Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

NhjärtaD skrev 2010-11-16 12:44:06 följande:
    Mer jobb kanske, men inte lika ont & mer ork!!
    Precis, tar hellre mer jobb, å sömnlösa nätter,
    bara jag slipper värken, å denna känsla av att vara orörlig, som att vara inlindad i "bubbelplast"

Bara  att kunna knyta sina egna skor, eller få på sig strumpor....SJÄLV...ååååh va jag längtar till det!! 
  • mamma smurfen
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-16 12:55:06 följande:
    Det jag kommer att ha är STÄDA STÄDA STÄDA och sen laga mat ge mat se upp kommer ajg få säga flera ggr och sluta och lägga av och in på dit rum och jag kommer bli galen guuuud hur kommer detta att gå
    En bebis som vill ha sin mamma en dotter på trotts som vägrar att lyssna och sammarbeta en pojk på värden trotts som bara klättrar på väggarna här hemma och är helt vild av sig.
    Dottern och sonen leker att blir till kaos och stök och skrik och gråt.
    En bebis som bara gråter av ilska och en mamma som snart river av sig håret !
    *ler*
    De kommer gå bra ska du se=)

Här är det liknande, fast mina 2 andra e något större(9 och 11) å liiite andra problem bara...men bråk, gap å skrik har jag med*ler*  men  kommer klara DEN biten bättre när väl denna graviditeten är över, vill, just nu, bara landa här hemma, MED min bebbe, i FAMNEN, å inte i magen...
    vet ju inte hur de kommer bli, men inbillar mig att det blir såå mycke lugnare när hon väl ser dagens ljus, än vad det är nu 
  • mamma smurfen
    NhjärtaD skrev 2010-11-16 12:56:48 följande:
    Ja, jag är hellre uppe & ammar bebis än vaken av smärta liksom!

Ja längtar tills jag kan ha på mej sköna kläder igen, kunna röra mej i sängen & umgås med mina barn + ta på mej strumpor & skor
    JAAAAAAA, precis SÅ!! Skrattande

Lycka att vakna på natten å "bara" ta sig till toan å sedan bara lägga sig igen, å SOMNA OM direkt,
    å inte som nu...vakna av att man måste upp....
    sätta sig på säng kanten, hämta andan å få kontroll över det onda....
    sedan resa på sig, å stå absolut stilla, för annars så skriker man av smärta i fogarna....
    stå så en halv minut typ för att sedan stappla, helt klarvaken, ut till toa.....
    å sedan stappla tillbaka, å mentalt förbereda sig på att sätta sig ner, för att lägga sig...
    å inte skrika AAAAAJJJJ, för då väcker man ju sambon som sussar.....

Jag  struntar i att man inte FÅR gnälla när man e gravid...
    jag ÄLSKAR min bebbe, och ALLT det som komma SKA ur det här,
    MEN...jag älskar INTE det här onda som denna graviditet fört med sig!!! å så ÄR det bara 
  • mamma smurfen

GUUU va skönt de va med en låååång lång dusch SkrattandeKänner mig nästan som en ny människa=)

linn78: min beställning jag har inne i "bebisverkstan" hade ett "önskedatum"....de vart igår, å tyvärr så ligger de tydligen efter i produktionen, så det verkar om att ALLA ordrar blir något förskjutetObestämd
    OM dom inte får tag i xtra folk ganska snart då......Flört

• mamma smurfen

Go morron=)

Inte fått sova spec bra inatt...massa rännande på toa, några kraftiga förvärkar som väkt mig när jag väl lyckats somna, å nu kom hantverkarna som ska fixa värmeslingorna å klinkersen i hallen.....så ingen vila under dagen blir det heller,
    MEN hallen kommer bli såååå bra när det är klart, så det blir värt detGlad 

• mamma smurfen
    Haligh skrev 2010-11-17 08:51:51 följande:
    När brukar bäbis fixera sig egentligen..? Känner man det? Senaste 2 ggr har min legat med huvet neråt men det betyder inte fixering antar jag? Väldigt mkt rörelse fortfarande, snart säger det ritch och ut kikar en fot för några dar sen var det mkt tryck nedåt men nu känns det bra igen... Urinblåsan är ett kryddmått stort- blir så akut nödig och ut kommer typ två droppar
    Det är väldigt individuellt NÄR bebbe fixerar sig, vissa gör det inte föräns det är dax att se dagens ljus*ler*

Men som tumregel är det nog så att förstföderskor får fixerade bebbar tidigare än omföderskor.

