Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

December Bebis 2010 :)

delifi2 skrev 2011-05-23 14:35:07 följande:
    pratar ni redan om sylky??
    jag har precis börjatanvända sylky till William när vi är själva å ska ut å gå, han är 1 1/2 år, innan tycker jag det är alldels för tidigt att ha sylky till dom, dom behöver närhet att se nån de känner igen så att det inte blir för mycket intryck.
    Det kan resultera i att de sover dåligt på nätterna eftersom de har fått för mycket intryck av allt. 
    Tror faktiskt man känner sitt eget barn bäst och märker på dem om dom är redo eller ej.
    Agnes sover som en stock de dagar vi vart ute och fart och hon fått mycket intryck under dagen. Snarare att hon sover oroligt de dagar hon bara fått vara hemma och sett samma saker hela tiden.. som sagt, alla är olika även våra barn!

Sen kanske man inte ska använda sulkyn som standard vagn utan bara när man ska resa bort och den andra vanliga vagnen tar onödigt stor plats.

Förr fanns det bara framåtvända vagnar,och dom som åkte dem lever än..Flört
  • LillSnurr82

Nu har man sprungit blodomloppet... kommer nog inte helt enkelt komma upp ur sängen i morgon. Hoppas Agnes har överseende med att jag kommer ha träningsvärk i morgon och att ENDAST lugna lekar, helst i liggandes i soffan är tillåtet i morgon.. hehe..

• LillSnurr82

6 månaders läkar kontroll med lilla A i dag. Hon vägde 7790g (har alltså bara gått upp 180g på 1 månad) och var 67cm lång (växt 1cm på 1 månad) . Tycker att 180g är lite , men läkaren tyckte det inte var någon fara. Hennes kurvor hade jämnat ut sig. Hon gick ju bara upp 200g förra månaden också.. och han mena att eftersom hon nästan var lite "knubbig" när hon bara ammades så var det okej också.

Haleluja! Agnes har börjat dricka välling nu :D sempers havre välling funka.. tom utan att blandas ut med bröstmjölk.. Majsvällingen och nestles havre välling total vägra hon.. konstigt att det kan vara sån skillnad.

Vi har en cresent vagn och är jätte nöjda. Har i nån vecka åkt i endast sittdelen. Där trivs hon bra. Men funderar som sagt på att i nästa månad köpa en smidigare sulky att ha med sig när man åker i väg.

Shit , vilket fint brudpar :) Jätte fin klänning.. häftigt med röd.. Grattis!!!

• LillSnurr82

haha,, Agnes fick sambons efternamn just för att han SKA fria..frågan är bara när.. jag väntar o väntar.. Fast vi har ju inte ens förlovat oss än, så lär nog få vänta ett par år till :(

• LillSnurr82

Duktig han är Anton. Jag trodde Agnes var sen med att sitta men tydligen inte, hon satt innan 5 månader (är 6 månader snart). Kanske hon var tidig då istället.

Frågan har säkert kommit upp förut. Men hur mycket/ofta får era barn mat?

Agnes matschema ser ut så här:

Morgon: Gröt(1 dl)+ frukt puré

Mellis: frukt/babymacka (hoppar över detta mål om vi sover längre än till 10 vilket är ofta)

Lunch: Halv stor matburk eller ca 1 dl egengjord mat

Mellis: frukt/babymacka eller babyyoggi

Kvällsmat: välling (2 dl) + ammning

Anledningen till att jag frågar är att min bvc sköterska tyckte jag skulle ge henne 2 lagade/varma mål/dag..hhmm.. känns som mycket mat att man inte annat får göra än att mata henne. Tycker inte att hon är speciellt hungrig de gånger jag ger henne nu, ibland vill hon inte ens äta. De dagar jag inte får i henne speciellt mycket mat kan jag säga att jag brukar ge henne lite(1 dl) välling(nu när hon börjat gilla det, innan amma jag henne) när hon ska sova middag så jag är säker på att hon är mätt.

• LillSnurr82

Hon hade bara gått upp 180g denna månad(200g förra,så inte mycket mer då). Var ingen fara men hon tyckte jag skulle öka maten med ett till lagat mål. Men å andra sidan har jag ju precis börjat med välling, så kanske räcker med det.

Verkar ju inte som ni andra ger oftare/mer. Har dessutom en VÄLDIGT rörlig tjeja.. är aldrig still.. Springer runt i sin gå stol, rullar runt och kryper på sitt egna lilla vis- ålar fram och går bak= rumpan rakt upp i vädret..haha..ser för kul ut.. Är inte ens still när hon sover, far runt lika mycket då.. Så kanske inte så lustigt att hon inte går upp så mycket när hon inte är still en sekund.

• LillSnurr82

Hej! Vi är ute i sommarstugan i helgen och myser. Just nu ligger vi på gräsmattan under ett parasoll , skönt som faan. Själv har jag suttit i solen nästan hela dagen, men nu är mina bröst uppbrända så la mig hos Agnes en stund.. häääärligt... Agnes stormtrivs och tränar på sin egna lilla krypstil, men blir förbannad när framdelen inte vill hänga med bakdelen och hon står på huvudet typ..

Här är en till som borde gå till frisören och få sitt hår fixat.. men är för snål..Tappar också massa hår, fast jag bara ammar en gång på kvällen och 1-2 (högst 3 gånger per natt).

Någon mer som ammar så lite och ännu inte fått sin mens??? Tycker min borde komma snart (?)

Ha en fortsatt trevlig helg..

• LillSnurr82

Agnes vaknar högst 1 ggr/natt. Oftast vaknar hon inte alls. Hon kan gny lite, sover hon i min säng (som hon gör nu igen när sambon flyttat till göteborg över sommaren. Jag tycker det är så ensamt att sova själv i en dubbelsäng) så kan jag vakna av det och då ger jag henne nappen så somnar hon helt igen, annars ammar jag henne och båda somnar om så sött.fram till allt mellan kl 7-10 beroende på vad klockan var när hon ammades .Sover hon i egen säng så kanske hon vaknar oftare men då somnar hon nog om själv..Då brukar jag vakna av henne vid 5-tiden(men då är det ju morgon enligt mig) och lyfta över henne till våran säng, amma henne och så somnar vi om igen till 9-10 tiden.

Här har det inte heller kommit några tänder än, och jag är glad så länge de håller sig borta.. tycker hon bits tillräkligt hårt som det är nu.. :)

Momalicious: Åh gott att med hembakat bröd :) Taco är inte helt fel.. här blir det grillat och potatisgratäng inte tokigt det heller..

Härlig dröm du hade.. man kan drömma så mycket roligt tycker jag..

• LillSnurr82

Jag vill också ge mig in i verkstaden igen, så jätte mega sugen att vara gravid igen. Men har inte pratat med karln om det ännu. Vill nog att han ska ha ett fast jobb först också.. Hoppas att han får det så vi snart kan sätta igång.. :)

• LillSnurr82

46 är väl inte så stort? Agnes hade 45,5 på 6 månaders kontrollen och är bara 67 lång och väger 7790g så hon är ju ganska mycket mindre än Sixten övrigt..Min bvc sköterska har aldrig nämnt att hennes huvud skulle vara stort..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)