Inlägg från: MalakiW |Visa alla inlägg
  • MalakiW

December Bebis 2010 :)

Hej alla,
    Ska till blödningsmottagningen imorgon pga mitt MA och för att de inte tyckte jag blödde när jag genomgick missfallsbehandlingen förra fredagen. Är orolig för att jag inte blött tillräckligt och därmed inte fått ut allt. Är också orolig för infektioner och för att "börja om" med att få ut allt genom skrapning. Vill ju börja läka!

Skulle behöva era tankar i morgon! Ska dit 10.30 och jag är jätteorolig!

kramar!

• MalakiW
    MajMamman08 skrev 2010-06-07 17:49:53 följande:
    Stoce: Gud så härligt att bebis mår prima där inne

Malaki: Ska tänka på dig vännen! Kramar i massor!

Empsans: Hoppas de gick toppen idag på ert KUB!!

Theunknown: Tror som Emelle,att om inte killen e fullt ut engagerad i början osv så har de nog svårare att ta sig till en graviditet  i början. Då de inte kan känna el uppleva samma saker som vi!! Sen blir de kanske mer verkligt om han får se själva UL i ilr...titta på skärmen då bebis lever rullan där inne, känna sparkar osv!
    Tror säkert han kommer o ändra sig,men de e ju nu så här i början man nästan behöver de största stödet då alla gravhormoner gör så man blir extra känslig,så förstår om du e ledsen o tycker de e skit jobbigt! Men du hade någon vän va du kan prata med?? Kramar i massor till dig!

Idag vad vi på NUPP!!! Yey Bebis levde och va så himlans söt! Bm va jätte gullig o verkligen visade bebisen i minta detalj
    ,fick med oss 5 st foton på bebis,hel kropp,ansiktsbilder,närbilder på fötter o händer osv! Så fin liten krabrat där inne!!Gravid Sambon filmade lite oxå på skärmen
    Och nackspalten såg helt normat ut,så ingen extra kontroller el något!!
    BF datumet blev de samma som på VUL,alltså jag är i v 14 nu 13+0 och BF 12 DEC! Så blev inte flyttad något!
    Nu känner jag mig lugnare och kan nog börja njuta av grav förutom att jag spyr varje morgon då,men de kan ja överleva,hihi!
    Stort grattis till underbert resultat majmamma! Kramar i mängder!
  • MalakiW

Hej alla!
    Först: Stort tack alla underbara fantastiska härliga blivande mammor här inne för alla era tankar!

Dagen idag har varit en känslosam berg och dalbana. Började med väntan på blödningsmottagningen för att se så att allt var borta. Blödningsmottagningen är ju på kvinnokliniken så man hann att se duktigt många gravida kvinnor och många många småbarnsföräldrar med nya bebisar. Tortyr på hög nivå (förlåt alla här för dessa känslor!).

Sen kommer man in till läkaren och det är samma läkare som jag träffade när jag var på tidigt VUL då det såg bra ut. Efter ca en halvtimme ( i tystnad) säger hon att hon tror att allt är borta. Hon tror för att det är ett myom i vägen som skymmer sikten. Myomet ligger i den sk livmoderhålan och har liksom tryckt in sig i själva graviditeten.

Ytterligare en läkare ska konsulteras för att se på bilderna men han är borta just idag. Nu ska jag få besked om vad han tycker i morgon. Om han tycker att det är ngt kvar ändå ska jag skrapas och sen ska de bedömma om myomet ska bort eller ej. Detta är en medicinsk bedömning och kan inte göras förrän jag slutat blöda helt och hållet.

Jag känner av hela mitt hjärta att det där myomet ska bort! Myomet var på 3 cm och mitt foster var på två cm.. Känns som att mitt foster dog i kampen mot myomet. Hon beskrev det som att myomet "grävt in sig" i graviditeten och hindrade att näringen kom in. Hon kan inte säga säkert om detta var anledningen till MA, men i mina öron låter det så.

Sen när jag kommer tillbaka till  jobbet berättar en av mina kollegor att hennes dotter ligger på KK och ska föda. Var svårt att hålla masken där.

I morgon väntar ett eldprov - då ska jag träffa en vän som just fått barn. Bävar.

Sorry för att det blev så långt! Var tvungen att skriva av mig lite.

Kramar i miljarder!

• MalakiW

Hej igen,

Först tack för alla varma tankar idag! De har kännts! Blir alldeles varm när jag tänker på er i tråden. (Förlåt för att jag "spammar" er!)

Ännu en känslofylld dag idag. Märker att mina känslor inför  vårt MA mer och mer kan liknas vid ilska. Men det är kanske bättre än uppgivenhet?

