Inlägg från: Sandragumman |Visa alla inlägg
  • Sandragumman

December Bebis 2010 :)

vi har inte heller nå under håll men de har man nog inte rätt till när man har lika mycke umgänge....
    vi delar dessutom på barnbidraget bara för rättvisan då vi har casper varannan vecka!

• Sandragumman
    Emynem skrev 2010-11-18 09:54:48 följande:
    Det gör vi också. Men det fanns ju inte anmält någonstans att vi hade varannan vecka umgänge, utan min son var skriven hos mig och sen gjorde vi ju upp det sinsemellan.
    Så det är ju ingenting som någon myndighet vet någonting om.
    Därför jag tror att man måste ansöka om underhåll för att det ska gälla. 
    precis.... min son är oxå bara skriven hos mig med deladvårdnad, men umgänget har i delat upp sin emellan som ni!
  • Sandragumman

jag tror oxå att de är lite av naturens gång....,. för de flesta barnen blir ju J'''''t lik son far när de är nyfödda och de är som ni säger för att pappan inte ska behöva tvivla och ta till sig barnet!
    å jag tror till 100 på de å tycker de är skit coolt!

• Sandragumman

idag var jag hod BM oå morgonen å de händer ju inte så mycket som vanligt!
    har gått ner i järnvärde idag så nu är de bara knapra järn som en gud för jag ligger på gränsvärdet!

Imorgon ska vi lillbaka på SUS å göra en vändning, å de skulle ju bara våga neka mig nu å flytta på de! då blir jag f**bannad! hehhe

sen hoppas jag att efter vändningen ska bebis skynda sig att borra ner sig (fort fort fort) å sen ramla ut, för nu är jag less på den där j***a värken i blygbenet, å de blir bara värre och värre å svanskotan som oxå är öm hela tiden! ..... trist dag!

• Sandragumman
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-22 10:27:18 följande:
    NalleMin lista år 2010Nalle
    Jag vet och gissar på Lallan
    Sen kommer Mrs Helgesson
    Sen kommer MFJG & Jaya
    Sen kommer ÄlskarNova
    Sen måste jag säga mig efter
    Sen kommer NhjärtaD
    Sen kommer Viktoria
    Sen kommer Haligh
    Sen kommer Emellie & Wiliams mamma
    Sen kommer Moma
    Sen kommer stefanie & mamma smurfen
    Sen kommer Majorima
    Sen kommer Ondar
    missat någon ?
    mmmm mig
  • Sandragumman

För mig ligger de till så här:
    V.37 (36+2)

Järnvärde: 117
    BT: 110/60
    SF: 33
    Hjärtljud: 130-132
    vikt: 87 (dvs +22kg)Gråter

Inget som tyder på att jag ska föda snart, men ett vändningsförsök imorgon (tisdag)

• Sandragumman

var å gjorde ett vändningförsök idag!
    misslyckat blev de då bebis låg pall där den låg, så den kommer ligga kvar i säte, de mätte bäckenet å jag är "godkänd" de håller måttet med längden å så.....
    men nu vet jag inte riktigt hur jag s ka tänka, sätesförlossning eler snitt!!!!

jag blir inte riktigt klok..... så förvirrad
    skulle jag välja snitt så blir de inbokat i vecka 39+0 men hon trodde att jag kanske skulle komma igång innan dess pga att min första kom så tidigt.

• Sandragumman

läkarna är possitiva till sätesförlossning på vårat sjukhus!

men hon jag pratade med har varit helt "neutral"i situationen och inte överväg nå utan lämnat över allt till mig!
    Jag är oxå rädd för snitt så känner nog mer för en sätesförlossning och i och med att jag är andra gångs föderska så har jag väl godaförutsättningar.
    Men de jag är rädd för är att om nå skulle bli fel eller att värkarbetet inte skulle vara nog bra så blir de ju akutsnitt å de känns nästan mer skrämmande än om man hade planerat in ett snitt, för planerar man in de så kan jag förbereda mig pysiskt om nu inte förlossningen skulle hinna starta av sig själv innan.

Jag har ingen aning om varför de skulle vara så sent, hon sa att blir de ett planerat snitt så vill dom ej ta ut den förtidigt å därför skulle jag få vänta till V 39+0 iaf! 

• Sandragumman
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-23 19:55:45 följande:
    Tänkte börja packa BB väskan i morron, ja till mig kan ja ju inte packa så mycket än!
    Men jag har en vanlig bag/väska o ska packa i. Men både bebis o mina saker kommer aldrig o få plats där i
    .
    Så får bli en till väska med bara bebisens saker! Men de känns ju sååå dumt o släpa på 2 väskor.
    Typ Hej jag tänkte flytta in här!!! Hahaha...oh ja e sån som måste ha med mig typ 7 ombyten även om jag e borta 1 natt,haha!
    jag har tagit skötväskan å packat med bara bebis saker i å en rygga där jag packat mitt och sambons saker, såvi komemr mer 2 väskor! tyckte de kändes bättre än att komma med en hel "hockey trunk" full i saker! hahahaha
  • Sandragumman
    delifi2 skrev 2010-11-23 20:48:34 följande:
    Min lillfis ligger ju inte heller rätt (trorjag iaf) så när vi gjorde vändningdförsöket så sa de att i Ystad så föder man inte i säte eftersom det kan medföra komplikationer (konstigt tycker jag) och jag ska iaf ha mitt 5 barn nu så jag är ju totat utvidgat där nere om man så säger.
    Tänk så olika det kan vara i olika landsting å på sjukhus. Men jag vet inte om de har så eftersom de inte har nån neonatal avd

Se till att du får prata med någon om vad bägge sakerna innebär, både fördelar och nackdelar så du får lite mer kött på bena om vad bägge sakerna handlar om och ta då upp frågan vad händer om du väljer att föda med säte och det blir akutsnitt
    ja de har jag inte tänkt på uti komplikationer men de var väl för att hon aldrig nämnde nå sånt!
    jag då måste jag verkligen örja rota och kolla uti e där!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)