• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Karttikeya

Jag och karln hade också tänkt vänta ett tag, men när vi fått lägenhet nära staden där karln fått jobb så sa vi att "händer det så händer det" {#lang_emotions_smile} Får göra avbrott i studierna, men det är det värt!!

Nu längtar jag tills det börjar synas, haha.. Jag vill inte bara se tjock ut. {#lang_emotions_laughing}

• Jaya

Här har ni en till! och student med dessutom {#lang_emotions_wink}

Har varit hos BM och gjort ett VUL. Jag är 9 +3 veckor idag. så BF blir ju runt 19:e 20:E december.
    Jag studerar KY och är färdigutbildad i Maj 2011. så jag kommer skjuta upp sista terminen ett år och ta den efter lite mammaledighet!

jag svävar på moln nu!

• MajMamman08

Nu e vi verkligen många Trodde aldrig att de va så många som skulle föda bebis i DEC  
    E ju inte direkt en poppis månad att få barn i,hihihi! Men jag tycker de ska bli sååå skönt,bara få vara hemma med lille bebisen o förhoppningsvis har mammamagen lagt sig lite till beach 2011,haha!!

Vi e precis i köpa hus just nu och går de som vi vill så flyttar vi 1 augusti Va på banken i dag så allt lån e klart,och så möte i morgon med säljaren,wiihooo!!!
     Passar perfekt,man hinner renovera lite smått innan bebisen sen kommer!

Mitt illamående börjar bli bättre som tur e! Äter fortf tab mot illamåendet! Men behöver inte ta 2 om dagen nu som innan! Men tröttheten sitter i!!

Tänkte höra,e de nån som funderar på gravidförsäkring??

• empans
    Minifer skrev 2010-05-19 18:44:09 följande:
    nämen oj vilka fina ord om mig, gud vad glad jag blir!! Tack!!! :D:D *hoppar jämfota lite* Ja jag är en optimistisk jävel, hehe! Man är väl aldrig "klar" för att skaffa barn antar jag =) Jag har en väninna som fick tre barn under sin läkarutbildning och nu jobbar hon som läkare sedan några år. Det är ju inget hinder att få barn, bara en liten paus. Och ett år går FORT! Kan ärligt säga att jag aldrig skrattat så mycket som sedan vi fick vår första. Uppenbarligen måste det vara kickass, eftersom jag redan är gravid med andra innan sonen ens blivit 8 månader, haha! Det är sååå jäkla kul att ha barn!!! Folk talar alldeles för mycket om hur jobbigt det är och för lite om hur skoj det är! Får man fråga vad du läser, eller vill du hålla tyst om det för anonymitetens skull om ni vill vara hemliga ett tag till?
    Läser Marknadföring och organistaionsteori. Har väl tänkt läsa redovisning till hösten. Läser på distans för att kunna kombinera studierna med jobbet. Tror att det borde kunna gå att studera kvällstid när jag väl kläckt ut lill*en också. Något ska väl sambon ha att göra på kvällarna när han kommer hem från jobbet {#lang_emotions_cool}, då är det hans tur att byta blöjor, pussas och mysa (och ta hand om Knoddas när han skriker{#lang_emotions_dreamer} ). Kanske är lite väl optimistisk men det skadar väl aldrig.

Min syster som har två pojkar, 8 och 5år gamla, visar mig mycket tydligt hur fantastiskt det är. Det finns hur mycket glädje som helst där så jag tvivlar inte alls på att det är fantastiskt att vara förälder. Det är väl egentligen lite av livets mening. Det kommer bli hur bra som helst det här. Inte som planerat, men kanske ännu bättre...

• empans
    MajMamman08 skrev 2010-05-19 19:07:51 följande:
    Nu e vi verkligen många Trodde aldrig att de va så många som skulle föda bebis i DEC  E ju inte direkt en poppis månad att få barn i,hihihi! Men jag tycker de ska bli sååå skönt,bara få vara hemma med lille bebisen o förhoppningsvis har mammamagen lagt sig lite till beach 2011,haha!! Vi e precis i köpa hus just nu och går de som vi vill så flyttar vi 1 augusti Va på banken i dag så allt lån e klart,och så möte i morgon med säljaren,wiihooo!!! Passar perfekt,man hinner renovera lite smått innan bebisen sen kommer!Mitt illamående börjar bli bättre som tur e! Äter fortf tab mot illamåendet! Men behöver inte ta 2 om dagen nu som innan! Men tröttheten sitter i!!Tänkte höra,e de nån som funderar på gravidförsäkring??
    Haha, det första jag tänkte när vi förstod att jag var gravid var "men då kommer barnet fylla år i december, stackarn, så kan man ju inte göra mot ett barn det är ju rent ut sagt elakt". Sen kom den riktiga chocken...

