resa och göra ngt kul som ger energi och som gör att man kan gå vidare.

Håller med om att psyket är viktigt för att kunna gå vidare.. Idag har det gått hyfsat med skådespeleriet på jobbet, men de tycker ändå att jag ser konstig ut.. (de vet inget på jobbet).

kramar i mängder och tack för stödet!
  • MalakiW
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-25 20:17:03 följande:
    Du är igen gäst du är en av oss spelar ingen roll att bebisen kommer 2011 och vi 2010 du ÄR och kommer att BLI en av oss för alltid!!
    Du är för go käraste 2 barnsmamma84!
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-25 20:24:45 följande:
    Säger bara fy fan för bm att hon var så jävla kall mot dig fy fan alltså ''skriker av iska''Njut av sommaren gumman och njut av sängen oxå
    Det konstiga är att jag sen fick dåligt samvete för att jag blev arg på henne för att hon var en okänslig idiot.. så jag ringde upp hennes tfnsvarare och bad nästan om ursäkt och då ringde hon upp ca 2 timmar senare och kunde då lite hålla med om att hon varit otrevlig. Men det satt långt inne för henne. Jag har ju tyckt att hon var kass innan och detta gör ju inte att jag är sugen på att gå till henne igen..

I morgon måste jag påbörja den medicinska misshandelsbehandlingen..På jobbet heter det att jag ska till tandläkaren. Låt mig nu bara få kraft att klara detta i  morgon. På fredag ska jag ligga inne hela dagen för att det ska sätta igång..

kramar i miljarders biljarder!
  • MalakiW
    NhjärtaD skrev 2010-05-25 20:31:47 följande:
    Är tråkigt att läsa att de i vården är så okänsliga... & jobbigt för dej gumman.....Om du orkar så självklart ska du stanna & hänga med oss!!!
    goaste du ;)
    kramar!
  • MalakiW
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-25 20:50:53 följande:
    Mitt hjärta gråter när jag läser vad du nu kommer få gå igenom gummanPå fredag är det värsta den men också det lättaste dagen då du vet att allt är bortaMen detta kommer att kännas hårt för dig.Finns det någon som kommer att vara med dig vännen ?Jag lovar att jag kommer att tänka på dig du ska veta att vi alla är hos dig och vi delar din sorg med varandra Min hjärta är för dig
    hej vännen,
    Jo fredag är den värsta dagen.. Varje natt drömmer jag hemska mardrömmar om allt och i natt drömde jag att barnet egentligen levde.. hemskt att vakna upp från den drömmen. Nä tyvärr får jag klara detta själv. Min man är på tjänsteresa i Stockholm hela veckan och min vän (som är den enda som vet och som skrev det där mailet) känns inte riktigt som någon jag vill ha med mig nu.

Tack för dina tankar - tror precis som dig att denna vecka är den värsta.

kramar!
  • MalakiW
    MajMamman08 skrev 2010-05-25 21:01:25 följande:
    Usch får så ont  i hjärtat när jag hör vad du måste genom gå! Miljoner kramar och tankar till dig i morgon!
    käraste du! Tack vännen!
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-25 21:02:04 följande:
    Det kommer gå över fort vet du hur dom kommer att göra ?Får du ta tabletter som (abort) eller blir du skrappad i vaginan eller blir du igångsatt och föder ut ?Har du läst något om just detta och har du gått igenom detta otecka innan ?Förlåt om jag frågar gumman men om du läser mer om just vad som kommer att hända på Fredagen då kan du lite mer koppla av.Men innan du gör detta du ska göra be om Vul det kan vara så att dom har fel och lillen lever men det är ingen som vet.Något som inte hör till men berättar iaf.Det var så att det var en flicka som ville göra vul och bm sa att barnet var dött hon bads att göra abort (piller) och hon vägrade tro att det var sant och åkte till ett annat stället och barnet levde.En annan flicka ville göra abort men när hon väl skulle göra abort så vissade det sig att bebisen levde iaf och barnet föddes efer 40 veckor och bodde jätte fint.Så innan du gör något be om vul lita på mig du mår bättre då och vet med 100% sanningen.Jag skulle bli skrappad men jag VISSTE att allt hade kommit ut med MA själv men dom ville jag skulle bli skrapad.Jag vägrade och bad om VUL och ja allt var borta och jag slapp bli skrappad.
    Hej vännen
    jo det blir tabletter. Först "igångsättartabletter" i morgon och på fredag ska jag få upprepat med tabletter vaginalt. Sen ska jag på återbesök om ca 4 veckor för att se att allt är normalt..

