Inlägg från: Minifer |Visa alla inlägg
  • Minifer

December Bebis 2010 :)

we wish for a baby skrev 2010-06-15 00:01:36 följande:

Hej alla underbara...
    Ligger vaken och kan inte sova, har legat och läst igenom lite om hur de går flör er, och jag gläds så med er & längtar till v.30 då vi får köra igång igen :)
    Jag blöder till och från fortfarande och jag tror de är 2 eller tre v. sen idag..
    Har tappat bort ordningen på dagarna, sörjer min mamma som tusan, de förlorade barnet oxå... sitter fasst i svart hål som jag bara måste ta mig upp ur snabb, har ju så mycket att se till att bli pigg och fräsch för v.30 för inte rubbas nå hemskt mycket för mig känner jag... men självklart har jag funnit livsglädje igen till dess, jag har ju en underbar man samt otroligt peppande vänner.
    sen har jag er "min lilla tråd" jag kommer villja följa er till den dag var och en av er föder :)
    Ni får ett  happy new year :)
    Åh jag och malak en lycklig vår/försommar :)) Inte fy ska de heller, eller hur gumman :)
    Tack för ditt snabba svar igår :))

Nu ska jag gå¨och krypa ner brevid min man som gick och la sig för en stund.

Ta han om er!
    Godnatt!
    Hjärta

Åh vad kul att du skriver!! Jag önskar så jag kunde säga något som skulle få dig att må bättre, att förlora både mor och barn nästan på en och samma gång är bara så enormt grymt. Det enda jag vill råda dig till är att släpp ut det släpp ut det släpp ut det, gråt, prata och låt dig själv sörja! Jag gjorde inte det när min mamma dog, och det kom tillbaka som djupa depressioner flera år senare. Tänker på dig! Stor gigantisk kram!!{#emotions_dlg.flower}
  • Minifer
    Karttikeya skrev 2010-06-15 09:08:54 följande:
    Ja, jag har massor av hår, till många frisörskors stora förskräckelse. "Ska vi inte tunna ut det litegrann..?" NEJ, blir mitt svar. Har fått lära mig att mitt hår, som redan har en tendens att bli stort fluffigt och frissigt, blir det ännu mer eftersom lockarna blir skörare ju mer man tunnar ut.

Kommer för det mesta överens med mitt hår, men ibland ser man ut som trollmor Skrattande Ibland känner man verkligen bara för att klippa av det..

Har erat hår påverkats något av graviditeten ännu förresten? Jag tycker att jag har fått ÄNNU mera hår. (är det ens möjligt).
    hihi, vänta bara tills några veckor efter förlossningen då håret rasar av en i drivor! Helt hemskt är det =(

empan: haha oj, nej bättre siffror går nog inte attt få! Grattis!!! :D wow! :D
  • Minifer
    MajMamman08 skrev 2010-06-16 18:34:52 följande:
    Minns vi diskuterade detta angående spa o massage m,m som gravid!!
    Vi vill gärna åka på de i sommar,då e man väl mellan v 20-30 nånstans! E de farligt då??
    vad får man o får göra?? e ju inte skoj o åka o så får man inte göra något!
    massage??
    bubbelbad?
    flooting?
    ja allt va nu spa kan innebära=)
    SOm momaliscious säger ska man vara försiktig med massage och se till att det är någon med koll som masserar. Är väl särskilt ryggslutet man ska undvika. Bubbelbad ska man också undvika under graviditeten pga infektionsrisk, värmen är rena paradiset för bakterier som kommer från alla badare. Själv vågare jag inte bubbla på offentlig bubbelpool förra gången, men vet inte om jag kommer bry mig lika mycket om alla "får" inte denna gången. Känns som att de tar i så de skiter på sig :P (de som kommer med rekommenadtionerna)
  • Minifer
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-16 21:50:43 följande:
    Skönt att bebisen behan sig i sin plats och blödningen inte var någon fara
    Marremia

Jessika82:
    Jobbigt men skönt du kommer kunna amma lillen i dec

Andy:
    Tråkigt med massa illamående inte kul jag slapp allt i vecka 11-12
    Skönt att blödningen inte var något hämskt för dig..

Majmamman:
    massas hmm vet ej jag har bara fot massas hihihi sambon ger mig
    Bubbelpoll hmm jag har suttit i bubbeln nu 2 ggr förra veckan och i lördags och bastu ååh vad skönt och ångbastu till o med
    Solarium har man sagt NEJ till men jag vet inte men det vågar jag inte chansa till iaf.
    Förga håret JA man säger att man inte sak göra det men att mans ka till frisören det är bättre.
    Bytta katt lådan JA det stämmer folk har förlorat sina små pågrund av detta så man ska undvika..
    Springa Helt okej om man känner att man vågar
    JA nu kom mkt men hallå vi ska ta fram fakta om allt innan man vågar göra något men JAG gör det jag känner o vågar för.
    Hoppas du får en bra semester själv ska jag åka till sverige

ÄlskarNova:
    ÅÅh tråkigt !!
    Gå till bm och be om pencillin .. så det inte blir värre..
    Om man har detta och inte vet och föder ett barn kan barnet bli blind
    Detta fick jag höra från bm då jag skulle föda min dotter och hade Urin infektion men dom tog bort detta innan

Lite om mig då hmm grillat idag och haft mysigt men oxå ont i huvet och så ingen alvedon på jobbet men nu ska jag ta ett för nu ska jag SOVA
    Godnatt JO juste imon är jag i vecka
    Enligt mensen och läkaren vecka 15 idag men enligt Rul och bm vecka 14 imon
    Men det blir en bild imon YESS
    Godnatt allihoppa ska jobba imon ..
    fast bastu och bubbepool  avråds det ifrån, men  sedan gör man ju som man vill =)
  • Minifer

ensamamma: usch och fy vad jobbigt du har det =( Hopppas det blir bättre otroligt snart!