Jag är nu i V 36+5, och förra veckan, när jag var hos BM, så konstaterde hon att min Busa är sågott som  fixerad redan=) Jag är omföderska, så hon blev lite förvånad kan jag säga*ler*
  • mamma smurfen
    MFJG skrev 2010-11-17 11:37:00 följande:
    När jag väntade sonen fixerade han sig någonstans runt vecka 37-38..Bebis i magen fixerade sig för 2 veckor sen och enligt läkaren i förrgår så ligger han väldigt djupt fixerad och jag är i vecka 35+1 idag. Omföderska och allt..;) Hoppas det betyder att han kommer innan BF! =)
    Ja JAG håller tummarna för dig Flört

Här e de lättare förvärkar...de känns, molar lite, men gör inte ont....
    Vill bara bli klar med själva "makandet" av bebbe nu å istället få snusa på henne...tänk att få ligga isängen å bara få titta på sin bebbe som ligger där så fridfullt å sover.......*suck* 
  • mamma smurfen
    NhjärtaD skrev 2010-11-18 10:44:20 följande:
    Vi har inte fixat det, har hört att de vill vänta tills efter den kommit, men samtidigt kan man juh inte veta om det händer mej nått & då skulle det vara skönt att sambon ska slippa allt krabb som det kan komma...
    Vi har inte heller fixat de såhär i förväg...
    utan vi tar det när vi blir kallade istället, känns lättare att ta det då på något sätt.
    Även om, som ni skriver, det vore bättre att ha de ordnat iförväg. 
  • mamma smurfen
    NhjärtaD skrev 2010-11-18 11:01:15 följande:
    ja, helt ärligt orkar jag inte krabba med det just nu, räcker med förbannade FKSkrikandes De ringde innan & ska ha ytterligare ett intyg, men det är juh iofs till min fördel för då kanske jag kunde få min gamla sjukpenning som är rätt bra
    Då håller jag tummarna för att de går vägen på FK=)

Har inte fått sova så mycke i natt,
    har det inte vart blåsan som väckt mig så har jag vaknat av molvärk å värk i svanken, ner över svanskotan....
    antar att de är det som är förvärkar?,
    Har kommit från å till hela natten, å likaså nu när jag vart uppe.... trots 2 tidigare barn, så har jag GLÖMT hur de känns*ler* 
  • mamma smurfen
    NhjärtaD skrev 2010-11-18 13:12:50 följande:
    haha ja vecka, sorry! Som jag nästan 37+2 idag.

Okej, ja jag tror det beror på hur mogen man är, en kompis fick göra 2 stycken & inget hände, en annan så startade det efter en promenad.
    Är avundsjuk på er som har BM som GÖR hinnsvepning....hörde med min BM förra veckan lite försiktigt om man kunde få en sådan när man kommit till V38...Hon stirra på mig med stoooora ögon( som om jag inte va riktigt klok typ)
    Å sa att man ABSOLUT INTE "meckar DÄR inne" på en hög gravid, alldeles för stor infektionsriskObestämd *suck*

Frågade idag om hon kunde kolla på tappen, eftersom jag haft känningar hela natten å även idag, men NOPE, ABSOLUT INTE...tänk på INFEKTIONSRISKEN...HELGE...ÅÅÅÅÅHDemonKräks 

Så här sitter man, med molvärk bak i ryggen, å SD..men har ingen ANING om det har hänt något eller inte*SUCK* 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)