I morse flög jag upp fortare och vaknare än någonsin ur sängen av en smäll och ett ilvrål, lillan hade vaknat och krypit runt i sängen och trillat ner :( oj vad hon skrek, men mest rädd tror jag. Efter lite mamma kramar blev hon glad igen och börjar skratta åt hunden som låg i sängen :) men vad rädd jag blev när jag fatta att hon trillat ut..
Nu blir det att bygga ännu högre berg runt sängen om hon ska fortsätta sova hos mig. Ett litet märke mellan ögonen och lite röd i pannan var allt som blev. Tur vi har låg säng och tjocka mattor vi sidan om.
Någon som har tips på hur man kan skynda på att sluta med nattamningen. Hon vaknar alltid mellan 00-01 och vill snutta (är inte direkt att hon är hungrig, känns mer som hon snuttar för att söva sig själv) Sen sover hon ända fram till 6-7 vill då amma (jag veeet för en del är detta redan morgon, men inte för mig som gärna sover till 12-13 om jag får och kan) men detta mål har jag nu bytt ut mot 100ml välling, då somnar hon om igen och sover till 8.30-9 i alla fall, då går vi upp och hon får 1dl gröt+ puré.
Är målet där vid 00-01 som jag nu vill få bort, är alltså det ända på hela dygnet jag ammar henne nu och eftersom hon inte äter då utan mest snuttar så känns det ganska onödigt. Nappen funkar inte att söva om henne med heller. Hört att det kan funka att ge vatten istället, vad tror ni?