Inlägg från: MalakiW |Visa alla inlägg
  • MalakiW

December Bebis 2010 :)

NhjärtaD skrev 2010-05-30 12:15:44 följande:
    Åh vad underbart att det blev så fint av det hela ele så!Det hoppas vi självklart på!!! Bamsekramar Jag har med kännt det lite då & då...är i v 12+6 bara, men är tredje barnet så då kan man känna det lite tidigare Härligt va
    Ja hon var min lilla ängel i fredags! Särskilt när jag var ensam i detta.. men jag vet ju i hjärta och själ att ni var med mig! Sen ringde min man och peppade mig genom både veckan och hela helveteshelgen. Tillsammans är vi starka!
    Stoce skrev 2010-05-30 16:58:30 följande:
    Här är det oroligt för tillfället. DÅ jag gick på toa imorse kom det väldigt mycket brunt på toapappret. Torkade lite uppåt i slidan och det kom jättemycket brunt blandat med någon röd droppe också. Blev jätteorolig, och försökte känna på livmodertappen. Det verkade inte komma mer ur den, men ringde BB/gyn som bad mig avvakta. Nu under dagen så kommer det inte mer brunt, men det kommer en del rött fast jag TROR det kan komma från att jag var in och kände och torkade... usch, jag vet inte. Är ju i v 13 nu, (torsdag - v 14) och vill INTE förlora bebis...
    Säkrast att få det kollat! Så slipper du att oroa dig. Kastar iväg massor med styrkekramar till dig Stoce! kramar i miljarder!
  • MalakiW
    we wish for a baby skrev 2010-05-30 16:03:48 följande:
    Hej på er alla underbara!Jag kan inte riktigt släppa er än, är inne varje dag för att läsa hur de går.Ni ger mig hopp om livet.. Ni är så varma, underbara & härliga hela bunten!Jag fick min skarpning i måndags 9+6..Jag är så slut psykiskt & fysiskt, men jag finner styrka i er & den här tråden.De blir bättre med tiden, även om de kan kännas långt bort nu, till hösten är ivf nr 2 inplanerad.Önskar idag att himlen hade en telfon... Men jag är övertygad om att mamma både kan se mig & höra mina tankar där hon nu befinner sig!Stora styrke kramar vill jag skicka till mala...Jag vet vad ni går igenom & hur ont de gör i kropp & själ!Massor med kramar till er andra super tjejer oxå!
    Hej käraste vännen! Jag förstår vad du går igenom och delar dina känslor fullt ut!
    Klart att din mamma är där och vinkar till dig! Tror nog att er lill* är hos henne också!

Ska också köra igång på riktigt i höst tyvärr - lååååångt dit.

Har också väldigt svårt att lämna denna tråd - den är ju liksom "min". Det är ju här alla goa snälla underbara peppande människor finns. Tvivlar på att det finns ngn annan tråd som är så bra. Har blivit medlem i en tråd för dem som har svårt och få barn och de grälar nästa hela tiden..

Såg ditt meddelande i min inbox först nu... har varit borta hela dagen i GBG. Vi tar detta tillsammans!! Mot pluss!
  • MalakiW
    maddicken79 skrev 2010-05-30 15:26:50 följande:
    Hej hej...Jag kastar mig in här oxå då.. =)Jag fick veta i början på April att vi äntligen lyckats bli gravida efter flera år... Så den 7 december så är våra små tvillingar planerade till... Gjorde ett tidigt ultraljud så därför vet jag och har vetat ett tag att det är två små krabbater.. =)Jag måste säga att jag har hittills haft en väldigt trevlig graviditet.. utan illamående och liknande.. Det enda är att jag är hysteriskt trött.. Men det har man väl all rätt att vara.. =)
    Grattis! Härligt och häftigt med tvillingar! kramar i mängder!!
  • MalakiW

hey alla,
    Åkte upp och firade min mans brorsdotters ettårsdag i alla fall. Det var jobbigt men kanske bra för att kunna gå vidare rent psykiskt? Hade varit svårt att hitta på en anledning att inte åka upp - hade sett fram emot att få träffa lilla Nova. Sen hade vi lovat att hämta upp gammelfarfar och gammelfarmor på vägen och utan oss hade de också fått missa Novas födelsedag. Så vi åkte upp. Men det var väldigt jobbigt psykiskt och vissa stunder ville man rymma in på toan och gråta lite...

