Inlägg från: thegoddess |Visa alla inlägg
  • thegoddess

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2011-06-16 11:43:54 följande:
    The goddess: missade visst ditt svar. Vi är medlemmar så vi ska kontakta dom.
    det är bra..dom måste kunna hjälpa er
  • thegoddess

Har försökt med bara gröt och mat idag. Hon grät helt hysteriskt nästan en timma jag hade panik och var på väg springs ner till BVC. Gjorde en flaska och hon åt och somnade, efter grät liksom så där när man kippar efter andan lite. Stackarn.. Blir flaska ett tag till

• thegoddess

igår var det potatisfestival i alingsås.. vi knallade på stan på dagen. spännande och kul tyckte ronja. kolla på karuseller och maaaassa folk. sen blev det midda hos mina föräldrar sen lämnade vi ronja där och gick ut. Öltält var det..träffade massa gamla kompisar. hade riktigt kul. vilken skillnad när man sällan är ute. blir ju så himla mycket roligare. ronja hade bara vaknat kl 3 fick lite mat och sov sen igen. duktigt för att vara första natten utan mamma och pappa.
    mormor och morfar hade köpt en uppblåsbar pool med hängade uppblåsta stjärnor. den provade ronja idag. herregud så kul. hon plaskade som aldrig förr och visste precis hur man skulle skvätta ner.
    sen fick hon en t shirt som det står morfars älskling på haha
    i fredags var jag med svärmor och shoppade. hon handlade 5 plagg på POP till ronja så det var mycket bra att ha med henne :) jag sa att vi kan ju ta fler shoppingturer )

• thegoddess

ronja älskar att stå i knät och på golvet. håller man henne i händerna och hjälper med balans lite grann så står hon gör bra.
    hon ålar bara bakåt än så länge och runt runt. går framåt och bakåt i gåstolen. sidled går inte på denna skit gåstolen :( pratar adda adda adda..pratat i ett hela dagen helt underbart.
    sitter ganska bra själv fast man sitter bakom och är beredd på att hon tappar balansen.
    hon har sovit några hela nätter det sista men oftast vaknar hon 4 snåret men somnar om när hon får nappen.

vad snabbt hon har växt helt plötsligt. jag hann knappt använda st 68.. hade så himla mycket kläder. trodde hon skulle ha det längre. jag fick i stort sätt hoppa från 62 till 74. synd man hade tvättat alla annars kunde man ju sålt dom bra.

• thegoddess
    delifi2 skrev 2011-06-19 21:23:14 följande:
    Olivia har strl 68, men nu börjar det snart ta slut på kläder för hennes del, vi köpte 5 st stora påsar i strl 50-74 för 500:- innan hon föddes men så mycket i strl 68 fanns det inte mest i 50 och 70-74
    har oxå köpt några såna paket på tradera. fått endel men även shoppat massor... så dumt men så kul. första barnet blir det väl så. du får kolla om du hittar ett nytt paket men nu är det ju massa rea ute så passa på
  • thegoddess
    Karttikeya skrev 2011-06-20 09:38:56 följande:
    TIm har strl 74 och vi har ungefär 6 bodys. Får shoppa helt enkelt! Cool Han kan fortfarande ha 68 dock så sålänge han kan det är det lugnt!
    är inte han längre än ronja? skule gissa på att hon är runt 64 cm nu. men tycker 68 är tight asså. blöjan tar ju sån jäkla plats!!
  • thegoddess

jag har siktat på att ronja har 86 vid 1 år !! hon har 74 nu

• thegoddess
    nikka skrev 2011-06-21 14:30:16 följande:
    Tove håller oxå på att börja äta mer och mer mat. Gör du eget eller köper du? Jag har inte riktigt kommit på det här med att göra mat så jag köper Hipps Ekologiska. Men jag får inte i henne vatten.. Hon tar det i munnen, gör världens leende och sprutar ut det. Något tips?
    det är nog brar att hålla på till slut tar hon det nog. men dt går ju att göra ersättning som dryck till maten man kan ju göra den lite svag kanske så den inte tar över mättnaden.
    Momalicious skrev 2011-06-21 13:13:43 följande:
    Elliot åt precis 2 dl spaghetti och köttfärssås + fruktpuré! Dessutom drack han massvis med vatten. Hur allt får plats vettitusan :)
    ronja äter en halv köpe burk med spagetti och köttfärssås den e nog favvon.  då är hon duktig.
  • thegoddess

idag blir min docka 6 mån.. snart är hon 1 år haha och hon har sovit hela nätter 4 nätter av 5. hoppas det håller i sig. lägger henn 20 och hon vaknar 6 får ersttning och somnar om till runt 8. märker av lite mindre sömn behov på dagen nu. kanske beror på att hon inte behöver ta igen missad nattsömn. hon äter den vanliga maten bättre nu med. nu ska man bara komma på hur länge hon står sig.
    hur gör ni när ni ska iväg. ger ni mat då med eller ersättning/amning? e ju så himla mycket smidigare med ersättning tycker jag.

ni får ha en härlig midsommar och hoppas ni slipper regnet.

• thegoddess

det dör med feber. jag har lärt mig att man bara har feber om det är nåt skit i kroppen. feber är ju inte själva sjukdomen utan kroppens försvar mot sjukdomen. mao så har man infektion i kroppen om man har feber

Svar på tråden December Bebis 2010 :)