Inlägg från: MalakiW |Visa alla inlägg
  • MalakiW

December Bebis 2010 :)

Minifer skrev 2010-06-05 16:52:00 följande:
    Hej tjejer! Jag hinner verkligen inte med här!

På onsdag är det Nupp, iiiiiiiiiiiiiiih!! Majmamman, tror det är för tidigt att se kön så tidigt, är nog mest svullet allt därnere. Vi ska kolla kön sedan på Rulet. här är det inga problem att få veta, vi kollade med sonen. Och även om vi inte skulle få veta kommer vi göra så många ultraljud att vi kommer se själva om inte annat=)

Jag mår finfint. Magen är svullen som vanligt och jag kan känna livmodern klart och tydligt när jag ligger. Går in i v 12 idag. Hurra!

Malaki, när är nästa lunch?
    hey vännen! :Glad
    Härligt med NUPP och härligt med v12!
    Vad sägs om att luncha nästa vecka? Kanske efter ditt NUPP? Så kan vi fira det!  Ska träffa en vän som precis fått barn på tisdag (hjälp!) och hade varit skönt att träffa dig efteråt! Kommer vara en pärs att klara det!  Så vad sägs om onsdag eller torsdag? Kramar i mängder vännen!
  • MalakiW
    TheUnknown skrev 2010-06-05 20:33:06 följande:

Hallå hallå =)

Fler än jag som är otroligt känsliga? Jag är jättekänslig och gråter massor för ingenting och är otroligt jobbig mot min sambo, tycker inte att han visar kärlek och så, fast jag mkt väl vet att han gör det.. så jobbigt, stackarn får stå ut med mycket :(

Vi ska inte kolla kön, om det nu blir en bebis. Är fortfarande helt inställd på att vi kommer få samma besked som malakiw när vi gör NUPP UL, och det är inte förrän i slutet på juni, så jag får väl gå å vara säker på det ett tag till.
    Mår inte så mkt illa, mest när jag är hungrig, men jag har ju inte mått så illa någon gång direkt...men känner av i ryggen mer nu när jag jobbar däremot!! Skitjobbigt..

Dock har jag två punkter i livmodern, eller där den borde vara ungefär, men mer ut på sidorna, kanske runt äggledarna, som hugger till ibland eller bara värker. Det känns som någon trycker in något, en sida åt gången, och det gör oooont.. Gyn trodde ju jag sträckte mig för ett tag sen, men det borde ju gått över nu... O jag har bestämt mig för att inte nojja så mkt denna grav, förra gången så ringde jag gyn o bm för minsta lilla...

Hey TheUnknown!
    Du ska se att allt är bara bra med din bebis! Jag är helt övertygad om att  alla som är här kommer klara det hela vägen utan problem! Rent statistiskt så finns det inte plats för mer MA eller MF i den här tråden! Så det så! (Pekar med ena handen och ser mycket bestämd ut)!

Om du är orolig, kan du inte försöka få till ett UL? Annars ska du få bli min första patient, har bestämt med en annan här på FL att vi ska skramla ihop pengar till en egen apparat och då ska vi undersöka oroliga kvinnor på löpande band. Jag menar hur svårt kan det vara? 

All lycka och kramar i mängder!! Hjärta{#emotions_dlg.flower}
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-06-05 23:16:41 följande:
    Ska vi satsa på torsdag? Jag har Nuppet på onsdag. Brrrrrr, så jäkla nervös är jag!!!
    TheUnknown skrev 2010-06-05 20:33:06 följande:

Hallå hallå =)

Fler än jag som är otroligt känsliga? Jag är jättekänslig och gråter massor för ingenting och är otroligt jobbig mot min sambo, tycker inte att han visar kärlek och så, fast jag mkt väl vet att han gör det.. så jobbigt, stackarn får stå ut med mycket :(

Vi ska inte kolla kön, om det nu blir en bebis. Är fortfarande helt inställd på att vi kommer få samma besked som malakiw när vi gör NUPP UL, och det är inte förrän i slutet på juni, så jag får väl gå å vara säker på det ett tag till.
    Mår inte så mkt illa, mest när jag är hungrig, men jag har ju inte mått så illa någon gång direkt...men känner av i ryggen mer nu när jag jobbar däremot!! Skitjobbigt..

Dock har jag två punkter i livmodern, eller där den borde vara ungefär, men mer ut på sidorna, kanske runt äggledarna, som hugger till ibland eller bara värker. Det känns som någon trycker in något, en sida åt gången, och det gör oooont.. Gyn trodde ju jag sträckte mig för ett tag sen, men det borde ju gått över nu... O jag har bestämt mig för att inte nojja så mkt denna grav, förra gången så ringde jag gyn o bm för minsta lilla...

