• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Momalicious

Ännu mer nya, vad kul! December verkar vara en mer populär månad än jag trodde Grattis till dig AnneliY !

Juvel skrev 2010-05-20 06:00:38 följande:
    God morgon tjejer! Uppe med tuppen idag, ska dels jobba tidig dag idag och dels har jag så svårt att sova. Någon mer som har det? Jag kan inte somna om när jag vaknar på natten fast jag är sååå trött... Välkomna alla nya, roligt att det är så många nu:) Och kul med hus! Vi köpte vårt radhus för snart två år sedan när dottern var bebis och de tär det bästa vi gjort. Att bara kunna öppna dörren så hon kan rusa ut och leka med alla barn är fantastiskt. Jag har också fått mage, men det kan väl inte vara möjligt? Det är ju fortfarande bara tarmarna för bebisen är ju inte större än en jordgubbe typ. Det kan ju vara så att det lägger snart men för tillfället är det svårt att dölja och jag vill absolut inte berätta än för omgivningen... Vi fick tid för KUB redan om knappt två veckor (blodprovet är redan taget) en jag sköt upp det. Vill gärna har passaerat 12 fulla veckor med lite marginal så den 7 juni ska vi dit. Hoppas allt ser bra ut då fortfarande (japp, är fortfarande orolig...). Som omföderksa här går man till BM för hälsosamtal så fort man plussar typ, inskrivning i vecka 8-12 och sen tillbaka i vecka 25! Känns ganska skönt när det är andra barnet att inte behöva gå så ofta i början, det är ju i slutet det händer grejer och är spännande;) Ha en bra dag allihop, här ser det ut att bli varmt, varmt, varmt:)
    Jag har tyvärr inte det problemet. Jag kan snarare sova hur länge som helst utan att känna mig utvilad eller pigg nån gång. Det är riktigt jobbigt. På helgerna kan jag bara fortsätta sova hur länge som helst om jag inte tvingar upp mig. 
    Nu är det snart dags för mig att äta frukost och klä på mig. Verkar bli en lika varm och fin dag idag som igår! Gud vad härligt! Synd att jag inte slutar förrän klockan 16, annars hade jag velat ta vara på vädret. Men men. Är hemma runt 17.30-18 så förhoppningsvis håller värmen i sig hela kvällen idag med!
    Det var någon som frågade om gravidförsäkring? Kommer inte ihåg vem riktigt, men jag ska ha det. Förmodligen någon gratisförsäkring för jag tyckte ingen av de betalförsäkringarna täckte "allt" så att säga. Vissa betalförsäkringar gav ju bara MER pengar om nåt hände, men täckte inte riktigt lika mycket i vissa fall. Och det är ju inte direkt pengarna det handlar om, nej fy.. Ska ta itu med det när det lugnar ner sig i skolan. Den listan börjar bli lång nu
    Nej, nu får jag dra mig. Skriver så mycket varje gång haha. Ha en bra dag nu tjejer! 
  • Jaya
    God morgon tjejer! Uppe med tuppen idag, ska dels jobba tidig dag idag och dels har jag så svårt att sova. Någon mer som har det? Jag kan inte somna om när jag vaknar på natten fast jag är sååå trött...
    God morgon god morgon. Har varit vaken sedan klockan 04:30...
    jag har jätteproblem att sova en hel natt, och så är jag supertrött efter klockan 12 på dagen.  Problemet är när jag inte kan sova så vrider och vänder jag mig, så min sambo är med jättetrött när han siger upp vid 06:15.

Får väl se hur det går idag i skolan. Föreläsning på morgonen och så träffa en person i handikappförvaltningen på eftermiddagen. {#lang_emotions_laughing}
  • AnnaCL
    MalakiW skrev 2010-05-19 23:39:04 följande:
    Vad alla verkar få gå på inskrivning tidigt! Jag ska ju inte gå förrän v15, men har iofs varit på ett hälsosamtal i v7.. Men en dum fråga i sammanhanget: Vad händer egentligen på en inskrivning? Tas det prover och kan man hoppas på ett UL?God natt alla goa tjejer!
    På inskivningen fick vi träffa den BM som ska följa oss. Hon hade ett hälsosamtal kan man väl säga och lämnade en massa information om fosterdiagnostik och vilka livsmedel man får äta. Sedan gjorde hon en fullständig journal med tidigare sjukdomar, allergier, tidigare graviditeter och en massa sånt. Sedan vägde hon mig, tog blodtryck och jag fick lämna blodprover samt urinprov. Sedan fick vi veta tiden för RUL. Jag gillade henne så mycket att jag vill dit oftare{#lang_emotions_laughing}
  • ÄlskarMina

God morgon! Sitter och äter lite frukost med solen skinande genom fönstret och fåglarna kvittrandes genom altandörren. Härligt att bo ute på landet! {#lang_emotions_sunny}

Idag är jag ledig men har saker att göra ändå. Ska träffa läkaren på MVC i em för en grav.planering iom att jag tar mediciner. Hoppas på fler kollar av mig och bebis. Jag tycker det är kul att springa hos MVC. haha! 
    Mamma följer med och har hand om Nova sålänge, sen drar vi på stan och ska shoppa lite. härligt! Blir en bra dag det här!
    ·¨`*·.¸¸.*Nova juni-04, Pyret dec-10*.¸¸.·*¨`·
  • TheUnknown

Hej! Vad många nya det är här! Grattis och välkomna!

