• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Småstadsbönan
    NhjärtaD skrev 2010-05-18 21:39:03 följande:
    Ja vi skyller på bebisen Oj v11+0 då har vi nästan BF samtidigt! Är mycket skönt att vara förbi v 12 iaf nu, fast bäst är juh hela 12 veckor Ja tiden går faktiskt fort...snart börjar vi klaga på värmen & svullnad med vätska
    Jag har oxå en tarmsjukdom men är opererad för den nu, hoppas du får ordning på den med hjälp av din medicenering för jag vet hur jobbig det är att ha skov.

I morgon går jag in i v 11 och på fredag så skall vi på inskrivning och då skall vi även få göra ett ul åhhh vad jag längtar
    Annars så mår jag ganska bra förutom att ichias kommer i kläm i bland och gör sviiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin ont och så den berömda foglossnigen börjar jag känna av vilket jag gjorde i v 10 förra gången oxå inte sååååå rolig men jag håller tummarna att den inte blir som förra gången.

Hur mår ni andra???
  • Utomlands

Nervös nervös!!! om ca tva timmar ska vi titta in till bebisen!!!
    Vilken kväll och natt jag har haft fy sjutton! Hade en bränna i bröstet som gjorde ont i ryggen i bröstet och upp i halsen! Testade med en tablett som man kan ta men den hjälpte noll, drack ett glas mjölk hjälpte inte häller, 00.00 klädde vi pa oss och gick ut och gick en runda sen ner i bingen värkade hjälpa faktiskt och har typ suttit och sovit hela natten. Detta har hänt ett par ganger nu, men  inte lika illa som igar.
    Vet inte om det har med mi Kebab diarre i förrgar att göra??? Idag har jag konstigt ont lite till höger om navlen. Vilken tur att det är just idag som viska fa se den!!!! Annars hade vi nog stuckit till akuten.

Fy vad avis jag blir pa allt sexande, jag vill OXA!!! Typ 2 manader sen sist och gubben klagar inte, men jag gör! Men det är nog för att inte pressa mej, eftersom doktorn har förbjudit oss! Nästa vecka kanske kanske... vecka tolv ... dream dream dream...

• Trollungarnasmamma
    Småstadsbönan skrev 2010-05-19 10:30:11 följande:
    Jag har oxå en tarmsjukdom men är opererad för den nu, hoppas du får ordning på den med hjälp av din medicenering för jag vet hur jobbig det är att ha skov. I morgon går jag in i v 11 och på fredag så skall vi på inskrivning och då skall vi även få göra ett ul åhhh vad jag längtar Annars så mår jag ganska bra förutom att ichias kommer i kläm i bland och gör sviiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin ont och så den berömda foglossnigen börjar jag känna av vilket jag gjorde i v 10 förra gången oxå inte sååååå rolig men jag håller tummarna att den inte blir som förra gången. Hur mår ni andra???
    Ja det är inget vidare...

men fick se pyret idag & den mådde bra Hjärtat pickade fint!!!
    Nu känns det verkligt!!! Men hon sa typ att jag hade slidkatarr, så jag fick någon medecin :s

Så nu har jag hämtat ut en massa medecin för slidan & tarmarna.
    Inte så kul, men vi alla måste må bra.

Nu ska jag lägga mej i 30 min innan det är dags för lunch. Plugga gör jag ikväll en timme ist.
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Utomlands skrev 2010-05-19 10:34:17 följande:
    Nervös nervös!!! om ca tva timmar ska vi titta in till bebisen!!! Vilken kväll och natt jag har haft fy sjutton! Hade en bränna i bröstet som gjorde ont i ryggen i bröstet och upp i halsen! Testade med en tablett som man kan ta men den hjälpte noll, drack ett glas mjölk hjälpte inte häller, 00.00 klädde vi pa oss och gick ut och gick en runda sen ner i bingen värkade hjälpa faktiskt och har typ suttit och sovit hela natten. Detta har hänt ett par ganger nu, men  inte lika illa som igar.Vet inte om det har med mi Kebab diarre i förrgar att göra??? Idag har jag konstigt ont lite till höger om navlen. Vilken tur att det är just idag som viska fa se den!!!! Annars hade vi nog stuckit till akuten.Fy vad avis jag blir pa allt sexande, jag vill OXA!!! Typ 2 manader sen sist och gubben klagar inte, men jag gör! Men det är nog för att inte pressa mej, eftersom doktorn har förbjudit oss! Nästa vecka kanske kanske... vecka tolv ... dream dream dream...
    När du skrev detta så tittade vi in till vår bebis. Den mådde mycket bra Det var skönt!
    Lagom med vatten osv, sa hon.

