Inlägg från: Minifer |Visa alla inlägg
  • Minifer

December Bebis 2010 :)

Ninnie81 skrev 2010-05-30 20:06:43 följande:
    hej hopp alla. har varit borta några dagar i storstan och hälsat på en vän. har varit supertrevligt men huvva ja har saknat mina små älsklingar och stora med. får se när man har chansen att resa iväg när man blir 3 barnsmamma. på ons går jag in i v.14. så nästa veckan ska jag boka in en tid för RUL. kul kul. på tis ska jag göra en glykosbehandling...någon som har gjort de? ha en supertrevlig morsdag alla mammor
    Glukosbelastning menar du? Jag har gjort det två gånger, första gången upptäckte jag att jag vhade gravdiabetes, andra gången var för att det inte alls var gravdiabetes utan typ 1  diabetes, haha! Så nu slipper jag göra fler gånger, men fårdäremot roa mig med att ta sprutor hela dagarna. Lovar att det är värre än belastningen :) Ta med dig en färk citron du kan klämma i så smakar det mer som lemonad!

Momalicious: Glukosbelastning går ut på att man utsätter kroppen för en sockerchock. Den mest snabbupptagna sockerform som finns är glukos, det sockret behöver inte brytas ner något i kroppen utan tas upp direkt. Därför chockar man kroppen med en stor dos flukos (jäkligt sött sockervatten helt enkelt, några deciliter) sedan väntar man ett par timmar och därefter kontrolerar man blodsockret för att se hur bra kroppen klarat av att hantera sockret. Om man inte klarar det så bra och alltså får ett högt blodsocker, så visar det att man har diabetes. har man låga siffror funkar kroppen precis som den ska och man har inte diabetes. Man kan få graviditetsdiabetes när man är gravid om man har anlag för det eller har några extra kilon på kroppen tex, eftersom kroppen påfrestas av att vara gravid. Ifall man får grav diabetes försvinner den efter förlossningen. Det är bara jag som har otur och upptäcker min alldeles äkta diabetes i samband med graviditet (den hoppade fram då pga belastningen). Det är viktigt att upptäcka om man har diabetes när amn är gravid eftersom det innebär lite större risker för mor och barn

Nu skall jag sluta lektionen, puss på er! Har lagt upp bilder i andra tråden =)

Malaki babe! Vi ses imorgon! Pöss!
  • Minifer
    Utomlands skrev 2010-06-01 17:09:51 följande:
    Jag ahr redan skrikit ut det gick inte längre ha ha ha! La upp Ul bilderna pa Facebook och plötsligt fick man en massa förvanande men glada mail :D
    oh vad kul, så ska jag med göra när vi varit på KUB tänkte jag, hihi! Jag hinner inte meeeed härinne! :D Läser ikapp imorgon när jag är piggare!
  • Minifer
    ÄlskarNova skrev 2010-06-01 18:01:47 följande:
    Usch idag blev jag inte glad! Imorgon var det ju dags för NUPP-test, men min BM ringde upp mig och sa att det stället jag skulle till hade haft sönder sin UL-apparat. Och jag som är i v.14 börjar ju få panik ang. NUPP då man bara gör det till v.13+6 (alltså sön för min del). Så jag blev såå ledsen och besviken!! Hon sa att hon skulle kolla runt lite i andra kommuner i landstinget om de hade tider och sen skulle hon ringa upp. 
    En halvtimme senare ringde hon och sa att grannkommunen hade tider på tors. men då bara ett UL för att fastställa graviditetslängden. Alltså inget NUPP-test. Så jag tog det iaf.  
    Ville ju egentligen bara se på bäsen och att sambon skulle få kunna va me denna gång. 
    Så slutet gott allting gott-UL en dag senare men ingen riskbedömning.  
    Vi som hade tagit ledigt imorgon för detta! Nu får jag jag ta ledigt ytterligare en dag då det redan satts in en vikarie. Sambon kan däremot hoppa in och jobba imorgon som vanligt. 
    men vad surt! Hade du lämnat blod eller skulle ni bara gjort själva ULet? Finns det bara en ynka UL-apparat i hela kommunen??? Låter ju jättelite?
  • Minifer

undead, jag tänker lite som du, eller inte att jag har en bebis som kommer dö, utan mer hmpf jag tror det när jag ser det. Kan inte alls ta till att jag är gravid. Alls. Ska blir skönt att göra UL om en vecka, och sprttlar något därinne lovar jag att jag blir mer förvånad  än tvärtom, haha! Det är inte det för mig att jag är negativt inställd, jag bara..kan inte tro att vi skulle ha sådan tur!! Men på samma sätt kan ju ett fint UL bara göra mig positivt överraskad, hehe

MalakiW skrev 2010-06-01 23:05:46 följande:
    hey alla,
    Fast jag bestämt mig för att inte berätta på jobbet att det gått dåligt börjar det ändå så sakteliga sippra ut. Detta eftersom jag tydligen inte är så bra skådespelerska som jag trodde. Sen förra veckan är det säkert 20 personer som ställt en direkt fråga om hur det egentligen är och 7-8 stycken har oberoende av varandra knackat på min dörr och velat bjuda mig på lunch eller fika för att höra hur jag mår.

