• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • ÄlskarMina
    Mopplis skrev 2010-05-20 17:34:36 följande:
    Idag har jag vatt på MVC- fortfarande BF 23 dec. Ska däremot inte gå upp ett kilo under graviditeten och fått fysiskt aktivitet på recept (?!) Hur fan ska detta gå?
    oj-det kan ju inte vara så lätt! shit! klart du FÅR gå upp, men förstår om det känns pressande att ha BM över axeln.
    Hur har det gått hittills då? Här står det still änsålänge..gått ner ½kilo och är i v.12. 
    Idag var jag hos läkaren på MVC. Fick recept på trombyl så jag tog den första tabletten idag. Fragminet har jag tagit i 2v lite drgt. Hoppas på inga proppar denna gång!
    Fick ett extra BM-besök i v.20 för att lyssna på hjärtljud och sen ska de hålla koll på SF-måttet. Får göra tillväxt-UL med flödesmätning v.32 och sen varannan vecka ända fram till förlossningen. Så här blir det måånga ultraljud! Gutt att de ska hålla bättre koll denna gång! (Nova kom ut tillväxthämmad på övertid med proppar i moderkakan)
  • TheUnknown

Jag kanske har gått upp, jag brukar pendla så mycket ändå i vikt, 2-3 kg i månaden upp å ner typ, så jag vet, inte ligger runt vad jag brukar, hoppas på att inte gå upp något än på länge. Försöker röra mig så mkt jag kan och har tid med och hålla mig till godsaker på helgerna. Ok, idag fuskade jag och åt chips, men ja, bättre än ingen mat alls kanske ;D

• Mopplis

Det kommer bli svårt men jag slutade röka förra graviditeten utan problem och bebis är den bästa motivationen man kan få!

Ska bara lära mig äta EN portion och röra på mig ordentligt- men jag tror det kommer gå jätte bra faktiskt ( om jag inte börjar samla på mig vatten)

• TheUnknown
    Mopplis skrev 2010-05-20 20:58:44 följande:
    Det kommer bli svårt men jag slutade röka förra graviditeten utan problem och bebis är den bästa motivationen man kan få!Ska bara lära mig äta EN portion och röra på mig ordentligt- men jag tror det kommer gå jätte bra faktiskt ( om jag inte börjar samla på mig vatten)
    Det kommer gå jättebra! Om du inte går upp något under tiden betyder det ju att bebis tar av vad som finns, vilket betyder att när bebis sen är ute har du gått ner istället =)

Jag som alltid är så dålig med mat, jättedålig på att äta lunch och middag. frukost älskar jag :P Men jag har börjat äta ordentlig mat och dessutom mycket!
  • Minifer
    MalakiW skrev 2010-05-20 13:38:25 följande:
    Tack för lunchen idag Minifer! Mycket kul och trevligt!
    Tack detsamma! Ser fram emot en himla massa luncher i det gröna hela sommaren altmedans magarna växer ikapp!! *mys!!* MEn haha, jag brände miiiig! Jag är helt knallröd! Tur jag satte mössan på sonen!

Apropå hur många besök man har så fick jag ett tryckt schema som sitter på väggen bredvid mig. Det är en himla massa besök, haha BM v 12,18, 20, 24, 28,30,32,34,36 och sedan en gång i veckan till förlossning. Har lite läkarbesök och en himla massa flöden och tillväxtultaljud ochkså, de har jag staplat upp tjusigt på min presentation. Men det är ju pga min diabetes som de har stenkoll
  • MalakiW
    AnnaCL skrev 2010-05-20 07:06:34 följande:
    På inskivningen fick vi träffa den BM som ska följa oss. Hon hade ett hälsosamtal kan man väl säga och lämnade en massa information om fosterdiagnostik och vilka livsmedel man får äta. Sedan gjorde hon en fullständig journal med tidigare sjukdomar, allergier, tidigare graviditeter och en massa sånt. Sedan vägde hon mig, tog blodtryck och jag fick lämna blodprover samt urinprov. Sedan fick vi veta tiden för RUL. Jag gillade henne så mycket att jag vill dit oftare
    aha - tack för infon! :D
  • MalakiW
    NhjärtaD skrev 2010-05-20 11:49:20 följande:
    Åhhh tack! Tror det hjälpte lite för jag känner för mer idag Ska rensa lite i köket iaf efter pluggandet, kan bero på vädret kanske oxå Usch det lät inget najs du!!! Tas bara prover & lite sjukdoms bilder & tidigare graviditeter & förlossningar osv. så är det här iaf! Heeej Fick med en son i jan-09! Sen har jag en dotter sen 06 med!jag har med mått kasst, men är nästan helt okej nu Vi har med kanon väder idag Åhhhh vad  kul ja det har du helt rätt i, de pengarna vill man juh inte ha!!Lycka till på inskrivningen!!!
    ah- tack för info :D
  • MalakiW
    NhjärtaD skrev 2010-05-20 14:11:07 följande:
    Min var det från början oxå, men sen när jag började må dåligt tappade han kontrollen ele så. Nu börjar han fatta igen Haaha ja min sambo sa igår att bebis vände sej om & kollade in vilja vi var Kul att ni hittat varann
    ja det är verkligen kul att träffa ngn som det verkligen klickar med direkt! Först var jag nervös för att vi inte skulle ha ngt att prata om men det är absolut inga problem... tiden bara springer iväg när vi lunchar och helt plötsligt hade jag tagit långlunch :D
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-05-20 21:13:35 följande:
    Tack detsamma! Ser fram emot en himla massa luncher i det gröna hela sommaren altmedans magarna växer ikapp!! *mys!!* MEn haha, jag brände miiiig! Jag är helt knallröd! Tur jag satte mössan på sonen!Apropå hur många besök man har så fick jag ett tryckt schema som sitter på väggen bredvid mig. Det är en himla massa besök, haha BM v 12,18, 20, 24, 28,30,32,34,36 och sedan en gång i veckan till förlossning. Har lite läkarbesök och en himla massa flöden och tillväxtultaljud ochkså, de har jag staplat upp tjusigt på min presentation. Men det är ju pga min diabetes som de har stenkoll
    heheh - här ska lunchas :) - minst varannan vecka föreslår jag raskt! Superskönt väder! Har också bränt mig - är helt röd i ansiktet... :D
  • Minifer
    MalakiW skrev 2010-05-20 22:29:49 följande:
    ja det är verkligen kul att träffa ngn som det verkligen klickar med direkt! Först var jag nervös för att vi inte skulle ha ngt att prata om men det är absolut inga problem... tiden bara springer iväg när vi lunchar och helt plötsligt hade jag tagit långlunch :D
    hihi akta dig, jag kanske ger dig trubbel när du plötsligt har massa frånvaro från jobbet haha! Minst varannan vecka låter kickass! :D Hurra för oss!

Vill att det ska vara söndag nuuuuuuuu!!!

imorgon ska jag ringa diabetesenjouren och gnälla. Jag får inte ha blodsocker över 8, jag får inte ta mer insulin än vad jag gör, konstigt man blir stressad när jag ligger mellan 9-10 hela tiden =( Är rädd att bebis skall missbildas eftersom v 8-10 är de allra viktigaste veckorna i hela graviditeten =/
Svar på tråden December Bebis 2010 :)