Så nu kan jag slappna av lite, & mannen min börjar förstå det lite mer nu...& mej med.
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • Momalicious

Guuuud vad jag mår dåligt. Kräkts hela dagen vilket inte är superroligt när man har mängder med arbete att göra. :( Är supertrött också. Fy. Är riktigt trött på att må såhär dåligt nu, vill kunna vara vaken och må bra! 

Apropå drömmar, min handlade inte om graviditeten alls men den är riktigt lustig när jag tänker på den nu och det var den inte när jag vaknade klockan 5 i morse av att jag skrek haha. 

Drömde att det var en liiten liten spindel som jag försökte döda, men den sprang ifrån mig hela tiden. den var jättekonstig och hade typ en tvådelad kropp och den var orange? I vilket fall som helst så var jag i mitt gamla rum hos min mamma och det var väldigt stökigt. Spindeln sprang in under min säng och jag la mig på golvet för att försöka döda den. Då är det en SKITSTOR eremitkräfta under min säng som går till attack och jag lyckas på nåt sätt ta mig upp i sängen innan den attackerar. Sen står jag där och sparkar på den och för varje spark krymper den. När den är pytteliten så springer den mot mig (nu står jag mitt emot den på golvet) och jag ska döda den med en tändare (?) som jag ska krossa den med, bara det att när jag gör det så förökas den till flera tusen, väldigt stora eremitkräftor som attackerar mig och kryper över hela min kropp och nyps och äter på mig.

Hahaha, då vaknade jag och var helt paranoid att det var spindlar och kräfter i sängen och jag vågade inte titta under sängen. Helkonstigt.

• empans

Hej alla fantastiska tjejer!
    Tänkte hoppa på tråden. Har följt er alla sedan april när jag fick veta att jag var gravid. Graviditeten var inget vi planerat och till en början var jag helt knäckt. Det här var inte alls vad jag planerat för den närmaste framtiden. Chocken har dock börjat lägga sig och jag är inte längre lika negativ. Det har dock varit kämpiga veckor fram till nu. När man inte riktigt glädjs åt att vara gravid och dessutom mår apdåligt. Tur att det börjar vänta...

Så härligt att få ta del av era upplevelser. Än så länge är det bara sambon och jag som vet om vår lilla hemlis och det har varit så skönt för mig att kunna luta mig lite mot er när det känts tufft. Har försökt känna er glädje. Tack för stödet, det har betytt mycket även då ni inte varit medvetna om det. {#lang_emotions_smile}

Har BF 12dec, är alltså i vecka 10+2 idag.

Må gott!

• MajMamman08
    empans skrev 2010-05-19 15:28:05 följande:
    Hej alla fantastiska tjejer!Tänkte hoppa på tråden. Har följt er alla sedan april när jag fick veta att jag var gravid. Graviditeten var inget vi planerat och till en början var jag helt knäckt. Det här var inte alls vad jag planerat för den närmaste framtiden. Chocken har dock börjat lägga sig och jag är inte längre lika negativ. Det har dock varit kämpiga veckor fram till nu. När man inte riktigt glädjs åt att vara gravid och dessutom mår apdåligt. Tur att det börjar vänta...Så härligt att få ta del av era upplevelser. Än så länge är det bara sambon och jag som vet om vår lilla hemlis och det har varit så skönt för mig att kunna luta mig lite mot er när det känts tufft. Har försökt känna er glädje. Tack för stödet, det har betytt mycket även då ni inte varit medvetna om det. Har BF 12dec, är alltså i vecka 10+2 idag.Må gott!
    Grattis:D då har vi BF samma datum ändras ju lite,men just nu e jag med i v 10+2
  • 3 barns mamma84

Vecka 11 nu yess 10+0

Idag är sonen hysterisk dottern jobbig sambon kliper gräset jag kom precis hem och är så trött i huvet och bennen och vill bara sova.
    Men snart ska jag jobba lite med att hitta på mat tills i dag och ikväll kl 19.00 ska vi på Årsmöte på dotterns dagis oxå.

(Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • wildahallon

Hoppar in här jag med :) Gick in i v11 idag, så har bf 14 December :)

• 3 barns mamma84
    wildahallon skrev 2010-05-19 16:07:24 följande:
    Hoppar in här jag med :) Gick in i v11 idag, så har bf 14 December :)
    Grattis som mig då
    Och välkommen
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)