Sen var väl firandet väldigt uppstissat på alla sätt. De båda släkterna liksom tävlar om vems sida som älskar Nova mest och det är rena duellen mellan sidorna vad det gäller störst och dyrast presenter. Resultatet var att hela hallen och novas blivande rum var fyllt med presenter. Men Nova var urgullig och glad och det var ju det viktigaste.

• MalakiW

Pöss Minifer BABE! Ses i morgon om typ nästan exakt 11,5 h!

God natt alla underbara!

Med er i ryggen är man stark!

• MalakiW
    Stoce skrev 2010-05-31 06:15:37 följande:
    Tack alla som skrivit till mig. Idag är det bara lite lite brunt kvar, antagligen det som ligger kvar sedan igår. Har inte haft ont, och känner mig relativt lugn. Ska ändå ringa till min gyn som gjort de tidigare VUL:en, för att få komma och kika. Tänker på dig Malaki som fick gå så länge, för att sedan få veta... Antar att man kanske nu får göra vanligt UL?
    Hey stoce - jag fick göra vul v8+1 just pga min oro för mina flytningar. Vilken vecka är du i nu? Du borde absolut få det nu.
    kram!
  • MalakiW
    Utomlands skrev 2010-05-31 08:49:47 följande:
    Goder morgon!E tillbaka efter en helg med härlig ren luft!!! Och med krafter för att ta mej i kragen och beställa en kurs för att kunna plugga nu under graviditeten, värkar som min husläkare kommer att sjukskriva mej en längre tid vilket jag vill för att kunna just plugga och komma iväg fran jobbet jag har. Lite fult kanske, men det är min chans.Idag gar jag in i v 13 graviditetsvecka 14.MalakiWVilken styrka du har! Att aka upp till släkten efter allt detta!!! Men som du sa, tillsammans är ni starka! Och intrycket som jag far när du skriver är att du är en stark och possitiv människa! Och detta kommer att hjälpa er.Jag hoppas och haller alla tummarna för en sensommar/höst graviditet för er!!! Tusen kramar!
    Hey utomlands! Tack! Men det krävde mycket kraft och skådespelarkraft... Känner att jag är mogen att ställa upp i vilken teaterpjäs/film som helst ;) Försöker tänka positivt. ibland går det och i bland går det ururselt. Trodde att alla tårar började ta slut, men tydligen har jag flera oceaner inom mig. Har inte berättat ngt på jobbet men ser att folk ändå förstår att det är något. Ser i deras ögon att de bryr sig fast de inte vet och det ger en styrka. Jag är normalt sett en ganska käck (eller vad säger du minifer som träffat mig live?) person som skojar och är ganska pervers i mitt sätt.. Men har svårt att vara mig själv nu och det börjar visst märkas ändå... Alla månader passar perfekt! Bara man lyckas få gå hela vägen!

tusen kramar tillbaka!
  • MalakiW
    alberta77 skrev 2010-05-31 10:59:46 följande:
    Ja jag köpte en sån när jag väntade förra barnet. Jag fick ju flera blödningar men fick inte kolla med vul. Kändes så tryggt att kunna lyssna på bebisens hjärta hemma. 
    åhå! Vart kan man köpa det någonstans? VILL HA!
  • MalakiW
    Jaya skrev 2010-05-31 11:08:46 följande:
    Jag behöver lite inspiration, ska berätta för familjerna i veckan om graviditeten och skulle vilja göra det på ett roligt sätt!Någon som har nåt förslag?
    Hey,
    Jag har ett förslag som jag själv tänkt använda .. :(

- jag har ngt litet som snart är stort som jag skulle vilja berätta om

kram!
  • MalakiW
    MalakiW skrev 2010-05-31 19:45:10 följande:
    Hey stoce - jag fick göra vul v8+1 just pga min oro för mina flytningar. Vilken vecka är du i nu? Du borde absolut få det nu.kram!
    Hey detta inlägg var ju helt inaktuellt såg jag nu. Så  -STORT GRATTIS VÄNNEN! Kramar i mängder!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)