Blir så varm i kroppen av att så många verkar bry sig om mig! Och här inne möts jag bara av värme och åter värme. Jag hoppas bara att ni inte tycker att jag hänger här för mycket och kommer in med negativa tankar! Känner att jag måste gå in här för att få känna på den andra sidan, dras med i era graviditetskänslor och få rida lite på er resa mot decemberbebisar!
    Bamsekramar MalakiW{#lang_emotions_heart}
    ååh vad fina de är!! :D Glad jag blir!! Vadå hänger här för mycket, du är ju en i gänget =)
  • Minifer
    Minifer skrev 2010-06-01 23:32:27 följande:
    undead, jag tänker lite som du, eller inte att jag har en bebis som kommer dö, utan mer hmpf jag tror det när jag ser det. Kan inte alls ta till att jag är gravid. Alls. Ska blir skönt att göra UL om en vecka, och sprttlar något därinne lovar jag att jag blir mer förvånad  än tvärtom, haha! Det är inte det för mig att jag är negativt inställd, jag bara..kan inte tro att vi skulle ha sådan tur!! Men på samma sätt kan ju ett fint UL bara göra mig positivt överraskad, heheååh vad fina de är!! :D Glad jag blir!! Vadå hänger här för mycket, du är ju en i gänget =)
    undead? what? Menade ju Unknown, sorry!
  • Minifer

Hej tjejer! Jag hinner verkligen inte med här!

På onsdag är det Nupp, iiiiiiiiiiiiiiih!! Majmamman, tror det är för tidigt att se kön så tidigt, är nog mest svullet allt därnere. Vi ska kolla kön sedan på Rulet. här är det inga problem att få veta, vi kollade med sonen. Och även om vi inte skulle få veta kommer vi göra så många ultraljud att vi kommer se själva om inte annat=)

Jag mår finfint. Magen är svullen som vanligt och jag kan känna livmodern klart och tydligt när jag ligger. Går in i v 12 idag. Hurra!

Malaki, när är nästa lunch?

• Minifer
    MalakiW skrev 2010-06-05 17:32:40 följande:
    hey vännen! :Glad
    Härligt med NUPP och härligt med v12!
    Vad sägs om att luncha nästa vecka? Kanske efter ditt NUPP? Så kan vi fira det!  Ska träffa en vän som precis fått barn på tisdag (hjälp!) och hade varit skönt att träffa dig efteråt! Kommer vara en pärs att klara det!  Så vad sägs om onsdag eller torsdag? Kramar i mängder vännen!
    Ska vi satsa på torsdag? Jag har Nuppet på onsdag. Brrrrrr, så jäkla nervös är jag!!!
    TheUnknown skrev 2010-06-05 20:33:06 följande:

Hallå hallå =)

Fler än jag som är otroligt känsliga? Jag är jättekänslig och gråter massor för ingenting och är otroligt jobbig mot min sambo, tycker inte att han visar kärlek och så, fast jag mkt väl vet att han gör det.. så jobbigt, stackarn får stå ut med mycket :(

Vi ska inte kolla kön, om det nu blir en bebis. Är fortfarande helt inställd på att vi kommer få samma besked som malakiw när vi gör NUPP UL, och det är inte förrän i slutet på juni, så jag får väl gå å vara säker på det ett tag till.
    Mår inte så mkt illa, mest när jag är hungrig, men jag har ju inte mått så illa någon gång direkt...men känner av i ryggen mer nu när jag jobbar däremot!! Skitjobbigt..

Dock har jag två punkter i livmodern, eller där den borde vara ungefär, men mer ut på sidorna, kanske runt äggledarna, som hugger till ibland eller bara värker. Det känns som någon trycker in något, en sida åt gången, och det gör oooont.. Gyn trodde ju jag sträckte mig för ett tag sen, men det borde ju gått över nu... O jag har bestämt mig för att inte nojja så mkt denna grav, förra gången så ringde jag gyn o bm för minsta lilla...

Jag hade så förra graviditeten, en punkt på ena sidan som gjorde ont! Fick ingen bra förklaring och sedan försvann det. Till vecka vad det nu var 20-någonting, då det gjorde så jäkla ont att jag hamnade på sjukhus 4 dagar, sedan gick det över. Ingen vet vad det var. Mycket udda, mne hade inte alls med bebis att göra iaf. Vet inte om det är ligamenten livmodern är upphängd i som flippar eller något
  • Minifer
    MalakiW skrev 2010-06-06 00:48:46 följande:
    Torsdag blir toppen! Samma plats och kl.11.45? Du ska se att det går jättebra! Kramar i mängder! Lycka till och kramar i mängder!
    samma tid samma plats samma kanal! Hoppas på gräsmattemys och rundtur av fina huset! Får bli två mackor denna gången med, de är så jäkla goda! :D
  • Minifer
    TheUnknown skrev 2010-06-06 20:47:12 följande:

Jo det gick bra och dåligt.. Dom vet inte varför jag har så ont men det kan bero på musklerna, gjorde döööont när han tryckte på magen!!

Fick göra ultraljud och se den lilla sparka omkring därinne, jättemysigt såklart! Fick med mig tre bilder hem o det tråkiga e att sambon tittar på dom , säger "usch man ser ju inte vad det är, göm dom där"..

Han som sa att efter första ultraljudet skulle jag få se någon som brydde sig och engagerade (??) sig.. Visst, han var inte med nu, men han har ju tillomed fått bilder...

Så bilderna ligger inkastade i ett alltialloskåp i köket bland glödlampor, ljus och pärmar...

men grrrr! Skit i vad han säger, klart du inte ska gömma undan bilderna! Vill han inte se dem får han väl blunda. Låter som att han är i värsta förnekelsen ju =( Ska han följa med till RUL?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)