Läkaren ringde idag och sa att de med all sannolikhet tror att allt är borta... men  om jag skulle börja blöda extremt mkt så ska jag ringa. De kommer också att skicka en remiss så att de kan kolla upp det myom som ligger i klinch med den graviditet som en gång var. De beskrev det som att myomet liksom grävt in sig i graviditeten och har liksom buktat in sig i livmoderhålan. Myomet var 3cm och fostret 2cm. Lätt att räkna ut vem som vinner en sådan match. Hoppas nu att specialultraljudet gör att de bedömmer att det ska tas bort. Jag vill ju verkligen ta bort det, men de säger att det måste vara "medicinskt försvarbart". Jag är villig att göra nästan var som helst för att bort det. Är det en fråga om skattemedel, så får jag väl ta ett lån...

Nu har jag precis kommit hem efter att ha träffat en vän som just fått barn. Det gick bättre än jag trodde och jag lyckades hålla masken. Men jag fick gå in flera gånger på toaletten och gråta lite under tiden och innan jag ringde på hade jag pepp-talk med mig själv.

Men det finns ljus i tunneln. Än så länge är det värmeljus, men ni ska veta att ni är några av ljusen. På torsdag ska jag träffa dig Minifer! Längtar! Och på torsdag ska jag på en FL-dejt med en tjej som också varit igenom missfall. Ska bli spänande och träffa henne live och kunna prata av sig.

Hoppas det var ok att  jag "spammade" er lite med info om ännu en jobbig dag för mig? Vill ju inte komma in och "sänka" tråden med mitt negativa humör! Längtar mig bort när jag läser om era planer och glädje inför det som snart komma ska! När jag läser i tråden känner jag att det finns hopp om livet!

Miljarders miljarder med lyckokramar till er alla!

• MalakiW
    Minifer skrev 2010-06-08 23:12:45 följande:
    Åh gumman! Var det Dag du pratade med? Längtar också til torsdag!!! {#emotions_dlg.flower} Är satans nervös inför morgonbitti, vet inte hur jag ska kunna sova, usch..tur jag har talbok att lyssna på så jag slipper ligga och höra mina egna tankars surrande. Malaki, jag tror alla härinne bryr sig om dig och hur det går för dig och skulle du INTE skriva skulle det nog oroas en hel del för var tusan du tagit vägen =) De SKA ta bort myomet! Om det är skurken i dramat denna gången, vad hindrar det att vara det näska gång? Medicinskt försvarbart som fan ju!!
    Hej vännen! Tack för att du finns! Du ska se att allt är fantastiskt bra i morgon! Ska tänka extra mycket på dig och när vi ses på lunchen på torsdag så ska vi skåla i mer/mineralvatten/X för ert blivande decemberbarn!

Jag hoppas innerligt att jag får ta bort myomet, annars får jag väl sticka utomlands eller muta ngn. För bort ska det ta mig f-n!  Känns som det är dömt och misslyckas om jag blir gravid igen om jag inte får ta bort ett myom som ligger och tränger sig in i livmoderhålan!! arghhh!

Skrev fel i mitt inlägg - ska träffa tjejen i morgon redan! Hoppas att det säger "klick" vid första ögonkastet i morgon. Oroar mig för att vi inte ska ha ngt att prata om.. men det fixar sig säkert.

Kramar i miljarders miljarder gånger  tiotusen!Hjärta
  • MalakiW
    MajMamman08 skrev 2010-06-09 07:33:01 följande:
    Vännen du spammar inte alls tråden! Som minifer skrev så känns de skönt med lite uppdatering från dig så man vet hur de går osv,duär  ju lika välkommen oavsett om du e gravid el inte! du tillhör ju denna tråden Snart e du gravid igen med och kan skriva om alla gravsymptom osv.
    Tills dess får du skriva vad du vill
    Hoppas,hoppas verkligen att de gör nånting åt den där myomet,borde ju vara självklart för dem o göra då bebis inte vann kampen emot den!!!!!
    Brukar ofta tänka på dig!! mängder av kramar!
    hej underbara majmamma! TACK! Jag när fortfarande ett hopp att hinna vara gravid med er någon eller några månader innan ni får era lill*. Jag hoppas jag får ta bort det annars vet jag inte vad jag gör!

kramar i mängder och tack för dina tankar!
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-06-09 11:09:32 följande:
    Jag var på KUB nyss, GUUUUUUUD vad nervös jag var. Hade maken och mini med, har ingen barnvakt, och när de inte fick följa med in började jag grina, var så hemskt nervös! Men det gick väl ok! Jag ÄR gravid! Fick siffrorna 1:1545. Åldersrisken är ju 1:545 så det var ju bra för åldern. Och det var på Downs, de andra (18 o 13) hade jag 1:20 000 på. Nackspaltens största var 2.2 men de flesta var runt 1.7.  Bebben var 5.6 cm och vinkade =) Blev flyttad från julafton till 19 december, vilket innebär att jag nu är i v 13 och därmed förbi de första 12 veckorna, hurra!!