Jag vill också ha hus, nu blev jag lite avundsjuk där för en stund. Lyckliga du, det är ni värda! Vill inte att mitt barn ska växa upp i en lägenhet. Växte själv upp i en villa och jag antar att man vill ge sitt barn det man själv fått. Sambon växte dock upp i en lägenhet inne i stan så han förstår inte alls vad jag menar. Han bor nog gärna kvar... Tur att man är envis, ska nog få min vilja igenom till slut {#lang_emotions_wink}
  • Karttikeya

Vill också bo i hus, men det är ett senare projekt då bådas ekonomi är stabil. Jag har inte så mycket att bidra med just nu dessvärre.

Men vi ska flytta till en jättefin 3a på 80 kvm nästa helg, kommer bli helt underbart och jag längtar så, trots att det är mitt i tentastressen!

I morgon ska jag till BM för att ta lite prover och sådär, som jag förstod det. Typ blodvärde, järnvärde, blodtryck osv. Ska bli kul att träffa henne igen, hon är så himla sött flummig så man sitter mest och fnissar.

• AnnaCL
    Karttikeya skrev 2010-05-19 18:47:43 följande:
    Jag och karln hade också tänkt vänta ett tag, men när vi fått lägenhet nära staden där karln fått jobb så sa vi att "händer det så händer det"  Får göra avbrott i studierna, men det är det värt!!Nu längtar jag tills det börjar synas, haha.. Jag vill inte bara se tjock ut.
    Min sambo är student och jag gör AT-tjänst vilket innebär en del avbrott för oss med och inte en höjdare ekonomiskt, men vi prioriterar barn framför det andra just nu. Det kommer att ordna sig ändå{#lang_emotions_laughing}. Vad läser du?
    empans skrev 2010-05-19 17:52:42 följande:
    Går till samariterhemmet. Vårdcentralen jag hör til är fålhagens och de har ingen BVC. Själv då?
    Jag tillhör Flogsta VC. Nära och bra där vi bor och där jag kommer att jobba{#lang_emotions_laughing}
  • Karttikeya
    AnnaCL skrev 2010-05-19 19:51:03 följande:
    Min sambo är student och jag gör AT-tjänst vilket innebär en del avbrott för oss med och inte en höjdare ekonomiskt, men vi prioriterar barn framför det andra just nu. Det kommer att ordna sig ändå. Vad läser du?
    Läser till sjuksköterska, efter denna termin har jag gått 3 terminer av 6 och kommer fortsätta en bit in på termin 4 också. Hur länge beroende på hur jag mår. {#lang_emotions_smile}
  • Emelle

Hjälp vad ni skriver mycket!!

Välkomna ni nya i tråden!

wildahallon skrev 2010-05-19 16:28:57 följande:
    Får jag fråga en fråga? Har spytt konstant sen v4, så jag har inte "ätit upp mig" tvärtom.. Och för 3 dagar sen sa det PANG, och nu går det inte att dölja min mage ;s är bara i v11 ju?! Jag kan ju dra in den, men när jag slappnar av är den gigantisk?! Vad hääänder?
    Haha, inte jag heller. Nu är det nästan någon som frågar varje dag. Och jag är ju en vecka efter dig tom!!
    MajMamman08 skrev 2010-05-19 19:07:51 följande:
    Nu e vi verkligen många Trodde aldrig att de va så många som skulle föda bebis i DEC  E ju inte direkt en poppis månad att få barn i,hihihi! Men jag tycker de ska bli sååå skönt,bara få vara hemma med lille bebisen o förhoppningsvis har mammamagen lagt sig lite till beach 2011,haha!! Vi e precis i köpa hus just nu och går de som vi vill så flyttar vi 1 augusti Va på banken i dag så allt lån e klart,och så möte i morgon med säljaren,wiihooo!!! Passar perfekt,man hinner renovera lite smått innan bebisen sen kommer!Mitt illamående börjar bli bättre som tur e! Äter fortf tab mot illamåendet! Men behöver inte ta 2 om dagen nu som innan! Men tröttheten sitter i!!Tänkte höra,e de nån som funderar på gravidförsäkring??
    Grattis till ev. husköp! Ligger det på rätt sida järnvägen måntro??
  • Emelle

Måste fråga omd et är någpon mer som tar postafen varje dag, som jag...Hur länge kan man göra det och det är ok?
    Jag mår ju sjuukt illa på kvällarna men bra på dagarna och det beror säkert på att jag tar en tablett på morgonen då jag stiger upp. Det hjälper verkligen!!

I morgon är det BM dags för oss, ska bli spännande! Då får vi nog en tid för KUB och så blir det provtagning osv.

Vi har idag haft superväder och tagit det lugnt efter jobbet och promenerat och suttit i solen, lovely!
    Hinner inte FL:a så mycket som vissa andra men det går i perioder och den här veckan är full rulle hela tiden och då hamnar dator sist på min prio lista...Hoppas ni kommer ihåg mig trots mina få inlägg

Är det fler som är precis som jag i v.9+2 idag??

Nu ska sambon och jag kolla förlossningskliniken....

Svar på tråden December Bebis 2010 :)