Jag hade så förra graviditeten, en punkt på ena sidan som gjorde ont! Fick ingen bra förklaring och sedan försvann det. Till vecka vad det nu var 20-någonting, då det gjorde så jäkla ont att jag hamnade på sjukhus 4 dagar, sedan gick det över. Ingen vet vad det var. Mycket udda, mne hade inte alls med bebis att göra iaf. Vet inte om det är ligamenten livmodern är upphängd i som flippar eller något
    Torsdag blir toppen! Samma plats och kl.11.45? Du ska se att det går jättebra! Kramar i mängder! Lycka till och kramar i mängder!
  • MalakiW
    TheUnknown skrev 2010-06-06 13:04:24 följande:
    Emelle - hur kan du vara i 10+3 när jag är i 10+2 o ligger en vecka efter dig :S ?

Ringde gyn nu från jobbet, men sitter ensam då vi bara är två på helgerna.. den andra är på rast. Ontet försvinner inte utan ökar istället och dom ville ha in mig direkt.. så jag får åka om drygt en timme när jag har rast istället.. Skönt att få det uppkollat ändå..
    Stort lycka till nu TheUnknown! Du ska se att allt är bra vännen! Som jag sagt tidigare - det finns inte plats för fler MA/MF i den här tråden. Jag var den sista och det ska baske mig ta mig f-n inte bli fler (pekar med ena handen och ser väldigt bestämd ut).

All lycka till dig - tänker på dig!

kramar i mändger!
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-06-06 14:28:13 följande:
    samma tid samma plats samma kanal! Hoppas på gräsmattemys och rundtur av fina huset! Får bli två mackor denna gången med, de är så jäkla goda! :D
    Japp samma allt! 11.45?
    Hoppas att det är schysst väder på torsdag!

kramar!
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-06-06 16:24:02 följande:
    ja, eller utanför mondo? Eller? Eller utanför widebergs?
    ska vi säga utanför widerbergs? Om det är dåligt väder kan vi ju käka på mitt rum som förra gången vi sågs
  • MalakiW
    Stoce skrev 2010-06-06 20:33:29 följande:
    Tillbaka från fjällen. Igår kväll fick jag en forsblödning, som mens ungefär... ingen mobiltäcking och fast i fjällvärlden. Var riktigt läskigt. Lade mig ner, och det gick över på en timme. Idag kommer det knappt brunt, har inte och har inte haft jätteont heller, men är väldigt orolig... ska ringa BM imorgon. Har som mensvärk, men inte väldigt ont... usch, detta är INTE kul!!
    Hej vännen!
    Ja ring BM i morgon och kanske också KK? Så får de kolla upp dig, så du slipper oroa dig. Du ska se att allt är bara jättebra! Du ska ha decemberbebis och så är det bara!

Kramar i mängder!!
  • MalakiW
    TheUnknown skrev 2010-06-06 20:47:12 följande:

Jo det gick bra och dåligt.. Dom vet inte varför jag har så ont men det kan bero på musklerna, gjorde döööont när han tryckte på magen!!

Fick göra ultraljud och se den lilla sparka omkring därinne, jättemysigt såklart! Fick med mig tre bilder hem o det tråkiga e att sambon tittar på dom , säger "usch man ser ju inte vad det är, göm dom där"..

Han som sa att efter första ultraljudet skulle jag få se någon som brydde sig och engagerade (??) sig.. Visst, han var inte med nu, men han har ju tillomed fått bilder...

Så bilderna ligger inkastade i ett alltialloskåp i köket bland glödlampor, ljus och pärmar...

Härligt att höra att att du fick se den lill* sparka omkring och också härligt att du fick med dig bilder! Nice. Men din sambos reaktion verkar väldigt underlig? Är det så att han inte fattat ännu eller är han i förnekelsestadiet? Är det du som sagt att din sambo inte vill prata om namn eller ngt som har med graviditeten att göra.
    Bilderna ska du verkligen inte gömma undan! Om han inte vill titta så får han blunda.

kramar!
  • MalakiW
    NhjärtaD skrev 2010-06-06 22:25:33 följande:
    Vilken kanon helg man haft

Sol, kärlek, syskon, grillning, släktingar, Ölands djurpark, söndags middag & lite jobb...kan inte blir bättre!!
    Jo det bästa är att jag slutat blöda från tarmen idag, peppar peppar!!
    Känner mej så gravid & glad nu

Ska ta ett nytt kort på maggen innan sängen....

jobbn imorgon mellan 7 & 13, helt okej, men solen ska försvinna imorgon

kram på er
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
    Men se där!! Härligt att höra vännen! Nu ska det inte bli mer blod!! kramar i mängder
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-06-06 23:18:40 följande:
    jag får också migrän ibland, bara att lägga sig i mörkt tyst rum och försöka sova som funkar. Blir dock förvarnad av migränaura på höger öga, så har jag tur somnar jag innan det börjar göra ont.

NhjärtaD: Skönt att du slutat blöda. hurra!!

Malaki: Jamen det låter bra!!! Lättare att koppla av när det bara är vi och inte en masa kafégäster att hålla koll på och glas som någon kan ha sönder, haha!

Har lagt upp ny magbild.
    hehhe - japp då kör vi på det! kramar!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)