Tyvärr har de redan dubbelkollat, så det kan jag glömma. Härligt för dem som fick uppleva att barnet ändå levde! Men naturligtvis hemskt att få ett falskt besked.

Jag hoppas att att jag slipper bli skrapad, har förstått att det är "värre" att bli skrapad. Får hoppas att blödningarna sätter igång så att jag slipper detta.

kramar i mängder!
  • MalakiW
    Ninnie81 skrev 2010-05-25 21:34:31 följande:
    gör ont i hjärtat och ja beklagar eran sorg.  hoppas de går så bra som de kan gå och mina tankar ska va med dig i morgon.
    Tack vännen! Får försöka ta en dag i taget. Kramar!
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-05-25 23:12:13 följande:
    jag har också lågt, 90/60. Undrar varför det är så?Malaki: Vännen, som jag skrev i mailet hade jag sååå gärna följt med och funnits där för dig, men jag har ju mini, dels tror jag inte han skulle få vara med och dels tror jag inte han skulle vara särskilt uppmuntrande att ha med. Om du nu skulle ha velat ha med mig vill säga. Jag gjorde en medicinsk abort när jag var ung så jag har gått igenom den fysiska proceduren och så.
    hej vännen, TACK! Har hört att det ska göra duktigt ont också. Men det är inte smärtan som skrämmer mig just nu, det är ifall jag råkar se det när det kommer ut. Hoppas verkligen att jag slipper. Idag har jag varit hos en kurator och gråtit ut lite, kändes skönt. I morgon är helvetesfredagen! Tänk gärna på mig 07.45 för då börjar det.. kramar i mängder!
  • MalakiW
    Momalicious skrev 2010-05-25 23:34:38 följande:
    Behöver du ens fråga? Du är ju en av oss ju! Och jag kommer garanterat få en liten 2011 bebis så vi kan vara på fel plats tillsammans ;) HUR FAN kan man med att säga så? Såna människor borde verkligen inte jobba med dessa känsliga yrken. Man kan inte ha mycket innanför pannbenet då. Men, karma heter det ju..
    heh - tack! Då hänger jag lite här då! Känns lite upplyftande att läsa vad ni skriver - det får en ny graviditet att kännas lite mer verklig. Dessutom känne jag att detta är min tråd - fast jag eg inte hör hemma längre. Tror inte min kommande månadstråd kommer bli hälften så kul och härlig som denna var/är för mig och jag tror inte att där kommer att finnas lika härliga underbara blivande mammor helt enkelt.

Ja idiot är hon. Kände redan tidigare att hon inte var bra och detta var verkligen pricken över i. Ska inte gå dit mer och om jag går dit igen ska jag verkligen inte ha henne!

kram!
  • MalakiW
    Momalicious skrev 2010-05-25 23:39:06 följande:
    Är helt ledsen och nedstämd idag pga det hemska som hänt dig static.familjeliv.se/css/sprite/img/vertical....); background-position: 100% -4542px; background-repeat: no-repeat no-repeat !important; margin: 0px; border: 0px none initial;" href="www.familjeliv.se/hem/malakiw/presentation.php">MalakiW Hugger till i hjärtat varje gång jag tänker på det :( Kommer skicka mängder med styrketankar till dig när det är dags. Önskar man kunde stötta på ett mer fysiskt sätt på nåt sätt.  Mängder med kramar till dig! 
    Tack Momalicious! Tänk gärna extra mkt kl.07.45 - det är då "behandlingen" börjar. Bävar inte så mycket för smärtan. Är mest rädd för att behöva se något jag inte vill se...
    kramar!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)