Jag ska på inskrivning på tisdag, då är jag i v 8+. Ska bli roligt, synd att min sambo inte kan följa med bara :(

Har massor med molvärk nu, brösten har börjat göra lite ondare igen, inte som förut, men det känns ju iaf igen.

Jag tycker att det syns, eller jag ser tjockare ut, jag har väl aldrig varit jättesmal, inte vart helt platt, men jag tycker iaf att jag har växt! Har inte vågat väga mig på senaste bara.. är livrädd för att gå upp. Jag försöker hålla mig ganska nyttig iaf, har massa chips och sånt i skåpet men är inte sugen, äter lite skit på helgerna bara och försöker röra på mig så mkt som möjligt, denna veckan har jag jobbat som en idiot så jag har knappt hunnit.. Men jag vill verkligen inte gå upp 25 kg igen! NEVER!
    Haha nä nu måste jag väl nästan gå å väga mig bara för det :P Så jag inte får en chock på inskrivningen!

Solen skiner och jag börjar inte jobba förrän 12, men fy så trött jag är, kommer decka i soffan...

• Karttikeya

Får inte alla en planering om hur många besök man ska gå när man är hos läkaren i början? För jag ska också dit nästa vecka och bestämma hur många och hur ofta jag ska på besök hos BM. Och vad jag vet har jag inget "speciellt". Utöver att jag är tjock och att jag kommer få ta lite blodprover oftare också pga att jag äter Levaxin nu.

• Karttikeya
    NhjärtaD skrev 2010-05-19 22:06:52 följande:
    Ja det är det verkligen värt.Jag fortsatte & plugga med sonen, men det är nått jag ångrar idag, kändes inte helhjärtat nått utav det, varken i studier eller i sonen.Så jag lär nog inte bli klar tills nästa heller, men jag tänker ta paus så jag kan få njuta av mammaledigheten!Ne vem vill se tjock ut? Heja våra magar nu!
    Ja, allt har sin tid {#lang_emotions_wink} Ska jag vara mamma blir det mamma på heltid och ska jag plugga så.. Kanske inte på heltid, men jag vill kunna koncentrera mig mer och förväntar mig mycket hjälp från släkt och sambon såklart. Det har dom alla sagt, så jag behöver inte oroa mig. Får väl se hur lätt för mig det blir att få hjälp bara {#lang_emotions_wink}

Hahaha, jag ser ju redan tjock ut. Väger alldeles för mycket, men jag menar när jag slipper dölja magen för att den är så svullen och man tydligt ser att där är en gravidmage istället ^^

Samlar massa vätska eller något.. Har försökt dricka mer men det är ju jättesvårt.. Snart kan jag inte ha förlovningsringen på mig {#lang_emotions_frown}
  • MajMamman08
    God morgon tjejer!Uppe med tuppen idag, ska dels jobba tidig dag idag och dels har jag så svårt att sova. Någon mer som har det? Jag kan inte somna om när jag vaknar på natten fast jag är sååå trött...Välkomna alla nya, roligt att det är så många nu:)Och kul med hus! Vi köpte vårt radhus för snart två år sedan när dottern var bebis och de tär det bästa vi gjort. Att bara kunna öppna dörren så hon kan rusa ut och leka med alla barn är fantastiskt.Jag har också fått mage, men det kan väl inte vara möjligt? Det är ju fortfarande bara tarmarna för bebisen är ju inte större än en jordgubbe typ. Det kan ju vara så att det lägger snart men för tillfället är det svårt att dölja och jag vill absolut inte berätta än för omgivningen...Vi fick tid för KUB redan om knappt två veckor (blodprovet är redan taget) en jag sköt upp det. Vill gärna har passaerat 12 fulla veckor med lite marginal så den 7 juni ska vi dit. Hoppas allt ser bra ut då fortfarande (japp, är fortfarande orolig...).Som omföderksa här går man till BM för hälsosamtal så fort man plussar typ, inskrivning i vecka 8-12 och sen tillbaka i vecka 25! Känns ganska skönt när det är andra barnet att inte behöva gå så ofta i början, det är ju i slutet det händer grejer och är spännande;)Ha  en bra dag allihop, här ser det ut att bli varmt, varmt, varmt:)
    Vi ska med göra KUB den 7 juni! Gud e ju inte alls långt kvar.tiden går faktiskt väldigt fort nu! Hehe!

Och på måndag e jag i v 12...wiihooo som man längtat!!! Men kanske inte ska ropa hej än!
  • Stoce

Går in i vecka 12 idag, tjoho!! Var på inskrivning igår och alla värden låg jättebra, så det var skönt. Fick tid för ultraljud den 7 juli, spännande! Har blivit piggare nu faktiskt och mår inte lika illa längre. Kan fortfarande bli trött, men inte lika lamslående som tidigare. På torsdag nästa vecka ska jag på glukosbelastning pga. min övervikt, men igår låg sockret på 5,6 och det kändes betryggande i alla fall. Ha en härlig dag alla vackra gravida kvinnor!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)