Tack för alla tummar!! Kunde varit bättre siffror, men kunde varit mycket sämre också =)
    Helt UNDERBART vännen! Gläds med dig! Nu får vi skåla i ramlösa/mer/ i morgon på lunchen för er och för er lilla decemberbebis! Kramar i mängder!
  • MalakiW
    Jerseygirl skrev 2010-06-09 13:07:54 följande:
    Nu har jag varit på KUB-test. Insåg nog inte riktigt förrän nu efteråt hur orolig jag varit... Men allt såg kanonbra ut, jättelåga riskvärden och ett glatt vinkande pyre. UNDERBART!

Hjärta
    Så nu ska man väl berätta på jobbet... fast jag vill inte. Min jobb situation är inte optimal och jag tror att om ett par veckor har jag hunnit reda ut det värsta. Men om ett par veckor kommer min redan stora mage vara enorm! Jag har 3 tröjor jag byter mellan. tycker de som är pösiga men som sitter åt vid höfterna funkar bäst. Nån som har tips annars? Det är ju tarmarna som är svullna så kulan sitter högt upp och jag har liten byst så den förvillar inte heller... knivigt.

Minifer: Hur lång var din bebbe? Min var 63.2mm men hon gav inte nått nytt datum utan sa att man gjorde den bestämningen vid RUL. Jag är preliminärt beräknad till 21/12. RUL är 20 juli så jag får snällt vänta, men nu när man vet att allt ser bra ut så här långt kommer sommaren bli betydligt lugnare!

Lycka till ni alla andra som väntar på olika tester.

MalaWi du tillför tråden massor! Det är fantastiskt att se vilken styrka du har att gå vidare, jag tror det smittar till oss alla som kan behöva lite perspektiv på tillvaron...

Regninga sommarkramar till er alla!
    {#emotions_dlg.flower}
    UNDERBART att få se sitt lilla pyre! GRATTIS!
  • MalakiW
    Jerseygirl skrev 2010-06-09 13:07:54 följande:
    Nu har jag varit på KUB-test. Insåg nog inte riktigt förrän nu efteråt hur orolig jag varit... Men allt såg kanonbra ut, jättelåga riskvärden och ett glatt vinkande pyre. UNDERBART!

Hjärta
    Så nu ska man väl berätta på jobbet... fast jag vill inte. Min jobb situation är inte optimal och jag tror att om ett par veckor har jag hunnit reda ut det värsta. Men om ett par veckor kommer min redan stora mage vara enorm! Jag har 3 tröjor jag byter mellan. tycker de som är pösiga men som sitter åt vid höfterna funkar bäst. Nån som har tips annars? Det är ju tarmarna som är svullna så kulan sitter högt upp och jag har liten byst så den förvillar inte heller... knivigt.

Minifer: Hur lång var din bebbe? Min var 63.2mm men hon gav inte nått nytt datum utan sa att man gjorde den bestämningen vid RUL. Jag är preliminärt beräknad till 21/12. RUL är 20 juli så jag får snällt vänta, men nu när man vet att allt ser bra ut så här långt kommer sommaren bli betydligt lugnare!

Lycka till ni alla andra som väntar på olika tester.

MalaWi du tillför tråden massor! Det är fantastiskt att se vilken styrka du har att gå vidare, jag tror det smittar till oss alla som kan behöva lite perspektiv på tillvaron...

Regninga sommarkramar till er alla!
    {#emotions_dlg.flower}
    Tack för dina varma tankar! Är hela tiden rädd för att ni ska tycka att jag tränger mig på och kommer in med negativa vibbar. Vill ju så gärna vara en del av denna tråd! Kan nog inte riktigt ta in att det inte blir ngn decemberbebis får vår del. Gråter

kramar till alla!
  • MalakiW
    Stoce skrev 2010-06-09 20:46:16 följande:
    Oro igen!!! Kom precis ut en stor klump med blod... ringde bb/gyn som tyckte att jag skulle avvakta. Jag beställer INTE vagn nu... det får allt vänta. Ffår man aldrig slappna av?! Gråter
    Hej Stoce! Tycker INTE du ska avvakta! Åk in och KRÄV hjälp!!! Ingen som tackar dig för att du är tålmodig! Åk in och kolla upp dig så du kan få slappna av!

Miljarder kramar!!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)