AnnaCL: skulle svara på ditt tidigare inlägg innan, men hann inte för vi var tvugna att sticka. Jag har typ samma problem, ska ringa BM imorgon =/  Har fått som mensvärk i omgångar men fattar inte varför jag helt plötsligt skulle få växtvärk, så är rädd för uvi eller ifektion eller något =/

• Minifer
    skogsbollen skrev 2010-06-18 14:45:18 följande:
    Emelle:
    Vilken läskig dröm
    Hela den här veckan har jag drömt om att vi fått jättedåligt resultat på KUB-testet. Vi väntar nämligen svar. BORDE höra nåt från dem idag och jag vill INTE att de ska ringa, eftersom det betyder dåligt resultat och att vi är högriskare. Vill ha ett brev på posten. Än så länge har de inte ringt och eftersom de sa att svaret kommer i slutet på den här veckan, så har de inte så lång tid på sig att ringa. Får se om det ligger brev i postlådan när jag kommer hem sen.
    när vi tog fvp förra gången ringde de och lämnade bra besked, har de sagt att de bara ringer om det är dåligt eller? Håller tummarna såklart med tror det  är finfint =)

Jag drömmer varannan natt att något är åt helvete med graviditeten och varannan att min son dör eller försvinner, helt fruktansvärt =/
  • Minifer
    linn78 skrev 2010-06-19 20:44:34 följande:
    ja, här blir det inget sex alls=( Min lust är som bortblåst, det var likadant förra gravven... Grattis till er som har lusten kvarFlört Tycker synd om sambon bara, jag får väl ställa upp, blir ju bra bara man börjar, hihi!

Jag har dom senaste dagarna haft mensvärk. Jag förmodar att det är växtvärk men konstigt att det kom nu helt plötsligt?!! Någon annan? Fast nu när jag tänker efter så kan jag knappt knäppa det sista paret jeans som passar och det kunde jag i veckan så ja, det har kanske växt på rejält sista dagarna... Blir till att plocka fram gravbyxorna imorgon så jag har något att ha på mej när sonen ska på kalas imorgon.
    ja, jag!!! Blev helt orolig, har inte haft NÅGON molvärk alls innan nämligen! MEn livmodern skall väl växa snabbt som tusan nu..

Har glott på bröllopet hela dagen,. awwwwwwww!!! Shit vilken fin klänning hon hade tycker jag!

Jag har bytt upp mig en BH-kupa, det är sådär irriterande att B är förlitet och C lite för stort, ahhrgh!! Finns det inga B½ liksom=/ Men hellre att den är lite för stor är att det bubblar ut.  Känner efter som en idiot, det känns preciiiis som rörelser strax ovanför naveln rätt långt till höger, och jag FATTAR inte vad det är för där har jag sannerligen ingen livmoder! Men där killas det som tusan mellan varven. Inälvsmask? :P Går in i v 15 på måndag. Men lär nog dröja några veckor till innan jag känner något om jag nu har  moderkakan i framkant. Men jag har inte superbråttom, det kommer när det kommmer och sedan känner man ju hela tiden tills det gör så ont att man vaknar och skriker av smärta på nätterna för att revbenshinnorna eller vad det är blir helt massakrerade. Shit , minns alldeles för väl hur jäkla ont det gör =/ Många tårar som runnit där. Men men. That's life. Och nu är det sovdags.
  • Minifer
    linn78 skrev 2010-06-19 23:49:04 följande:
    momalicious: nähä du, angående barnrummet lägger jag in min veto röstGlad. Jag har bilder i galleriet på nuvarande barnrummet (långt bak tror jag) och den är jag/vi fortfarande nöjda med men nu ska vi ju flytta så det ska bli så himla kul att få göra ett nytt bebis/barnrum igen!!
    Superfint rum för övrigt!! :D
  • Minifer
    Emynem skrev 2010-06-22 14:52:47 följande:
    Telefontiden är över för dagen... Och fostervattenprovet känns inge viktigt ändå, så det spelar mig inte så jätte stor roll men om jag inte hört nått om RUL om en vecka så måste jag ringa och kolla! I vilken vecka ska du göra och NÄR fick du tiden?
    jag är 14+1 nu och har tid den 22 juli. Fick tiden muntligt när vi gjorde kub den 9 juni, och några dagar senare kom det brev i lådan
  • Minifer
    skogsbollen skrev 2010-06-22 19:45:54 följande:
    @Smurfen83:
    RUL - RutinUltraLjud, alltså det man normalt sett gör runt vecka 17-18.

@Minifer:
    Då har vi tid för RUL samma dag, du och jag. Kul! 
    Småstadsbönan skrev 2010-06-22 19:58:22 följande:
    Jag skall också ha mitt RUL 22 juli
    oh vad kul! Herregud, tänk att vi snart är där, bara några få veckro kvar! Vad hände, jag plussade ju nyss?? :D Har äntligen lyckats fixa barnvakt så maken kan förlja med och titta också =)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)